Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Κινήσεις με ανάλογα οφέλη, σε οικονομικό, αλλά κυρίως πολιτικό επίπεδο, πάντα με στόχο τη δημιουργία νέων τετελεσμένων, σχεδίασε και επιδιώκει να κάνει πράξη η τουρκική πλευρά. Το πρώτο βήμα αφορά στους Μαρωνίτες και το δεύτερο στα Βαρώσια, ενώ προωθείται παράλληλα εκ νέου ενεργοποίηση της λεγόμενης επιτροπής αποζημιώσεων, και προβολή της ανάγκης εξόδου των Τουρκοκυπρίων από την δήθεν απομόνωση. 

Από τα κατεχόμενα μεταδόθηκε σήμερα πως άρχισαν οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την επιστροφή των Μαρωνιτών στα χωριά τους. 

Ανακοίνωση της λεγόμενης προεδρίας αναφέρει πως πριν από την τεχνική εργασία για την κοινωνική, οικονομική και νομική πτυχή της εφαρμογής της απόφασης, άρχισε ο σχεδιασμός για την εγκατάσταση των Μαρωνιτών. 

Κάνουν, μάλιστα, λόγο για μέτρα διευκόλυνσης της επιστροφής και βελτίωση της υποδομής των χωριών, χωρίς να δίνουν λεπτομέρειες. 

Τις πραγματικές στοχεύσεις της τουρκικής πλευράς αναδεικνύει δημοσίευμα της τουρκικής Μιλιέτ, η οποία επισημαίνει ότι οι εξαγγελίες αποτελούν κίνηση, παρόμοια με εκείνη του ανοίγματος των οδοφραγμάτων το 2003. 

Αποκαλύπτει, μάλιστα, πως οι αποφάσεις λήφθηκαν κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας, Μεβλούτ Τσαβούσογλου στα κατεχόμενα, και ετιμά πως στα τρία Μαρωνίτικα χωριά θα επιστρέψουν 500 άτομα: "Το άνοιγμα των χωριών αυτών είναι το πρώτο βήμα. Θα δούμε τί θα αντιμετωπίσουμε με τη διαδικασία επιστροφής στα χωριά και θα έχουμε εμπειρία. Το άνοιγμα των τριών χωριών θα είναι προετοιμασία για το άνοιγμα των Βαρωσίων, θα είναι πρόβα. Μετά θα έρθει η σειρά των Βαρωσίων". 

Σύμφωνα, πάντα, με την Μιλλιέτ, το άνοιγμα της κλειστής περιοχής της Αμμοχώστου για εγκατάσταση των νόμιμων κατοίκων υπό τουρκοκυπριακή διοίκηση, συζητήθηκε με αξιωματούχους των Ηνωμένων Πολιτιεών, τους οποίους δεν κατονομάζει, και αυτοί διαβεβαίωσαν, γράφει, πως στην περίπτωση που αυτό θα αποτελέσει ένα βήμα προς τη λύση, τότε θα το στηρίξουν. 

Η εφημερίδα πάντως, εκτιμά πως για να είναι κατοικήσιμη η πόλη πρέπει να δαπανηθούν πέντε δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η διαδικασία επιστροφής μπορεί να κρατήσει τουλάχιστον πέντε χρόνια. 

Στην πρώτη αντίδραση της Κυβέρνησης για την Αμμόχωστο, ο Υπουργός Εξωτερικών Ιωάννης Κασουλίδης, δήλωσε στην κρατική τηλεόραση πως η Δημοκρατία θα προχωρήσει σε προληπτικές καταγγελίες των τουρκικών προθέσεων στα Ηνωμένα Εθνη και αλλού. Ενώ σε σχέση με τους Μαρωνίτες, είπε ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να εμποδίσει κανένα Μαρωνίτη να επιστρέψει, σημειώνοντας πως αν η Τουρκία πραγματικά ενδιαφερόταν για τους Μαρωνίτες θα επέτρεπε την επιστροφή τους υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση:

"Η Κυβέρνηση επεξεργάζεται έγγραφο με νομική τεκμηρίωση, με το οποίο θα εξηγεί ότι άνοιγμα της περίκλειστης περιοχής της Αμμοχώστου θα σημαίνει επέκταση της κατοχής". 

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Αμμοχώστου Αλέξης Γαλανός, συστήνει ψυχραιμία, χαρακτηρίζοντας παιγνίδια τακτικής της τουρκικής πλευράς τα περί επιστροφής της κλειστής περιοχής στους νόμιμους κατοίκους της πόλης. Σημείωσε δε, ότι το Δημοτικό Συμβούλιο ζήτησε και θα έχει συναντήσεις την ερχόμενη Τετάρτη και Πέμπτη, με τον Υπουργό Εξωτερικών Ιωάννη Κασουλίδη, τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Νίκο Χριστοδουλίδη και τον Διαπραγματευτή Ανδρέα Μαυρογιάννη, ενώ αναμένει τον καθορισμό συνάντησης και με την Ειδική Αντιπρόσωπο του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, Ελίζαμπεθ Σπέχαρ.

Αντίδραση Δημάρχου Αμμοχώστου

https://www.youtube.com/watch?v=x5JehKIum-o 

Image removed.

Image removed.