Εγκρίθηκε σήμερα το νομοσχέδιο που αφορά την καλλιέργεια και διάθεση της ιατρικής κάνναβης στην κυπριακή επικράτεια.
Το νομοσχέδιο προνοεί πως θα δοθούν δύο άδειες για την καλλιέργεια της ιατρικής κάνναβης και εκτός από τα προφανή οφέλη, η κυβέρνηση προσδοκά στην προσέλκυση ξένης επένδυσης προκειμένου να μπορέσει να προσελκυθεί επίσης κεφάλαιο, ανθρώπινο κεφάλαιο, στον τομέα της έρευνας και της ανάπτυξης στον τομέα της φαρμακοβιομηχανίας, και να ενισχυθούν και οι επενδύσεις στην φαρμακοβιομηχανία.
Ο Υπουργός Υγείας Γιώργος Παμπορίδης, με το πέρας του Υπουρικού συμβουλίου ανέφερε πως, στόχος και σκοπός είναι «η προσέλκυση διεθνών επενδυτών για την έκφραση ενδιαφέροντος για τι στην πατρίδα μας,
«Θεωρώ ότι πρόκειται για ένα καινοτόμο νομοσχέδιο το οποίο εύχομαι και ελπίζω να τύχει της απαραίτητης υποδοχής, θετικής υποδοχής, από τη Βουλή και σύντομα να έχουμε το νομικό πλαίσιο που απαιτείται για την προσέλκυση αυτής της σημαντικής επένδυσης στη χώρα μας», σημείωσε.
Ερωτηθείς γιατί χρειάζονται διεθνείς επενδυτές και εάν χρειάζονται μεγάλα κεφάλαια, ο Υπουργός απάντησε ότι χρειάζεται τεχνογνωσία, εμπειρογνωμοσύνη, επιστημοσύνη και σημαντικά κεφάλαια.
«Εμείς εκτός από τα προφανή οφέλη προσδοκούμε και στην προσέλκυση ξένης επένδυσης και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό και ως αναπτυξιακό μέτρο»,
Σε παρατήρηση ότι εκτός από τις φυτείες θα πρέπει να κατασκευαστούν και ειδικά εργαστήρια επεξεργασίας, απάντησει «Nαι, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι επειδή πρόκειται για ένα καινοφανή τομέα στον τομέα της φαρμακοβιομηχανίας με τεράστιες προοπτικές, το σημαντικότερο που ελπίζουμε να προσελκύσουμε είναι start ups, είναι νέες επιχειρηματικές προσπάθειες, νέων ερευνητών, οι οποίοι θα έρθουν στην Κύπρο για να εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι είναι νόμιμη η καλλιέργεια και η εμπορική εκμετάλλευση της ιατρικής κάνναβης, προκειμένου να εμπλακούν σε ερευνητικά προγράμματα κάτι το οποίο έχει ανάγκη η χώρα μας».