Πέρασαν 43 χρόνια ωστόσο οι άνθρωποι που βρέθηκαν τότε στη δίνη του άνισου πολέμου συνεχίζουν να αποκαλύπτουν άγνωστες ιστορίες για τα γεγονότα εκείνων των αποφράδων ήμερων. Αιχμάλωτος για ενενήντα ημέρες στα Άδανα της Τουρκίας ήταν ο αξιωματικός της ΕΛΔΥΚ, Άγγελος Βουγιούκας. Περιέγραψε στον αντ1 όσα βίωσε από την ημέρα της Τουρκικής Εισβολής μέχρι την ημέρα που επέστρεψε στην ματωμένη πλέον πατρίδα
Ξύπνησαν οι μνήμες του εφιάλτη για τον Άγγελο Βουγιούκα, αιχμάλωτο πολέμου το 1974 στην Κύπρο. Εικόνες βομβαρδισμού, μάχης, προδοσίας και αιχμαλωσίας τριγυρίζουν το μυαλό του, από χθες το βράδυ
Μιλώντας στον Αντέννα και στην εκπομπή Μέρα Μεσημέρι θυμάται τον όλεθρο που ήρθε από το Βορρά.
« Ανεβήκαμε ακριβώς επάνω στον Πενταδάκτυλο στη θέση Άγιος Παύλος, απ' όπου καταφέραμε να ταχθούμε και να κάνουμε βολές κατά του εχθρού. Μετά από ώρες εμφανίστηκε μια ομάδα οι οποίοι μας είπαν να προσέχουμε. Οι οποίοι ήταν για κατάσκοποι απ' ότι απεδείχθη, ειδοποίησαν τον εχθρό, έτσι μετά από μερικές ώρες, τα τουρκικά αεροπλάνα μας βομβαρδίσανε», ανέφερε ο Άγγελος Βουγιούκας
Οι τραυματίες και οι νεκροί πολλοί, εικόνες που δεν σβήνουν εδώ και 43 χρόνια. Συνεχίζοντας την περιγραφή του, φθάνει στη στιγμή που τον συνέλαβαν οι Τούρκοι και τον μετέφεραν στα Άδανα και μετέπειτα στην Αμάσια, με δεμένα τα χέρια και τα μάτια.
«Με μετέφεραν στην Τουρκία όπου κρατήθηκα για 99 μερόνυχτα στα κολαστήρια των φυλακών της Τουρκίας. Ανταλλαχτήκαμε στις 26 Οκτωβρίου στο Λήδρα Πάλας, 9 Ελλαδίτες με 24 αξιωματικούς. Είχαμε την τόλμη και το ηθικό να αντιμετωπίσουμε τον εισβολές αλλά η προδοσία των μεγάλων δυνάμεων μας απέτρεψε», ανέφερε ο κ Βουγιούκας
Η φωτογραφία αυτή μεταδόθηκε σε τουρκικό τηλεοπτικό δίκτυο πριν από είκοσι χρόνια και απεικονίζει Κύπριους και Ελλαδίτες αιχμαλώτους στα Άδανα της Τουρκίας, ανάμεσα σε αυτούς και ο τότε νεαρός λοχίας πυροβολικού της 182 μοίρας , Βουγιούκας. Η μνήμη και ο θυμός όσων πολέμησαν διαβεβαιώνει δεν έχει σβήσει