Ο Πρόεδρος της Τουρκίας υποστήριξε ότι “λυπάται” για την έκβαση της Διάσκεψης στο Κραν Μοντανά και αναφέρθηκε σε “Σχέδιο Β” και “Σχέδιο Γ” που έχει ήδη για την Κύπρο, χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες.
"Η αλήθεια είναι ότι αισθανόμαστε μεγάλη λύπη. Η εικόνα αυτή που φτάσαμε έπειτα από τις μεγάλες προσπάθειες έχει αποκαλύψει ότι είναι αδύνατο να βρεθεί λύση στο Κυπριακό εντός των παραμέτρων του ΟΗΕ. Πλέον δεν υπάρχει νόημα να επιμένουμε σε αυτές τις παραμέτρους."
«Όπως γνωρίζετε η Τουρκία είναι εγγυήτρια χώρα στην Κύπρο. Αναζητούμε μία δίκαιη, συνολική και βιώσιμη λύση για την Κύπρο. Η Τουρκία θα συνεχίσει τις προσπάθειες να βρεθεί λύση στο πρόβλημα και περιμένει την ίδια στάση από όλους τους εμπλεκόμενους. Αν όχι πιθανότατα ένα “Σχέδιο Β”, ένα “Σχέδιο Γ” θα έρθει στο τραπέζι», είπε χαρακτηριστικά ο Τούρκος Πρόεδρος.
Είχε προηγηθεί η “στοχοποίηση” του Υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Κοτζιά, από τον Τούρκο ομόλογό του, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, που μέσω του εκπροσώπου του καταλόγισε στον επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας πρόθεση να δυναμιτίσει την όλη διαδικασία καθώς και ότι δεν σεβάστηκε τις ...τουρκικές ευαισθησίες.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της ελληνικής έκδοσης της Deutsche Welle, ο Τ. Ερντογάν στις δηλώσεις του για το Κυπριακό, εξέφρασε την απογοήτευσή του για την έκβαση των τελευταίων συνομιλιών. «Η Τουρκία ως εγγυήτρια χώρα έκανε το καλύτερο για την επίλυση του Κυπριακού με ένα περιεκτικό και βιώσιμο τρόπο» ισχυρίστηκε. «Μαζί με τους Τουρκοκύπριους ήμασταν πάντα ένα βήμα πιο εμπρός σε ό,τι αφορά το σχέδιο Ανάν και την τελευταία διαδικασία, όπως ακριβώς υποσχέθηκα. Οι δικές μας αλτρουιστικές προσπάθειες, η μετριοπαθής και ευθεία στάση δεν ανταμείφτηκαν. Για να σας είμαι ειλικρινής, το αποτέλεσμα μας απογοητεύει. Χωρίς αμφιβολία, θα ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε ένα σχέδιο Β' και Γ'. Θα το εξετάσουμε και θα κοινοποιήσουμε τα συμπεράσματά μας με τους αποδέκτες του», υποστήριξε ο Πρόεδρος της Τουρκίας.
Ο Ερντογάν μιλά για το κυπριακο στο 22ο λεπτό και μετά
http://www.anews.com.tr/webtv/iframe/turkey/president-erdogan-addresses-media-at-g20-summit
“Σκληρές αλήθειες” από τον Νίκο Κοτζιά
Βαριές ευθύνες επιρρίπτει το ελληνικο Υπουργείο Εξωτερικών στην Τουρκία που οδήγησε σε “αδιέξοδο” και “τίναξε στον αέρα” τη Διεθνή Διάσκεψη για την Κύπρο στο Κραν Μοντανά, αποκαλύπτοντας και επιβεβαιώνοντας τις πραγματικές της προθέσεις που στρέφονται ενάντια στο διεθνές δίκαιο και τις αποφάσεις του ΟΗΕ.
Παράλληλα, απευθύνει έκκληση προς όλα τα μέρη της Διάσκεψης «να δείξουν υπευθυνότητα, σεβασμό στο διεθνές δίκαιο και αυτοσυγκράτηση» και τονίζει ότι «η Ελλάδα θα συνεχίσει να εργάζεται ανυποχώρητα με όλα τα μέσα που διαθέτει, για μία δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού σε στενή συνεργασία με την Κυπριακή Δημοκρατία, τον ΟΗΕ και την Ευρωπαϊκή Ένωση».
Με αντικείμενο τις εξελίξεις στο Κυπριακό συνεδριάζει, τη Δευτέρα το απόγευμα, το Εθνικό Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΣΕΠ), υπό την προεδρία του Υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Κοτζιά.
Εν τω μεταξύ το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ξεκαθάρισε πως η Ουάσιγκτον ότι θα συνεχίζει να στηρίζει τις προσπάθειες για επανένωση της Κύπρου, εκφράζοντας παράλληλα την απογοήτευση της αμερικανικής κυβέρνησης για την κατάρρευση των συνομιλιών στην Ελβετία.
Διαθέσιμος για νέο γύρο διαπραγματεύσεων εμφανίστηκε και ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ. Ο Αντόνιο Γκουτέρες διαμηνύει πως θα ξεκινήσει διαβουλεύσεις με τα εμπλεκόμενα μέρη το επόμενο διάστημα πριν αποφασίσει το επόμενο βήμα του στο Κυπριακό.