Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Οργανωμένα και συντονισμένα, η Άγκυρα συνεχίζει το παιχνίδι της επίρριψης ευθυνών και μετά το ναυάγιο στο Κραν Μοντανά, υποδυόμενη το θύμα. 

Στην πρώτη αντίδρασή του, ο Τούρκος Πρωθυπουργός, Μπιναλί Γιλντιρίμ, κατηγόρησε ευθέως την ελληνοκυπριακή πλευρά για την κατάρρευση των συνομιλιών, τονίζοντας πως η Άγκυρα θα υπερασπιστεί μέχρις εσχάτων τα δικαιώματα των Τουρκοκυπρίων:

"Η Τουρκία και οι Τουρκοκύπριοι έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν και από την αρχή διαδραμάτισαν εποικοδομητικό ρόλο για να ωθήσουν τις διαπραγματεύσεις. Ξεκάθαρα πλέον φάνηκε και στα Ηνωμένα Έθνη και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ότι η Τουρκία ήταν η πλευρά που ειλικρινά επιθυμούσε τη λύση. Η πλήρης ένταξη που παραχώρησε η Ευρωπαϊκή Ένωση στους Ελληνοκύπριους το 2004, οδήγησε στο σημερινό αδιέξοδο".

Το blame game προώθησαν από την πρώτη στιγμή και τα τουρκικά μέσα. 

Με τίτλους όπως "οι Ελληνοκύπριοι ευθύνονται για την αποτυχία των διαπραγματεύσεων" και με επαναφορά ακόμη και του ψηφίσματος της Βουλής για την επέτειο του ενωτικού δημοψηφίσματος, καλλιεργούν το κλίμα της πόλωσης και παρουσιάζουν τη Διάσκεψη του Κραν Μοντανά ως τον τελευταίο σταθμό του Κυπριακού. 

Ακολουθώντας την γραμμή της Άγκυρας, συνέβαλαν εξάλλου με ψευδείς ειδήσεις και παραπληροφόρηση, στη δυναμίτιση το κλίματος. 

Κατά τη διάρκεια του δείπνου-θρίλερ και ενώ όλα ήταν ακόμα ανοιχτά, τα τουρκικά μέσα, περιλαμβανομένου του επίσημου πρακτορείου ειδήσεων Ανατολού, διέρρεαν ότι υπήρχε έτοιμη συμφωνία πλαίσιο και άφηναν ανοιχτό ακόμη και το ενδεχόμενο ανακοίνωσης ημερομηνίας δημοψηφισμάτων. 

Λίγο μετά τα μεσάνυχτα μετέδωσαν πως το καλό κλίμα που οι ίδιοι προηγουμένως καλλιέργησαν χάλασε από την αδιαλλαξία του Προέδρου της Δημοκρατίας, και τον παρουσίαζαν, μάλιστα, να αποχωρεί από το τραπέζι της διαπραγμάτευσης.