Ολοκληρώθηκε η συζήτηση στην επιτροπή θεσμών της βουλής και οδηγούνται στην ολομέλεια για έγκριση οι όροι με τους οποίους θα δημοσιοποιούνται τα έγραφα της Κυπριακής Υπηρεσίας Πληροφοριών.
Η επιτροπή αποφάσισε την σύσταση τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής η οποία θα υποβάλλει εισηγήσεις στον διοικητή της ΚΥΠ για αποχαρακτηρισμό των εγγράφων της μετά την πάροδο τριάντα χρόνων, για όσα θα αποφασίζει το αντίθετο σε περιπτώσει όπου πιθανόν να θίγεται το δημόσιο συμφέρον θα επανεξετάζονται στα 5 χρόνια.
Η επιτροπή συνέχισε την συζήτηση και για το θέμα του εσωτερικού ελέγχου της δημόσιας υπηρεσίας. Αποφασίστηκε το Φθινόπωρο να συζητηθεί το θέμα στην ολομέλεια στο κεφάλαιο Δ ώστε να αποφασίσει το σώμα με πιο τρόπο θα ενισχυθεί αυτός ο έλεγχος.
«Θέλουμε να ενδυναμώσουμε και τον εσωτερικό έλεγχο, ώστε να λειτουργεί προληπτικά, αλλά και τον εξωτερικό έλεγχο, ο οποίος θα έρχεται να συμπληρώσει και να επιβάλει και συγκεκριμένες ποινές και να οδηγεί προς τον Γενικό Εισαγγελέα όποιους παρανομούν,» δήλωσε ο κ Ζαχαρίου, Πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών.
Θέση της Επιτροπής, είναι ότι οι μονάδες εσωτερικού ελέγχου πρέπει να ελέγχονται από τον Έφορο Εσωτερικού Ελέγχου και όχι από τη διοίκηση.
Η επιτροπή συζήτησε επίσης και το θέμα του ασυμβίβαστου κρατικών αξιωματούχων.
Ο πρόεδρος της επιτροπής ανέφερε ότι θα πρέπει να γίνουν αλλαγές μεγάλης κλίμακας οι οποίες θα εξεταστούν το Φθινόπωρο στο πλαίσιο της νομοθεσίας που θα αφορά τη σύγκρουση συμφερόντων