«Ξηλώνει» αγάλματα του Μέγα Αλέξανδρου στα Σκόπια η νέα κυβέρνηση που ορκίστηκε την Τετάρτη.
Δεν έχει διαφανεί ακόμη αν πάμε για αλλαγή πλεύσης στην πολιτική των Σκοπίων, αλλά από ότι φαίνεται δεν θα δούμε να συνεχίζεται η κιτς πολιτική του Νίκολα Γκρούεφσκι.
Η νέα κυβέρνηση του 42χρονου οικονομολόγου Ζόραν Ζάεφ θέλει να κατεδαφίσει τα δεκάδες αγάλματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου πάνω στον Βουκεφάλα σε δρόμους, γέφυρες και πλατείες, τα σιντριβάνια με τους Αρχαίους Έλληνες πολεμιστές, τα άλογα που καλπάζουν και τα λιοντάρια, δίνοντας έτσι τέλος στην ανιστόρητη κιτς τρέλα του απερχόμενου Γκρούεφσκι.
Έξαλλου ο Υπουργός Πολιτισμού της χώρας Ρόμπερτ Αλαγκιοζόφσκι έκανε λόγο για: "Απολύμανση του "μακεδονικού" πνεύματος, από την ψευδοιδεολογία που εκπέμπει το σχέδιο Γκρουέφσκι και συνεχίζει να κρατά σε ομηρία τη χώρα σαν κατάρα κάποιου κακού μάγου".
Μάλιστα, η νέα κυβέρνηση λέει πως θέλει λύση και για το όνομα, καθώς επιδιώκει ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΝΑΤΟ. Ίσως αυτό να σημαίνει ότι πρόκειται για την τελευταία κυβέρνηση που ορκίστηκε χρησιμοποιώντας το όνομα της Μακεδονίας. Ωστόσο, οι διεθνολόγοι εμφανίζονται επιφυλακτικοί.
Να θυμίσουμε πως η κυβέρνηση του Ζόραν Ζάεφ ορκίστηκε την Τετάρτη έχοντας την υποστήριξη 62 βουλευτών του 120μελούς κοινοβουλίου. Στηριζόμενος από τους βουλευτές του κόμματος του αλλά και των δύο κυριότερων παρατάξεων που εκπροσωπούν την Αλβανική κοινότητα των Σκοπίων.