Συνοδευόμενοι από τους διαπραγματευτές τους θα προσέλθουν το βράδυ της Κυριακής στο τριμερές δείπνο με τον Γενικό Γραμματέα, πρόεδρος Αναστασιάδης και Μουσταφά Ακιντζί. Όπως επίσης ανακοινώθηκε από τα Ηνωμένα Εθνη τον κ. Γκουντέρες θα πλαισιώνουν ο Βοηθός Γενικός Γραμματέας Αρμόδιος για πολιτικές υποθέσεις Τζέφρι Φέλτμαν και ο Έσπεν Μπαρθ Εϊντε.
Σύμφωνα με διπλωματικούς κύκλους η εκ των υστέρων διεύρυνση του καταλόγου των συνδαιτυμόνων, συμβαδίζει με τα όσα διαρρέει η Γραμματεία των Ηνωμένων Εθνών ότι πρόθεση του Αντόνιο Γκουντέρες δεν είναι να επιβάλει στους δύο ηγέτες τι θα κάνουν, αλλά να ακούσει τις απόψεις τους, τόσο σε σχέση με το που βρίσκεται το κυπριακό, όσο και – κυρίως – για τα επόμενα βήματα.
Ωστόσο όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, καθώς κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει την κατάθεση από τον Γενικό Γραμματέα ενδιάμεσης πρότασης για μετάβαση στη Γενεύη, ειδικότερα εάν οι πρώτες τοποθετήσεις των δύο πλευρών, του προέδρου Αναστασιάδη και του Μουσταφά Ακιντζί αφήνουν κάποιο παράθυρο παρέμβασης.
Πέραν από την γνωστή πρόταση του ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, έχει επεξεργαστεί και κάποιες εναλλακτικές παραλλαγές, οι οποίες σύμφωνα με στενό του συνεργάτη δεν διαφοροποιούν την ουσία της πρότασης, για επικέντρωση των συζητήσεων στο κεφάλαιο της Ασφάλειας και των Εγγυήσεων, κάτι που εμμέσως πλην σαφώς, επανέλαβε και χθες το βράδυ, σχολιάζοντας από την Λεμεσό την πρόταξη σκληρών θέσεων από τους κυρίους Ακιντζί και Τσαβουσογλου: «Ο καθένας έχει τις θέσεις του και αν δεν υπάρξει παραλογισμός ή άρνηση να συζητηθεί η ουσία του θέματος των εγγυήσεων, πιστεύω ότι μπορεί να δημιουργηθούν οι προοπτικές να είμαστε όλοι στη Γενεύη».
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την Νέα Υόρκη, ο πρόεδρος της Δημοκρατίας είχε λίγο πριν από τις 11 το πρωί τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρωθυπουργό της Ελλάδας Αλέξη Τσίπρα, ενώ νωρίτερα μακράς σύσκεψης με τα μέλη της διαπραγματευτικής ομάδας.
Από πλευράς του, ο Μουσταφά Ακιντζί, ο οποίος χθες πήρε όπως όλα δείχνουν γραμμή από τον Μεβλούτ Τσαβούσογλου, αναχωρεί αύριο μέσω Κωνσταντινούπολης για την Νέα Υόρκη, συνοδευόμενος από τον Οζντίλ Ναμί.
Το δείπνο με τον Γενικό Γραμματέα είναι προγραμματισμένο για τις 7:00 το απόγευμα, ώρα Νέας Υόρκης και αναμένεται να κρατήσει πέραν των δύο ωρών.
Αναλόγως δε του αποτελέσματα θα υπάρξει είτε δήλωση του Γενικού Γραμματέα, στην παρουσία των Αναστασιάδη και Ακιντζί, είτε και χωριστές τοποθετήσεις από τους δυο ηγέτες.