Το μεσημέρι ο κ. Έϊντε συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, χωρίς ωστόσο να μπει σε λεπτομέρειες.
Όπως είπε, τα Ηνωμένα Έθνη θα συγκαλέσουν μια Διάσκεψη για την Κύπρο μόνο όταν το θέλουν οι ηγέτες και μόνο όταν θεωρούν ότι αυτό είναι χρήσιμο.
Επεσήμανε πως η άποψη των ΗΕ είναι πως η διαδικασία είναι και παραμένει καθοδηγούμενη από τους ηγέτες, δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο παρά καθοδηγούμενη από τους ηγέτες, έτσι οι ηγέτες πρέπει να συμφωνήσουν εάν θέλουν να πάνε στη Γενεύη, επί των λεπτομερειών μιας ενδεχόμενης Γενεύης, και αυτή είναι η συζήτηση που έχουμε τώρα.
«Αντιλαμβάνομαι ότι έχετε πολλές ερωτήσεις. Έχω και εγώ ορισμένες ερωτήσεις αλλά πρέπει να τις δω πρώτα με τους ηγέτες», ανέφερε ο κ. `Ειντε.
Ερωτηθείς πότε θα υπάρξει κατάληξη για το εάν θα γίνει ή όχι μια νέα Γενεύη, σημείωσε πως δεν το γνωρίζει και πως είναι αυτό επί του οποίου εργάζονται τώρα, επισημαίνοντας πως δεν υπάρχουν τεχνητά χρονοδιαγράμματα.
Εξερχόμενος του Προεδρικού, ο κ. ‘Ειντε είπε πως δεν θα αναφέρει πολλά τώρα γιατί έχει δει τον κ. Αναστασιάδη και θα πάει να δει τον κ. Ακιντζί σε λίγες ώρες. Έτσι αφού αυτό είναι ένα ταξίδι τύπου πήγαινε – έλα δεν μπορώ να εξαγάγω συμπεράσματα πριν συναντήσω και τους δυο, σημείωσε.
Επεσήμανε πως ο ΓΓ των Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες είδε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Αλέξη Τσίπρα και τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και πως "ήγειρε το θέμα μιας πιθανής νέας Διάσκεψης με αυτούς", για να προσθέσει πως "τα Ηνωμένα Έθνη θα συγκαλέσουν μια νέα Διάσκεψη μόνο όταν το επιθυμούν οι ηγέτες και όταν θεωρούν ότι αυτό είναι χρήσιμο".
"Είχαμε μια μακρά συνάντηση χθες (με τους ηγέτες) με ορισμένες ιδέες και ορισμένα ανοίγματα, αλλά η συνάντηση ολοκληρώθηκε χωρίς κατάληξη", σημείωσε, προσθέτοντας πως "οι δυο ηγέτες απλά μου ζήτησαν να έχω χωριστές συναντήσεις μαζί τους (διπλωματία πήγαινε – έλα) σε μια προσπάθεια να διαμορφωθεί μια αντίληψη για το τί θα κάνουν στη συνέχεια". "Αυτό κάνω. Είχα μια καλή συζήτηση τώρα με τον κ. Αναστασιάδη και θα έχω μια παρόμοια συζήτηση με τον κ. Ακιντζί και εάν υπάρχει κάτι να πω αυτό θα γίνει μετά που θα συναντηθώ με τον κ. Ακιντζί", ανέφερε.
Τηλεφωνική επικοινωνία με Έιντε και Ναμί είχε ο Τσαβούσογλου
Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Ειδικό Σύμβουλο του ΓΓ του ΟΗΕ Έσπεν Μπαρθ Έιντε αλλά και με τον διαπραγματευτή της τ/κ πλευράς Οζντίλ Ναμί είχε χθες το βράδυ, ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου.
Διπλωματικές πηγές τις οποίες επικαλούνται τουρκικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι συζήτησε την τελευταία κατάσταση στις διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό έπειτα και από τη χθεσινή συνάντηση των του προέδρου της δημοκρατίας και του κατοχικού ηγέτη.