Τα 31 θύματα, τρόφιμοι του νοσοκομείου Αθαλάσσας, που σκοτώθηκαν την πρώτη μέρα της εισβολής κατά τη διάρκεια βομβαρδισμού της τουρκικής αεροπορίας, και τάφηκαν σε κρατήρα που άνοιξε στον κήπο του ψυχιατρείου, αναμένεται να ταυτοποιηθούν σύντομα.
Ανάμεσα στα θύματα των τούρκων αεροπόρων οι οποίοι θεώρησαν το νοσοκομείο ως στρατιωτική εγκατάσταση, ήταν και τρεις τουρκοκύπριοι.
Στο περιθώριο συνέντευξης τύπου για τον Μαραθώνιο Αγάπης Αγνοουμένων, ο επίτροπος προεδρίας Φώτης Φωτίου, αποκάλυψε ότι το προσεχές διάστημα θα αρχίσει η διαδικασία εκταφών.
«Γιατί και αυτή είναι μια άλλη τραγική πτυχή με 31 τόσα άτομα, τρόφιμους τότε του Νοσοκομείου, οι οποίοι είναι θαμμένοι εκεί και θα πρέπει και γι` αυτή την εκταφή να ξεκινήσουμε το συντομότερο. Αναμένεται πολύ σύντομα να υποβάλουμε πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο και γι` αυτή την εκταφή.»
Αύριο θα τελεστεί τρισάγιο με αφορμή την έναρξη της εκταφής των λειψάνων Ελλαδιτών πεσόντων του 1964, ανάμεσα στους οποίους και τα μέλη του πληρώματος της ακταιωρού ΦΑΕΘΩΝ, που βυθίστηκε στον κόλπο της Μόρφου.
Όπως είπε ο κύριος Φωτίου «Από το βομβαρδισμό είχαν σκοτωθεί έξι Ελλαδίτες και ένας Κύπριος. Εκεί στο χώρο του κοιμητηρίου είχαν ταφεί επίσης άλλοι πέντε Ελλαδίτες. Όλα αυτά τα χρόνια και κατά διαστήματα γινόταν αυτό, γίνονταν εκταφές αλλά οι συγγενείς παρελάμβαναν τα λανθασμένα οστά.»
Oι εκδηλώσεις του 32ου Μαραθωνίου Αγάπης Αγνοουμένων με φετινό σύνθημα Βοήθησε και εσύ στην ανεύρεση των αγνοουμένων, άρχισαν χθες και ολοκληρώνονται την ερχόμενη Παρασκευή.
Στο πλαίσιο της συνέντευξης ο υπουργός παιδείας Κώστα Καδής επέδωσε τιμητικά διπλώματα στους βραβευθέντες μαθητές που διακρίθηκαν στις περυσινές εκδηλώσεις.