Περαιτέρω αξιοποίηση της διασποράς, Ελλάδας Κύπρου και Ισραήλ, αποφασίστηκε στην τριμερή συνάντηση των τριών χωρών που φιλοξενήθηκε στα Ιεροσόλυμα. κατά τη διάρκεια της συνάντησης ανασκοπήθηκε η πρόοδος που έχει επιτευχθεί επί κοινών πρωτοβουλιών που έχουν αναληφθεί, σε τομείς που αφορούν τη διασπορά και συγκεκριμένα σε τομείς όπως ο πολιτισμός, η οικονομία και νεολαίας.
H Συνάντηση έλαβε χώρα σύμφωνα με τις σχετικές πρόνοιες της 2ης Τριμερούς Διακήρυξης των αρχηγών Κρατών και Κυβερνήσεων που συμφωνήθηκε στην Ιερουσαλήμ στις 8 Δεκεμβρίου του 2016.
Την κυπριακή κυβέρνηση εκπροσώπησε ο αρμόδιος για θέματα διασποράς επίτροπος Φώτης Φωτίου, την Ελλάδα ο υφυπουργός εξωτερικών Τερενς Κουικ και το Ισραήλ ο πρόεδρος του Εβραϊκού Συνδέσμου Νατάν Σιαράνσκι.
Ο Επίτροπος Προεδρίας Φώτης Φωτίου είπε ότι «Σε ένα συγκεκριμένο ολοκληρωμένο σχεδιασμό ώστε η διασπορά των τριών χωρών να μπορεί από κοινού σε ισχυρά κέντρα λήψης απόφασης να μπορεί να προωθήσει τα εθνικά συμφέροντα των τριών χωρών.»
Θα ακολουθήσει τριμερής συνάντηση, πιθανόν το καλοκαίρι, με τη συμμετοχή και εκπροσώπων των οργανώσεων της διασποράς των τριών χωρών. Επίσης σε εξέλιξη βρίσκεται η προσπάθεια για ανάπτυξης παρόμοιας συνεργασίας με την Αρμενία, με την οποία Ελλάδα και Κύπρος θα υπογράψουν σύντομα Μνημόνιο Συναντίληψης.