Πάντως, στο κενό, ή καλύτερα στην ακαμψία του Ακιντζί, φαίνεται να έπεσε χθες η προσπάθεια του Εσπεν Μπαρθ Εϊντε, για υπέρβαση της κρίσης που προκάλεσε η αποχώρηση του κατοχικού ηγέτη από τις συνομιλίες, έστω και μέσω της διοργάνωσης ενός κοινωνικού δείπνου.
Είναι δε ενδεικτικό ότι μετά από τρεις ώρες κατ ιδίαν συνάντησης, με τον Μουσταφά Ακιντζί, ο ειδικός Σύμβουλος του Γενικού Γραμματέα, αναγκάστηκε να παραδεχθεί πως οι συνομιλίες δεν αναμένεται να επαναρχίσουν άμεσα.
"Είμαι πεπεισμένος ότι τις επόμενες μέρες ότι θα γίνουν βήματα που θα μπορούσαν να ήταν χρήσιμα προς αυτή την κατεύθυνση, δεν είμαι σε θέση να δώσω περισσότερες λεπτομέρειες. Έγινε σαφές σε μένα ότι οι δύο ηγέτες παραμένουν δεσμευμένοι και υπάρχει ισχυρή επιθυμία να βρουν τρόπο να συνεχιστούν οι συνομιλίες, ακόμα κι αν αυτό δεν είναι πιθανό να συμβεί άμεσα, αλλά ελπίζουμε ότι όσο νωρίτερα τόσο το καλύτερο", είπε.
Όπως και χθες μετά τη συνάντησης του με τον πρόεδρο Αναστασιάδη, ο Νορβηγός Διπλωμάτης, επιχείρησε να μεταφέρει τη συζήτηση στο θέμα της μεθοδολογίας. Είναι σημαντικό, ανέφερε, όταν επαναρχίσει ο διάλογος αυτό να γίνει με μια νέα πιο ταχεία και αποτελεσματική μεθοδολογία, καθώς όπως παραδέχθηκε μετά την Γενεύη, υπήρξε ένας αριθμός από συναντήσεις αλλά δεν υπήρξε σημαντική πρόοδος.
"Σε μια κρίση συμβαίνουν δύο πράγματα: είτε επιτρέπεις να συνεχιστεί μέχρι να καταρρεύσει το όλο πράγμα, είτε σου χρησιμεύσει ως καμπανάκι για μια νέα προσέγγιση, μετατρέποντας την έτσι σε ευκαιρία. Νομίζω ότι αυτό είναι που θέλουν οι δύο ηγέτες, σίγουρα είναι αυτό που θέλουμε εγώ και ο Γ.Γ", δήλωσε.
Αφού σημείωσε ότι οι επόμενες εβδομάδες και όχι μήνες, θα είναι καθοριστικές, όχι μόνο για την μοίρα της διαδικασίας, αλλά και για το κατά πόσο θα επανενωθεί η Κύπρος, ο αξιωματούχος των Η.Ε., κάλεσε με δραματικό τρόπο, όσους έχουν επιρροή να τη χρησιμοποιήσουν, καθώς όπως υπέδειξε στο καιρό της κρίσης κρίνονται οι πραγματικές ηγεσίες.