Από τη μία ο Τούρκος Υπουργός ΕΕ Εγκεμέν Μπαγίς, δηλώνει ότι δεν πρέπει να περιμένει πλέον κανείς από την Τουρκία να κάνει νέες κινήσεις για το Κυπριακό και από την άλλη ο Τ/κ ηγέτης Ντερβίς Έρογλου δηλώνει ότι θα είναι συμφωνία και η μη επίτευξη συμφωνίας.
Οι δηλώσεις αυτές δημοσιεύονται στις τουρκικές εφημερίδες 'Χιουριέτ'' και "Γενί Σαφάκ" αντίστοιχα.
Η τουρκική εφημερίδα ''Χιουριέτ'' αναφέρει ότι ο Τούρκος Υπουργός ΕΕ Εγκεμέν Μπαγίς, σε δηλώσεις του σε ρουμανική εφημερίδα έθεσε το έτος 2014 ως καταληκτική ημερομηνία για την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας στην ΕΕ.
«Νομίζω ότι το 2014 θα είναι ένα μοιραίο έτος τόσο για την ΕΕ όσο και για την Τουρκία. Ελπίζω το 2015 να μην χρειαστεί να αναρωτηθεί η Ευρώπη ποιος είναι υπεύθυνος για την απώλεια της Τουρκίας», δήλωσε ο Μπαγίς.
Δήλωσε επίσης, ότι η Τουρκία δεν έχει κανένα λόγο να αλλάξει τον επί χιλιετίας δυτικό προσανατολισμό της και υπογράμμισε ότι η Αγκυρα δεν πρόκειται ποτέ να παραιτηθεί από την υποστήριξη της προς το ψευδοκράτος για να ενταχθεί στην ΕΕ, αλλά ούτε και να θυσιάσει την ένταξή της στην ΕΕ για χάρη του ψευδοκράτους.
«Έχουμε κάνει πάρα πολλές κινήσεις μέχρι σήμερα», είπε ο Μπαγίς προσθέτοντας ότι δεν πρέπει να περιμένει πλέον κανείς από την Τουρκία να κάνει νέες κινήσεις για το Κυπριακό. Ανέφερε, τέλος, ότι δεν έχουν εκπληρωθεί οι υποσχέσεις που είχαν δοθεί από την ΕΕ για το Κυπριακό.
Ντ. Έρογλου: Και η μη επίτευξη συμφωνίας είναι συμφωνία
Εξάλλου, με τίτλο «Και η μη επίτευξη συμφωνίας είναι συμφωνία» η τουρκική εφημερίδα Γενί Σαφάκ φιλοξενεί δηλώσεις του Τ/κ ηγέτη, Ντερβίς Ερογλου, ο οποίος έδωσε χθες στην Κωνσταντινούπολη συνέντευξη σε ομάδα δημοσιογράφων της εφημερίδας.
Δεν υπάρχει σχέδιο Β για την επίλυση του Κυπριακού, ανέφερε ο κ. Ερογλου. «Οτι και αν κάνετε εσείς, οι Ε/κ αντιτίθενται σε όλα τα σχέδια λύσης. Με αυτήν την πορεία θα είναι συμφωνία και η μη επίτευξη συμφωνίας».
Δεν έχουν κάνει καμιά προετοιμασία για σχέδιο Β, υποστήριξε, λέγοντας ότι το να πει κανείς ότι έχουν σχέδιο Β είναι σαν να δίνει ατού στα χέρια των Ε/κ. ''Εκείνοι έχουν στα χέρια τους ένα μεγάλο ατού, το ότι είναι μέλη της ΕΕ. Εμείς επιθυμούμε λύση από τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις αλλά η ελπίδα μας αυτή μειώνεται κάθε μέρα που περνάει''.
Ο κ. Ερογλου είπε παρ' αυτά ότι το σχέδιο Β μπορεί να τεθεί σε εφαρμογή μόνο σε περίπτωση που αποτύχει το σχέδιο Α. «Ο χρόνος λειτουργεί υπέρ της Κύπρου. Εκείνοι δεν είναι ενοχλημένοι από την κατάσταση αυτή και χρησιμοποιούν τα ατού που έχουν».
Οι Ε/κ, πρόσθεσε, δεν θα πλησιάσουν τη λύση όσο συνεχίζεται η λεγόμενη απομόνωση. ''Η πρώτη δουλειά που θα πρέπει να κάνουν εκείνοι οι οποίοι επιθυμούν λύση για το Κυπριακό είναι να τερματίσουν την απομόνωση και τις διακρίσεις που εφαρμόζουν για τη βόρεια Κύπρο και πρώτα το εμπάργκο πτήσεων. Η άρση του εμπάργκο θα είναι κάτι το αποτρεπτικό για τους Ε/κ. Αυτό δεν το ζητάμε μόνο από την ΕΕ και τις ΗΠΑ αλλά και από τον Οργανισμό Ισλαμικής Διάσκεψης και από τις τουρκικές Δημοκρατίες που λένε ότι είναι φίλοι μας''.
Στην επίλυση, είπε, θα συμβάλει ακόμα και η εφαρμογή των συμφωνιών οικονομικής συνεργασίας με τον ΟΙΔ. Το εφαρμοζόμενο "εμπάργκο" δεν ζημιώνει μόνο τους Τ/κ, αλλά οδηγεί και στο ανεπίλυτο, σύμφωνα με τον ίδιο.
''Με τους Ε/κ κάνουμε διαπραγματεύσεις εδώ και 50 χρόνια. Δεν έχει κανένα νόημα να συνεχίσουμε για άλλα 50. Οι ασκήσεις που κάνει η νότια Κύπρος με το Ισραήλ και τη Γαλλία δεν ωφελούν σε τίποτε πέραν της θέρμανσης της Μεσογείου και από αυτό θα ζημιωθούν περισσότερο οι Ε/κ'', κατέληξε στις δηλώσεις του.