Οι Ευρωπαίοι εμμένουν στη θέση τους ότι η Ελλάδα βρίσκεται στο σωστό δρόμο, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη, ενώ οι εκπρόσωποι του Ταμείου δεν κάνουν βήμα πίσω υποστηρίζοντας ότι χρειάζονται νέα μέτρα εδώ και τώρα καθώς το χρέος δεν είναι βιώσιμο.
Οι εν λόγω απόψεις έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα, αλλά και του Ευκλείδη Τσακαλώτου, οι οποίοι με τις επιστολές τους προς το Ταμείο αντικρούουν με επιχειρήματα τις αρνητικές εκτιμήσεις.
Η Κριστίν Λαγκάρντ όμως σπεύδει να τονίσει ότι το ΔΝΤ προσπάθησε να είναι ο αδίστακτος κήρυκας της αλήθειας στην τελευταία αξιολόγηση για την Ελλάδα. Η ίδια, κατά τη διάρκεια ομιλίας της, υποστήριξε πως όταν το ΔΝΤ εκδίδει μια έκθεση όπως αυτήν της Ελλάδας, συμβάλλει στη διαφάνεια και επανέλαβε τη θέση του Ταμείου πως η Ελλάδα πρέπει να διευρύνει την φορολογική βάση και να επιτρέψει μια πιο δίκαιη κατανομή των φορολογικών βαρών.
Μέσα σε αυτό το κλίμα η Αθήνα έχει στραμμένο το βλέμμα στο σημερινό Euro Working Group αναμένοντας με αγωνία τις εξελίξεις καθώς από την συνεδρίαση των τεχνοκρατών θα φανεί εάν υπάρχει ενδεχόμενο ολοκλήρωσης της αξιολόγησης μέσα στον Φεβρουάριο.
Σόιμπλε: “Κούρεμα” του χρέους σημαίνει… Grexit
Από πλευράς του ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε τονίζει ότι κούρεμα χρέους θα σήμαινε έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη και τάχθηκε εκ νέου υπέρ μιας σκληρής στάσης έναντι της χώρας μας.
Όπως μεταδίδει από το Βερολίνο ο ανταποκριτής του Αντ1 Ελλάδος, Παντελής Βαλασόπουλος, ο κ. Σόιμπλε, σε συνέντευξη που έδωσε στο κρατικό δίκτυο ARD φέρεται να είπε πως δεν μπορεί να υπάρξει κούρεμα χρέους για κανένα μέλος του ευρώ, καθώς δεν το προβλέπουν οι Συνθήκες. Επίσης, πρόσθεσε πως εάν οι μεταρρυθμίσεις δεν πετύχουν, υπάρχει η μέθοδος της υποτίμησης του νομίσματος.
«Πρέπει να διατηρήσουμε την πίεση στην Ελλάδα, ώστε να εφαρμόσει μεταρρυθμίσεις και να γίνει ανταγωνιστική. Σε διαφορετική περίπτωση, δεν μπορεί να παραμείνει στην Ευρωζώνη», σημείωσε.
Τελεσίγραφο Ντάισελμπλουμ για τη συμμετοχή του ΔΝΤ
Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, ήρθε και το τελεσίγραφο Ντάισελμπλουμ. «Εάν το ΔΝΤ δεν συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα βοήθειας, τότε και η Ολλανδία δεν θα διατηρήσει τη συμμετοχή της σε αυτό» δήλωσε ο επικεφαλής του Eurogroup μιλώντας στο Κοινοβούλιο της χώρας του.
«Η απόφαση της πλειοψηφίας στο Κοινοβούλιο είναι ιδιαίτερα σαφής: Αν το ΔΝΤ δεν συμμετάσχει ή αποσύρει τη συμμετοχή του, η (Ολλανδική) βοήθεια θα τερματιστεί» ανέφερε σύμφωνα με την ολλανδική Telegraaf , προσθέτοντας μάλιστα ότι «το ίδιο ισχύει και για το Γερμανικό κοινοβούλιο». Σύμφωνα με τα ολλανδικά μέσα, ο Ντάισελμπλουμ σημείωσε ότι η συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα είναι απαραίτητη.
Λίντνερ: Η Ελλάδα θα πρέπει να εγκαταλείψει το ευρώ
Η Ελλάδα θα πρέπει να εγκαταλείψει την ευρωζώνη και μετά να της γίνει ελάφρυνση του χρέους της, τόνισε ο επικεφαλής των Γερμανών Φιλελευθέρων (FDP) σε σημερινή συνέντευξή του σε ραδιοφωνικό σταθμό.
Θα πρέπει, όμως, η Ελλάδα να παραμείνει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δήλωσε ο ηγέτης του FDP, Κρίστιαν Λίντνερ, στον ραδιοφωνικό σταθμό Deutschlandfunk, προκειμένου να λαμβάνει κεφάλαια για να χρηματοδοτήσει έργα υποδομών και να ενισχύσει μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
«Είναι ξεκάθαρο πως η Ελλάδα χρειάζεται διαγραφή χρεών», υποστήριξε ο Λίντνερ, συμπληρώνοντας πως αυτό μπορεί να γίνει μόνο εκτός της ευρωζώνης. «Μιλάμε επομένως για Grexit», τόνισε.
Αναφερόμενος στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ο κ. Λίντνερ υποστήριξε πως δεν είχε σκοπό να εφαρμόσει τις συμφωνηθείσες μεταρρυθμίσεις.
Η γερμανική κυβέρνηση θέλει το ΔΝΤ να συμμετάσχει ενεργά (με χρηματοδότηση) στο ελληνικό πρόγραμμα, ωστόσο έχει αντιταχθεί στην ελάφρυνση χρέους που προκρίνει το Ταμείο. Κούρεμα του χρέους θα σήμαινε και έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη, τόνισε το βράδυ της Τετάρτης ο Γερμανός Υπουργός Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο κρατικό δίκτυο ARD.
Σενάρια Δραχμής και Grexit…
Τη στιγμή που το κλείσιμο της αξιολόγησης συνθλίβεται στις συμπληγάδες ΔΝΤ και Ευρωπαίων αφήνοντας στον αέρα το αφήγημα της ελληνικής κυβέρνησης, βουλευτής των ΑΝΕΛ βάζει στο τραπέζι την δραχμή.
«Το ευρώ δεν είναι πανάκεια κατά την προσωπική μου άποψη και αν η Ελλάδα και η ελληνική κοινωνία εκτιμήσει ότι η επιστροφή στη δραχμή όπως είπαν έγκριτοι οικονομολόγοι, θα είναι η σωτηρία της, είναι ένα θέμα που πρέπει να το σκεφτόμαστε και να το συζητάμε χωρίς φόβο, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κώστας Κατσίκης, σε πρωινές του δηλώσεις στο Ρ/Σ "North 88".
Ωστόσο, λίγες ώρες αργότερα, ο κ. Κατσίκης, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 Ελλάδος, υποστήριξε ότι όσα ανέφερε για εκλογές και δραχμή αφορούσαν υποθετικά σενάρια, καθώς και ότι εξέφρασε προσωπικές του σκέψεις που σε έναν βαθμό παραποιήθηκαν και παρερμηνεύθηκαν.
Την ίδια ώρα, σάλος έχει προκληθεί από τις δηλώσεις του υποψήφιου πρέσβη των ΗΠΑ στην ΕΕ Τεντ Μάλοχ, στον ΣΚΑΪ, ο οποίος εκτίμησε ότι η Ελλάδα θα φύγει, εκούσια, από το ευρώ, «πιστεύω ότι αυτή την φορά πρέπει να πω οι πιθανότητες είναι ισχυρότερες ότι η Ελλάδα από μόνη της θα αποφασίσει να εγκαταλείψει το ευρώ».
Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, σε δημοσίευμα του αναφέρει ότι οι επενδυτές ανησυχούν για ενδεχόμενο "ατύχημα" στην Ελλάδα, καθώς αν η ολοκλήρωση της αξιολόγησης "τραβήξει" μέχρι τον Ιούλιο, είναι πιθανό η χώρα μας να μη μπορέσει να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της.
Οι Financial Times σε δημοσίευμα τους υποστηρίζουν ότι βρίσκονται σε εξέλιξη παρασκηνιακές επαφές προκειμένου να βρεθεί λύση και να κλείσει η αξιολόγηση ως τις 20 Φεβρουαρίου που θα πραγματοποιηθεί το επόμενο Eurogroup.