Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Για πολλά κενά στη νομοθεσία αναφορικά με τη διαμονή ηλικιωμένων και αναπήρων σε οίκους ευγηρίας, κάνουν λόγο εκπρόσωποι του Υπουργείου Εργασίας, Βουλευτές και Σύνδεσμος Οίκων Ευγηρίας.

Μιλώντας στην εκπομπή του ΑΝΤ1, Μέρα Μεσημέρι, η πρώτη Λειτουργός Κοινωνικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας, Ειρήνη Παπαθεοδούλου, αναφέρθηκε σε αναχρονιστικό νόμο ο οποίος ισχύει από το 1991, και δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες της κοινωνίας.

Όπως είπε η κυρία Παπαθεοδούλου «Για ανάγκη εκσυγχρονισμού της νομοθεσίας μίλησε και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εργασίας της Βουλής, σημειώνοντας ότι είναι ευθύνη της Κυβέρνησης να καταθέσει νομοσχέδιο.»

Ο νόμος επιτρέπει τη διαμονή σε οίκους ευγηρίας σε άτομα τα οποία έχουν διαφορετικές ανάγκες, σύμφωνα με την Κυβέρνηση, τους Βουλευτές και το Σύνδεσμο Οίκων Ευγηρίας.

 «"Στέγη" σημαίνει οποιοδήποτε υποστατικό στο οποίο παρέχεται διαμονή σε περισσότερα από πέντε άτομα άνω των δεκαοκτώ χρόνων, τα οποία λόγω αναπηρίας ή προχωρημένης ηλικίας ή οποιωνδήποτε άλλων λόγων ή συνθηκών, έχουν ανάγκη περίθαλψης και μέριμνας και περιλαμβάνει ο,τιδήποτε έχει σχέση με το υποστατικό αυτό ή με άλλο υποστατικό ή χώρο που χρησιμοποιείται για το σκοπό αυτό.»

Συγκεκριμένα, ο νόμος ερμηνεύει τον όρο στέγη ως οποιοδήποτε υποστατικό στο οποίο παρέχεται διαμονή σε περισσότερα από πέντε άτομα άνω των δεκαοκτώ χρόνων, τα οποία λόγω αναπηρίας ή προχωρημένης ηλικίας ή οποιωνδήποτε άλλων λόγων ή συνθηκών, έχουν ανάγκη περίθαλψης και μέριμνας και περιλαμβάνει οτιδήποτε έχει σχέση με το υποστατικό αυτό ή με άλλο υποστατικό ή χώρο που χρησιμοποιείται για το σκοπό αυτό.

Οι οίκοι ευγηρίας Παγκυπρίως ανέρχονται σε 113 με το Υπουργείο Εργασίας να πραγματοποιεί ελέγχους ανά τακτά χρονικά διαστήματα για τον τρόπο λειτουργίας τους, το προσωπικό, την υγιεινή και για τα πιστοποιητικά καταλληλότητας.