Στην κεντρική πλατεία της Ρώμης «Σάντι Απόστολι» πραγματοποιήθηκε χθες η κεντρική διαδήλωση διαμαρτυρίας των τριών μεγαλύτερων ιταλικών συνδικάτων - Cigl Cisl και Uil - που κήρυξαν οκτάωρη γενική απεργία, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα.
Κύρια αιτία της κινητοποίησης ήταν η μεταρρύθμιση των συντάξεων και της αγοράς της εργασίας, που διευκολύνει τις απολύσεις. Η απεργία αφορά και τον κίνδυνο να μείνουν χωρίς σύνταξη, για διάστημα μέχρι και πέντε χρόνων, τουλάχιστον 60.000 εργαζόμενοι που είχαν δεχθεί, τους περασμένους μήνες, την «εθελούσια έξοδο» η οποία τους προτάθηκε από διάφορες επιχειρήσεις (ιταλικά ταχυδρομεία, εταιρίες τηλεπικοινωνιών κλπ.) σταματώντας να δουλεύουν.
«Το φαινόμενο αυτό αφορά πολλούς περισσότερους εργαζόμενους από όσους πιστεύει η κυβέρνηση. Το μήνυμα που στέλνουμε σήμερα είναι ότι κανείς δεν μπορεί να επιτρέψει στον εαυτό του να παίξει με το μέλλον, με την ζωή των εργαζομένων και των συνταξιούχων», δήλωσε η Σουζάννα Καμούσσο, γραμματέας του κεντροαριστερού συνδικάτου Cgil. Bάσει υπολογισμών του συνδικάτου, τα «θύματα της εθελούσιας εξόδου», μπορεί να φθάνουν και τα 300.000 άτομα.
Στο μεταξύ, τα επίσημα στοιχεία που αφορούν την βιομηχανική παραγωγή, αποτελούν μια ακόμη απόδειξη της οικονομικής ύφεσης που πλήττει τη χώρα. Τον περασμένο Φεβρουάριο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2011, σημειώθηκε πτώση 6,8%. Οι αρνητικότερες επιδόσεις, παρατηρήθηκαν στον τομέα χημικών προϊόντων (- 14%), πώλησης αυτοκινήτων (- 11,2%), και στα κύρια καταναλωτικά αγαθά (- 10%).
Την ίδια ώρα, τα ιταλικά και ισπανικα spread εκτοξευονται και η Ισπανία αγωνιζεται να μην παρει το δρόμο της Ελλαδας, της Πορτογαλίας και της Ιρλανδίας. Ο Ισπανός πρωθυπουργός Μαριάνο Ραχόι έστειλε το μηνυμα σε ολους τους τόνους ότι δεν θα υποκύψει στις πιέσεις και η Ισπανία δεν θα ζητήσει οικονομική βοηθεια απο την Ευρωπαϊκή Ένωση, κι ας πηγαίνουν στη χώρα εμπειρογνώμενες της Κομισιόν για να ελέγξουν τα οικονομικά της.