Από το μηδέν, αφού η τουρκική πλευρά δεν επέτρεψε να δοθούν από την Γενεύη σε πολιτικό επίπεδο, όροι εντολής προς τους τεχνοκράτες, θα αρχίσει στις 18 του μηνός την προσπάθεια στο Μοντ Πελεράν, η «ομάδα εργασίας» για την ασφάλεια και τις Εγγυήσεις.
Στόχος όπως αποφασίστηκε είναι η καταγραφή σε πρώτο χρόνο των ζητημάτων που συγκροτούν το θέμα της ασφάλειας, από την εξωτερική και την εσωτερική ασφάλεια του ομοσπονδιακού κράτους, μέχρι και την διασφάλιση της εφαρμογής των διατάξεων της λύσης.
Η δε συνέχιση της διαδικασίας και συγκεκριμένα το επίπεδο εκπροσώπησης στη Διάσκεψη για το Κυπριακό, εξαρτάται απόλυτα από τα αποτελέσματα της ομάδας εργασίας στο Μοντ Πελεράν. Από τις απαντήσεις, τις θέσεις δηλαδή που θα κατατεθούν.
Σύμφωνα με τα όσα συμφωνήθηκαν στη Διάσκεψη της Γενεύης, οι αντιπροσωπίες όλων των πλευρών θα είναι εξαμελείς. Επικεφαλείς της κυπριακής αντιπροσωπίας θα είναι ο πρέσβης της Κ.Δ και διαπραγματευτής Αντρέας Μαυρογιάννης, τον οποίο θα πλαισιώνουν διπλωμάτες, νομικοί, στρατιωτικοί και ακαδημαϊκοί.
Επί της ουσίας Λευκωσία και Αθήνα, οι οποίες βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία, αναμένεται να κινηθούν στη λογική των προτάσεων που ανέπτυξαν στη Διάσκεψη της Γενεύης, της κατάργησης των Εγγυήσεων, της αποχώρησης των τουρκικών κατοχικών στρατευμάτων, της σύστασης μίας πολυεθνικής δύναμης αστυνόμευσης και της σύναψης ενός συμφώνου φιλίας Ελλάδας Κύπρου και Τουρκίας. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η τοποθέτηση της τουρκικής πλευράς, καθώς στ Γενεύη περιορίστηκε στο να εκφράσει την διαφωνία της στην κατάργηση των εγγυήσεων και την απόσυρση των κατοχικών της στρατευμάτων. Θέσεις που έκτοτε επανέλαβαν δημοσίως οι κύριοι Ερντογάν και Ακιντζί.
Όπως πληροφορείται ο Αντ1 εισηγήσεις θα υπάρξουν και από τα Ηνωμένα Έθνη, τα οποία δε αποκλείεται να συντάξουν και το αρχικό προσχέδιο με τα σημεία συζήτησης. Σύμφωνα με διπλωματικές πληροφορίες ο κος Έιντε έχει προετοιμάσει και μία σειρά γεφυρωτικών προτάσεων, στις οποίες διαχωρίζει τις εγγυήσεις από τα επεμβατικά δικαιώματα, και παίζει με τα χρονοδιαγράμματα για αποχώρηση μέρους των κατοχικών στρατευμάτων. Πρόκειται για τις ιδέες, που σύμφωνα με τις ίδιες διπλωματικές πηγές, ήθελε να καταθέσει το βράδυ της Πέμπτης στη Διάσκεψη, υπό την μορφή non-paper. Ενός άτυπου δηλ εγγράφου.
-Είχε όμως;
Δεν το γνωρίζουμε…»
Στον αντίποδα Λευκωσία και Αθήνα αναμένεται να κτίσουν στη πρόταση του Ελληνικού ΥΠΕΞ, για εμπλοκή και του ΟΑΣΕ, του Οργανισμού για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη, ο οποίος θα πρέπει να αναλάβει σε πρώτο χρόνο τη καταγραφή της δύναμης όλων των στρατευμάτων στο νησί και σε δεύτερο την επιτήρηση της αποχώρησης τους.
Παράλληλα με τις προετοιμασίες για το Μοντ Πέλεραν ο πρόεδρος της Δημοκρατίας ενημερώνει, για τα αποτελέσματα της Γενεύης και χώρες κλειδιά της ΕΕ. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η τηλεφωνική επικοινωνία που είχε το μεσημέρι με την Γερμανίδα Καγκελάριο Άγκελα Μέρκελ, όπως ανακοινώσε στο TWITTER ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όσο και άλλες που θα ακολουθήσουν τις επόμενες μέρες