Σύγχυση στον κόσμο και ιδιαίτερα στους Αμμοχωστιανούς δημιουργούν τα διάφορα τουρκικά δημοσιεύματα και φημολογίες γύρω από το δήθεν άνοιγμα της υπό τουρκοκυπριακή διοίκηση, τονίζει ο Δήμαρχος της πόλης Αλέξης Γαλανός.
Ο κ. Γαλανός, υποδεικνύοντας ότι οι συνομιλίες για το Κυπριακό βρίσκονται σε τέλμα, κάλεσε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να προχωρήσει σε διάβημα προς τον Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνων Μπαν Γκι-Μουν, ο οποίος όπως σημείωσε, έχει ευθύνη να εφαρμόζει τα ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας.
Μιλώντας σε διάσκεψη Τύπου με θέμα ''Αντιμετώπιση τουρκικών σεναρίων για εποικισμό της Αμμοχώστου'', ο κ. Γαλανός είπε ότι ''το θέμα της Αμμοχώστου αντί να το αντιμετωπίζουμε παθητικά πρέπει να το θεωρήσουμε ότι μας δίνεται μια ευκαιρία, έστω κα με αυτά τα δημοσιεύματα για να ζητήσουμε και να διεκδικήσουμε κάποια πράγματα, τα οποία δεν τα έχουμε κάνει στο βαθμό που θα έπρεπε όλο αυτό τον καιρό''.
''Μιλώ για το 550 και το 789. Του απήντησε παλιά ο ΓΓ ότι πρέπει να περιμένουμε την τελική λύση του Κυπριακού. Αυτή η απάντηση ήταν απαράδεκτη. Δεν συνάδει με το ρόλο του ΓΓ και ούτε συνάδει με αυτά τα ψηφίσματα. Δεν του δώσαμε απάντηση τότε. Εστω και ετεροχρονισμένα πρέπει να γίνει τώρα'', συμπλήρωσε.
Ο κ. Γαλανός σημείωσε ότι είναι ώρα –«αντί να δημιουργείται σύγχυση ότι η τουρκική πλευρά θα ανοίξει την Αμμόχωστο για να επιστρέψουν (οι κάτοικοι της), που δεν θα επιστρέψουν, ούτε υπάρχει η υποδομή, χρειάζονται χρόνια για να δημιουργηθεί υποδομή υπό τουρκοκυπριακή διοίκηση για να επέλθει αναγνώριση - να προχωρήσουμε θετικά και να ζητήσουμε από τα Ηνωμένα Εθνη και την Ευρώπη να προωθήσει την επιστροφή της Αμμοχώστου''.