Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Νίκο Χριστοδουλίδη,  οι κύριοι Αναστασιάδης και Τσίπρας αποφάσισαν σε τηλεφωνική διαβούλευση, τη συνεργασία τεχνοκρατών των δύο χωρών και εξήγησε ότι αναλόγως των εξελίξεων, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο συνάντησης του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Ελληνα Πρωθυπουργού στην Αθήνα ή στη Λευκωσία.

Οι νέες συνομιλίες σε επίπεδο τεχνοκρατών, που θα αρχίσουν μεθαύριο Τετάρτη, θα πραγματοποιηθούν στο Μον Πελεράν, στο ίδιο ξενοδοχείο όπου είχαν γίνει και οι προηγούμενες συνομιλίες.

Στις διαβουλεύσεις θα μετέχουν οι ίδιες έξι πλευρές, που βρίσκονταν στη διάσκεψη της Γενεύης, με ομάδα πέντε τεχνοκρατών η κάθε μια. Στο κεφάλαιο ασφάλεια, περιλαμβάνεται η εσωτερική και εξωτερική ασφάλεια και η ασφάλεια εφαρμογής της λύσης.

Η διάσκεψη είναι προγραμματισμένη για ένα τριήμερο, χωρίς να αποκλείεται και νέα σύνοδος.

Στόχος, σύμφωνα με τον ο κύριο Χριστοδουλίδη είναι η έκφραση θέσεων και προβληματισμών όλων των πλευρών με τις αντίστοιχες ανάλογες απαντήσεις. ητούμενο, πρόσθεσε, η κατάληξη σε έγγραφο εργασίας, όπου θα διαφαίνεται αν υπάρχει, και σε ποιό βαθμό, κοινό έδαφος.

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος μίλησε σήμερα στο "Μέρα Μεσημέρι"  

Κάτι που προκύπτει από τις συζητήσεις στη Γενεύη, σύμφωνα με τα όσα είπε ο κος Χριστοδουλιδη και είναι ιδιαίτερα σημαντικό, είναι ότι η δική μας πλευρά ήταν η μόνη η οποία ήταν έτοιμη να συζητήσει επί πολύ συγκεκριμένης βάσης.

Σημείο αναφοράς των συζητήσεων στη Γενεύη η πρόταση του ΠτΔ

Η πρόταση του ΠτΔ, η οποία έγινε σε συνεργασία με την Ελληνική κυβέρνηση, ήταν το σημείο αναφοράς των συζητήσεων που έγιναν στη Γενεύη και αποτελεί τον πυλώνα τον οποίο εμείς θα κινηθούμε κατα τη διάρκεια των συζητήσεων σε τεχνοκρατικό επίπεδο στο Μοντ Πελεράν.

Σχοινάς: Μετά τη Γενεύη η μπάλα συνεχίζει και κυλάει 

"Μετά τη Διάσκεψη της Γενεύης, η μπάλα συνεχίζει και κυλάει», είπε ο επικεφαλής εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς στο ΚΥΠΕ, κληθείς να  σχολιάσει την έκβαση της Διάσκεψης της Γενεύης για Κύπρο.

"Η Διάσκεψη συνεχίζεται και η Κομισιόν θα είναι εκεί, ο Πρόεδρος Jean-Claude Juncker ήταν στη Γενεύη, μαζί με Ύπατη εκπρόσωπο Mogherini, έκαναν ό, τι είναι δυνατόν και τώρα θα έχουμε τεχνικές συναντήσεις στις 18 Ιανουαρίου, όπου ο ειδικός αντιπρόσωπος του Προέδρου, ο Peter Van Nuffel θα είναι στη διάθεση των ενδιαφερομένων μερών".

"Είναι μια δύσκολη διαδικασία και υπάρχει ακόμη δρόμος να διανύσουμε», είπε Μ.Σχοινάς. "Ο J.C.Juncker και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα να βοηθήσουν όσο μπορούν, όπως ήδη έχουμε ήδη διαβεβαιώσει στη Γενεύη", δήλωσε ο Επικεφαλής Εκπρόσωπος.

Καμία διάσταση απόψεων μεταξύ Αθήνας - Λευκωσίας, υπογραμμίζει το Μαξίμου 

Για άλλη μια φορά, δημοσιεύματα που παρουσιάζουν υποτιθέμενη διάσταση απόψεων ανάμεσα σε Αθήνα και Λευκωσία ή ερμηνεύουν ως ανελαστική τη στάση της ελληνικής πλευράς στερούνται σοβαρότητας και αξιοπιστίας, σημειώνει στο μεταξύ, σε σχόλιο του το γραφείο Τύπου του Έλληνα Πρωθυπουργού.

Αναφέρεται ότι ο Έλληνας Πρωθυπουργός είναι σε διαρκή συνεννόηση και στηρίζει τις προσπάθειες του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, για δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού, στη βάση των Αποφάσεων του ΟΗΕ, χωρίς εγγυήσεις και κατοχικά στρατεύματα, προς όφελος του συνόλου του κυπριακού λαού.

Τονίζεται επισης οτι ο Υπουργός Εξωτερικών υλοποιεί με επιτυχία, στο πεδίο της διαπραγμάτευσης, τη στρατηγική που έχει αποφασίσει η Ελληνική Κυβέρνηση.

Προχωράμε και θα αναμένουμε το αποτέλεσμα λέει ο Κασουλίδης, για βρώμικο Τύπο κάνει λόγο ο Ελληνας ΥΠΕΞ 

Την άποψη ότι η διαπραγμάτευση για το κυπριακό προχωράει διατύπωσε ο Υπουργός Εξωτερικών Ιωάννης Κασουλίδης, προσερχόμενος στη συνεδρίαση των Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ στις Βρυξέλλες.

Κληθείς να σχολιάσει το αποτέλεσμα της Γενεύης ο Υπουργός δήλωσε: “Κοιτάχτε, για να βρεθούμε σε ένα επόμενο επίπεδο, σημαίνει ότι προχωράμε. Από εκεί και εκεί ποιό θα είναι το αποτέλεσμα, περιμένουμε να δούμε.”

Ερωτηθείς για το επίπεδο που θα εκπροσωπηθεί η Ελλάδα στη συνέχεια των συζητήσεων απάντησε πως “θα υπάρχει πρώτα μια συζήτηση τεχνοκρατικού επιπέδου”.

Απαντώντας στην ίδια ερώτηση ο Υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Νίκος Κοτζιάς δήλωσε: "Να σας πω, είναι βρώμικος ο Τύπος που λέει ειδήσεις αυτά που τον πληρώνουν".

Aπό την πλευρά της η Ύπατη Εκπρόσωπος της ΕΕ για την Εξωτερική Πολιτική, Φεντερίκα Μογκερίνι, σημείωσε ότι ελπίζει σε λύση: “Το ελπίζω, το ελπίζω. Όπως ξέρετε, βρέθηκα μαζί με τον Πρόεδρο Γιούνκερ στη Γενεύη την περασμένη εβδομάδα. Υποστηρίζουμε τα διαπραγματευόμενα μέρη στη  Κύπρο και τη διαδικασία υπό τα Ηνωμένα Έθνη και τις εγγυήτριες δυνάμεις, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Οι συνεργάτες μας θα συνεχίσουν να εργάζονται προς αυτή την  κατεύθυνση τις επόμενες ώρες, εβδομάδες και μέρες, ελπίζοντας σε επιτυχή κατάληξη. Ο κόσμος, η περιοχή, χρειάζεται αυτά τα θετικά νέα. Το όφελος για την Κύπρο και την γύρω περιοχή θα είναι τεράστιο".