Στην εγκύκλιό του, ο Αρχιεπίσκοπος, τονίζει πως δυστυχώς και φέτος, για 43η συνεχόμενη χρονιά, οι Έλληνες της Κύπρου δεν μπορούν απερίσπαστοι να εντρυφήσουν απερίσπαστοι στην πνευματική χαρά των Χριστουγέννων, αφού τους προσγειώνει η θλιβερή πραγματικότητα της πολύχρονης κατοχής, η αδιαφορία των ισχυρών της γης, και η αγωνία για το μέλλον. Σημειώνει ότι η Τουρκία, δεν μπορεί να νομιμοποιήσει την κατοχή όσο υπάρχει η Κυπριακή Δημοκρατία.
Ο Αρχιεπίσκοπος αναφέρει, επίσης ότι το νέο κράτος που θα προκύψει θα είναι αθωράκιστο, αφού για να προσφύγει στα Ηνωμένα Έθνη, ή στην ΕΕ θα χρειάζεται την συγκατάθεση του τουρκοκυπριακού συνιστώντος κράτους, που δεν θα την έχει. Γι'αυτό, συνεχίζει δεν πρεπει με κανέναν τρόπο να προσυπογράψουμε μια τέτοια λύση. Ο Αρχιεπίσκοπος, τονίζει ότι οφείλουμε να περιφρουρήσουμε το κράτος μας και να σταματήσουμε να διαπραγματευόμαστε τη διάλυσητου. Καταληκτικά, επισημαίνει την ανάγκη επανατοποθέτησης του κυπριακού στις σωστές του διαστάσεις, ως πρόβλημα εισβολής και κατοχής.