Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Ταλαιπωρία για χιλιάδες επιβάτες προκαλεί η επ' αόριστον απεργία της εταιρείας των λεωφορείων της πόλης και επαρχίας Πάφου. Συνολικά επηρεάζονται πέντε χιλιάδες μαθητές και δέκα χιλιάδες άλλοι επιβάτες, κυρίως ηλικιωμένοι, οι οποίοι δεν μπόρεσαν σήμερα να μεταβούν στα σχολεία, τις δουλειές τους ή και στο νοσοκομείο για τα ιατρικά ραντεβού τους. 

Ο ΟΣΥΠΑ υποστηρίζει πως αναγκάστηκε να λάβει μέτρα, λόγω διαχρονικών σοβαρών προβλημάτων, και γιατί το Υπουργείο Μεταφορών δεν υλοποίησε δεσμεύσεις του. 

Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό κάθε 16 χρόνια τα οχήματα μαζικής μεταφοράς πρέπει να τυγχάνουν αντικατάστασης. 

Πάντως, ο Υπουργός Μάριος Δημητριάδης χαρακτήρισε οξύμωρο να κάνει απεργία κάποιος με τον οποίον έχει συμβληθεί η κυβέρνηση για να παρέχει κάποιες υπηρεσίες για τις οποίες μάλιστα επιδοτείται. 

 

"Απεργίες, κάνουν οι εργαζόμενοι κι όχι οι οργανισμοί. Οσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα, υπάρχουν κάποιες διαφορές, οι οποίες θα πρέπει να επιλυθούν μέσα στα πλαίσια των διαδικασιών. Δεν μπορούμε εμείς να κόψουμε να ράψουμε και να κάνουμε κάτι που να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις οποιουδήποτε", είπε. Και συμπλήρωσε πως για το θέμα του εκσυγχρονισμού η κυβέρνηση είναι πρόθυμη να πληρώσει κόστος για αντικατάσταση λεωφορείου, αλλά όχι για ένα λεωφορείο που είναι ήδη τεσσάρων ετών να πληρώσει ολόκληρο το ποσό. 

Σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό κάθε 16 χρόνια τα οχήματα  μαζικής μεταφοράς πρέπει να τυγχάνουν αντικατάστασης, είπε ο κ. Ιωαννίδης και συμπλήρωσε πως μόλις ο Οργανισμός Συγκοινωνιών Πάφου υπέγραψε την σύμβαση  με την Αναθέτουσα Αρχή παρήγγειλε 20  νέα λεωφορεία.

Ανέφερε περαιτέρω πως μετέβη ο ίδιος στην Γερμανία όπου εξασφάλισε χρηματοδότηση από γερμανική τράπεζα.  

Ο κ. Ιωαννίδης ανέφερε πως η σύμβαση προνοεί ρητά ότι όταν κατατίθεται ο ετήσιος ισολογισμός της εταιρείας το Υπουργείο είναι υποχρεωμένο να καταλήξει στο εύλογο κέρδος το οποίο πρέπει να παραχωρεί στον οργανισμό κάθε χρόνο.

“Εάν εμείς λαμβάναμε το εύλογο μας κέρδος, τότε ο ΟΣΥΠΑ θα μπορούσε να κάνει την αντικατάσταση του στόλου ή την επέκταση την οποία χρειάζεται και να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα|, δήλωσε.

Δεν μπορεί, είπε, να κυκλοφορεί ένα λεωφορείο σαράντα και 45 χρόνων που να παρέχει την ίδια ασφάλεια με ένα καινούργιο λεωφορείο. Διερωτήθηκε αν συμβεί κάτι ποιος θα αναλάβει την ευθύνη, τονίζοντας ότι δεν θέλει να είναι συνένοχος για οτιδήποτε συμβεί.

Ο κ. Ιωαννίδης είπε πως το 2013 λόγω της οικονομικής κρίσης η τράπεζα απέσυρε το ενδιαφέρον της ενώ το Υπουργείο Μεταφορών μετά απ’ αυτή την εξέλιξη ανακοίνωσε στην εταιρεία ότι δεν θα πρέπει να προχωρήσει στην αγορά λεωφορείων και ότι θα ενοικιάσει το ίδιο το Υπουργείο λεωφορεία. Ακολούθως το Υπουργείο, σύμφωνα με τον κ. Ιωαννίδη, δεσμεύτηκε για την αγορά λεωφορείων και ότι θα τα έδινε στον ΟΣΥΠΑ, πράγμα που δεν έγινε.

Απαρέσκεια για την απεργία του ΟΣΥΠΑ εκφράζουν οι οργανωμένοι γονείς Πάφου

Η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γονέων Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης εκφράζει απαρέσκεια για την απόφαση του ΟΣΥΠΑ να κατέλθει σε απεργία.

Η εργασία του οποιουδήποτε και οι αγώνες διατήρησης της είναι σεβαστή και αναφαίρετο δικαίωμα του εργαζόμενου να υπερασπιστεί τα δικαιώματα του, σημειώνει η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Άντρη Σάββα.

Ωστόσο, πρόσθεσε, τα παιδιά πρέπει να μένουν έξω από αυτές τις κινητοποιήσεις και "δεν πρέπει να πληρώνουν”, τα όποια μέτρα με το να χάνουν τα μαθήματα τους.

Επίσης, συνέχισε, δεν πρέπει να ταλαιπωρούνται ούτε και οι γονείς των οποίων τα παιδιά χρησιμοποιούν δημόσιες συγκοινωνίες.

Θα μπορούσε, κατέληξε η κ.Σάββα, ο ΟΣΥΠΑ  να εξαιρέσει τα μαθητικά δρομολόγια και να αποφευχθεί η περιττή ταλαιπωρία.