Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Στόχος είναι να καλυφθούν οι ανάγκες τόσο από αφυπηρετήσεις ιατρών όσο και από πρόωρες αφυπηρετήσεις, οι οποίες πρέπει να αντιμετωπισθούν.

Όπως παραδέχθηκε ο Υπουργός Υγείας, Γιώργος Παμπορίδης οι μισθολογικές απολαβές των ιατρών και δη των πρωτοδιοριζόμενων δεν είναι επαρκείς και μπορούν να χαρακτηριστούν ως χαμηλές, τουλάχιστον και πρόσθεσε πως πρόθεση της πολιτείας είναι μέσα από τον αυτονομημένο οργανισμό να δώσει απολαβές, οι οποίες να ανταποκρίνονται στην αγορά και να καταβάλουν δίκαιο και αξιοπρεπή μισθό στους επαγγελματίες οι οποίοι επιλέγουν να εργοδοτηθούν από τον αυτόνομο οργανισμό.

50 επιπλέον γιατροί στους επόμενους 12 μήνες

Ο κ. Παμπορίδης ανακοίνωσε την ενίσχυση της στελέχωσης σε ιατρικό προσωπικό για το έτος 2017 με συνολικό αριθμό 50 επιπλέον ιατρών για τους επόμενους 12 μήνες, η οποία θα γίνει σε φάσεις, το πρώτο εξάμηνο του 2017 με 25 ιατρούς και το δεύτερο εξάμηνο, στα πλαίσια της λειτουργίας, ευελπιστώ, του αυτονομημένου οργανισμού, οι υπόλοιποι.Είπε ότι ένα άλλο σημαντικό κίνητρο για τους ιατρούς του δημοσίου είναι η αύξηση της μισθολογικής κλίμακας των ειδικών ιατρών στο πλαίσιο του αυτονομημένου οργανισμού, μέχρι όμως να υλοποιηθεί η αυτονόμηση, προσφέρεται μια προσαύξηση σε όλους τους ιατρούς που υπηρετούν σήμερα στο δημόσιο.

Εξήγησε ότι αυτή η προσαύξηση είναι επιπλέον με αυτές που θα δοθούν σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους μετά την 1/1/2017 και την αποπαγοποίηση των προσαυξήσεων και θα διαρκεί ένα χρόνο από την εφαρμογή της, δηλαδή την 31η Δεκεμβρίου 2017.

Ο κ. Παμπορίδης είπε ότι στα πλαίσια του αυτονομημένου οργανισμού θα παραχωρηθούν συμβόλαια εργοδότησης στην βαθμίδα εισδοχής της κλίμακας ΙΚ1, όπως θα λέγεται, με απολαβές που θα αρχίζουν από τις 57,694 ετησίως περιλαμβανομένου και του 13ου μισθού, κάτι το οποίο συνεπάγεται με ουσιαστική αύξηση των απολαβών των νεοπροσληφθέντων ιατρών.

Το Υπουργείο Υγείας ανταποκρίθηκε, επίσης, θετικά, στο πάγιο αίτημα των συνδικαλιστικών οργανώσεων, για αμοιβή των όσων ιατρών εκτελούν καθήκοντα Διευθυντή Κλινικής, λόγω της μη εφικτής προαγωγής, ιατρικών λειτουργών, και όπως είπε ο κ. Παμπορίδης θεσπίζεται διαδικασία βάσει της οποίας όποιος εκτελεί χρέη Διευθυντής Κλινικής προτείνεται η παραχώρηση Επιδόματος Ευθύνης.

Πότε θα αυτονομηθούν τα δημόσια νοσηλευτήρια

Απαντώντας σε ερώτηση για τον χρονικό ορίζοντα υλοποίησης της αυτονόμησης των δημόσιων νοσηλευτηρίων, ο Υπουργός Υγείας, είπε ότι, στόχος είναι τον Ιούνιο του 2017 να αρχίσει η διαδικασία αυτή η οποία περιλαμβάνει και τη σύσταση Διοικητικού Συμβουλίου και ειδικών ομάδων, πριν το τέλος του 2017, που θα διαχειριστούν το κάθε νοσηλευτήριο ξεχωριστά.

Σε άλλη ερώτηση για το κόστος των δρομολογούμενων μέτρων, είπε ότι η επιπλέον προσαύξηση θα κοστίσει στο κράτος 1,5 εκατομμύρια ευρώ, το Επίδομα Ευθύνης, των εκτελών χρέη Διευθυντή Κλινικής, θα ανέλθει στις 400 χιλιάδες ευρώ και για τις 25 νέες προσλήψεις που αφορούν το κρατικό μισθολόγιο, το κόστος είναι γύρω στο 1.1 εκατομμύρια.Για το θέμα της κάρτας προσέλευσης και αποχώρησης των ιατρών του δημοσίου από την εργασία τους για το οποίο υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των ιατρών, ο κ. Παμπορίδης είπε ότι επήλθε συμφωνία μέσω εναλλακτικού τρόπου διαπίστωσης του χρόνου προσέλευσης και αποχώρησης η οποία αφορά χειρουργικές επεμβάσεις για τις οποίες τηρείται ημερολόγιο χειρουργείου.

Ο Υπουργός Υγείας, είπε ότι βάσει των συναντήσεων και επαφών που πραγματοποίησε με εκπροσώπους των συνδικαλιστικών οργανώσεων των ιατρών “θα εκληφθεί ως μια πολύ θετική ενέργεια από πλευράς του εργοδότη.

Τέλος, ερωτηθείς, για το θέμα που ανέδειξε χθες ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Νεφροπαθών, για πεπαλαιωμένες συσκευές αιμοκάθαρσης, ο Υπουργός Υγείας, είπε ότι θα επιλυθεί “τάχιστα” και δεν είναι θέμα του δικού του Υπουργείου αλλά του Μεταφορών, Συγκοινωνιών και Έργων και συγκεκριμένα της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας.