Με την κάθοδο των επισήμων και των πιστών, κτύπησε χαρμόσυνα η καμπάνα του Μοναστηριού. Στην είσοδο του προαυλίου, που δεν θυμίζει τίποτε από την εικόνα εγκατάλειψης που για δεκαετίες έντυνε το μοναστήρι, πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης του έργου από το UNDP προς τους εκπροσώπους της Τεχνικής Επιτροπής για την Πολιτιστική Κληρονομιά, Τάκη Χατζηδημητρίου και Αλί Τουντζάι. Με τη σειρά τους, το κλειδί της Μονής του Αποστόλου Ανδρέα δόθηκε στον Πάτερ Ζαχαρία ο οποίος άνοιξε την πόρτα και όλοι μπήκαν μέσα, μένοντας έκπληκτοι στην εικόνα του αναστηλωμένου ναού.
Ο Πάτερ Ζαχαρίας, μαζί με τον Χωροεπίσκοπο Καρπασίας Χριστόφορο άρχισαν να ψάλλουν.
Σε δηλώσεις του, ο Χωροεπίσκοπος Καρπασίας Χριστοφόρος χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα συγκινητική και οφείλουμε, είπε, “να εκφράσουμε ευχαριστίες στον Θεό και στον Απόστολο Ανδρέα που άκουσαν τις προσευχές μας και κατέστη δυνατό, μέσα από μια συνεργασία, να αναστηλωθεί επιτέλους το μοναστήρι του Αγίου μας, το Μοναστήρι του Αποστόλου Ανδρέα.”
Ευχαρίστησε τη Διαχειριστική Επιτροπή και ιδιαίτερα τον Πάτερ Ζαχαρία, τον οποίο χαρακτήρισε το “άσβεστο λυχνάρι εδώ σε αυτό το μοναστήρι, την Τεχνική Επιτροπή για την Πολιτιστική Κληρονομιά, το UNDP και όσους εργάστηκαν για να αναστηλωθεί το μοναστήρι”.
Ανακοίνωσε ότι η πρώτη θεία λειτουργία θα πραγματοποιηθεί στις 30 Νοεμβρίου, ανήμερα της γιορτής του Αποστόλου Ανδρέα και κάλεσε τους πιστούς να προσέλθουν με ευλάβεια, σεβασμό, τάξη, για να εκφράσουν τις ευχαριστίες για την αναστήλωση του μοναστηριού αλλά και για να προσευχηθούμε για την πατρίδα, για τις οικογένειές μας και για όλο τον κόσμο.
Ο Πάτερ Ζαχαρίας δεν θέλησε να προβεί σε δηλώσεις, αρκέστηκε μόνο να ευχαριστήσει όλους.Ο Χωροεπίσκοπος Καρπασίας αναφερόμενος στον Πάτερ Ζαχαρία, είπε ότι “αυτός που κρατά το κλειδί όλα αυτά τα χρόνια εδώ, και περιποιείται και φροντίζει τη μονή μας, σε αυτόν δόθηκε σήμερα το κλειδί για να ανοίξει την πόρτα. Αυτό για τον πατέρα Ζαχαρία λέει πολλά γιατί είναι της θυσίας, της αγάπης και της ανιδιοτελούς προσφοράς και του μηνύματος ότι μπορούμε να αγωνιζόμαστε στη ζωή μας.”
Η αναστήλωση της Μονής πραγματοποιείται σε συνεργασία με το UNDP-PFF (Participation for Future) και με χρηματοδότηση της Εκκλησίας της Κύπρου και του ΕΒΚΑΦ.
Η α` φάση της αναστήλωσης του Μοναστηριού άρχισε το φθινόπωρο του 2014.
Οι εργασίες κατακυρώθηκαν από τα Ηνωμένα Έθνη σε κοινοπραξία, η οποία αποτελείται από την ελληνοκυπριακή εταιρεία «FIXICO CONSTRUCTIONS» και την τουρκοκυπριακή “YAKUP’S COMPANY, TEL-ZA CONSTRUCTION LTD»Το παρεκκλήσι του 15ου αιώνα θα επιδιορθωθεί στη β` φάση της αναστήλωσης του Μοναστηριού.