Η μόνη συνάντηση που έγινε ωστόσο, μάλλον υπήρξε πηγή ατυχών παρεξηγήσεων, καθώς η αλληλοενημέρωση με τον Μάρτιν Σουλτς, Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οδήγησε σε λανθασμένες διαρροές και εντυπώσεις.
Μετά τη διάψευση του Μ.Σουλτς σχετικά με τις φήμες για “παρέμβαση του ίδιου στην υπόθεση του χρέους” και την απόπειρα ερμηνείας των “διαδόσεων” στην έτσι κι αλλιώς προγραμματισμένη συζήτηση ρουτίνας που θα κάνει η Οικονομική Επιτροπή του ΕΚ, την άλλη εβδομάδα στο Στρασβούργο, κυβερνητική πηγή έβαλε τα πράγματα στη θέση τους και ξεκαθάρισε στον Τύπο στις Βρυξέλλες και την Αθήνα, ότι ουδέποτε ισχυρίστηκε πως εξασφάλισε κάποια παρέμβαση του Μάρτιν Σουλτς (που έτσι κι αλλιώς δεν θα μπορούσε να υπάρξει, εκ του διακριτού ρόλου του ΕΚ και της εντολής που έχει από την Ευρωπαϊκή Συνθήκη) αλλά αναφερόταν στον γενικό θετικό ρόλο που παίζει το ΕΚ στην ελληνική υπόθεση, σε επίπεδο κοινής γνώμης με τις συνήθεις τοποθετήσεις των επιτροπών και των μελών του.
Η παρεξήγηση με τον Μ.Σουλτς θεωρήθηκε λήξασα αφού δόθηκαν αμοιβαίες εξηγήσεις. Η ουσία όμως παραμένει μία: η υπόθεση της αξιολόγησης είναι καθαρά υπόθεση διαπραγμάτευσης κυβέρνησης και τρόικας και η υπόθεση του χρέους αφορά την ΕΚΤ, τον ESM και το ΔΝΤ και συμβαίνει ανεξάρτητα από την αξιολόγηση, θα ανακοινωθεί δε με την ολοκλήρωσή της.
Πηγές δύο εθνικών αντιπροσωπειών έλεγαν στο ΚΥΠΕ ότι οι συναντήσεις με τον Έλληνα πρωθυπουργό είναι πάντοτε παραγωγικές, αλλά δεν υποκαθιστούν και δεν αλλάζουν τα συμφωνηθέντα, εκ των δε εμπλεκόμενων κοινοτικών θεσμών μεταφέρθηκε στο ΚΥΠΕ ότι δεν έχει ληφθεί κανένα σήμα από την Αθήνα, ή τον Πρωθυπουργό πως σκοπεύει να παρεκκλίνει από τις διαδικασίες που έχουν προσδιοριστεί. Αντιθέτως, λένε, οι ενδείξεις που έχουν από την Αθήνα είναι πως ο Πρωθυπουργός επιθυμεί την ταχεία ολοκλήρωση της αξιολόγησης και έχει δώσει σχετικές εντολές στα συναρμόδια υπουργεία - για τις οποίες περιμένει και να τηρηθούν.
Ο ρεαλιστικός φόβος της Αθήνας - εξ ου και οι συναντήσεις - είναι να μη χρησιμοποιηθεί, η καθυστέρηση της αξιολόγησης ως αφορμή για συνολικές καθυστερήσεις στην ελληνική υπόθεση και να βεβαιωθεί “πόσο είναι το πραγματικό διάστημα που έχει στη διάθεση της”.
Κοινοτικές πηγές, έλεγαν ότι “ακόμα και ο Ιανουάριος δεν αποτελεί πρόβλημα”, συμπληρώνοντας πως το πρόβλημα θα υπάρξει, μόνο αν η διαδικασία “τρενάρει” τόσο πολύ που θα συμπέσει με τους εκλογικούς κύκλους χωρών όπως η Ολλανδία, η Γαλλία (που έχουν εκλογές την άνοιξη) και η Γερμανία τον επόμενο Σεπτέμβριο. Όμως για τις Βρυξέλλες αυτό το διάστημα θεωρείται έτσι κι αλλιώς υπερβολικό, δεδομένου ότι η χώρα έχει “δύσκολες πληρωμές” στα μέσα Ιουνίου και δεν θα ήταν θεμιτό να οδηγηθούμε σε καταστάσεις 2015.
Από την άλλη η ολοκλήρωση της αξιολόγησης έχει να κάνει και με τα θέματα που θα συζητηθούν. Ο Πρωθυπουργός θα ήθελε να εκμαιεύσει από τον Ζ.Κ.Γιούνκερ την ένδειξη ότι η Κομισιόν στην Τρόικα θα αποτελέσει τον ισοσταθμιστή που θα βοηθήσει στο να ξεπεραστούν δύσκολα θέματα, όπως το ασφαλιστικό.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι ελληνικοί κυβερνητικοί κύκλοι, εξέφραζαν απορία με τον τρόπο και τον πανικό που προκλήθηκε για μια ακόμη φορά από τις γνωστές επί της ουσίας δηλώσεις Ντράγκι από τη Φρανκφούρτη, πως η βιωσιμότητα του χρέους συνδέεται ως προϋπόθεση για την αποδοχή ελληνικών ομολόγων στην ποσοτική χαλάρωση - κάτι που θεωρείται αυτονόητο.
Αντιθέτως εκτιμούν ως θετική την υπενθύμιση πως το χρέος χρειάζεται ρύθμιση, κάτι που συμβαίνει έτσι κι αλλιώς άλλωστε, στο πλαίσιο των διαρκών συζητήσεων με ΕΕ - ΔΝΤ, χωρίς πολιτικά αδιέξοδα και χωρίς ουδείς να έχει φύγει από το τραπέζι, ή να έχει αλλάξει γνώμη.