«Υπήρξαν επαφές ανάμεσα σήμερα το πρωί προκειμένου να προταθεί στον Πούτιν να πραγματοποιήσει μια επίσκεψη εργασίας με θέμα τη Συρία, αλλά να αποκλεισθούν όλες οι άλλες εκδηλώσεις στις οποίες θα μπορούσε να συμμετάσχει ο Πρόεδρος Ολάντ», ανέφερε η πηγή.
«Απαντώντας στην πρόταση αυτή, η Ρωσία δήλωσε απλώς ότι επιθυμεί να αναβάλει την επίσκεψη που είχε προγραμματιστεί για τις 19 Οκτωβρίου».
Εξαιρετικής σημασίας χαρακτήρισε ο Γάλλος Πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ, τη συνέχιση του διαλόγου για τη Συρία, παρά τις διαφορές που υπάρχουν με τη Μόσχα. Ταυτόχρονα, όμως, τόνισε πως δεν υπάρχει νόημα να υπάρξει διάλογος εάν αυτός δεν είναι «ειλικρινής».
«Είμαι έτοιμος να συναντήσω τον Πρόεδρο Πούτιν εάν μπορούμε να σημειώσουμε πρόοδο για την επίτευξη μίας ειρηνευτικής συμφωνίας», πρόσθεσε ο Ολάντ.
Ο Ρώσος Πρόεδρος επρόκειτο να εγκαινιάσει έναν καινούριο ρωσικό ορθόδοξο καθεδρικό ναό και να επισκεφθεί μια έκθεση ρωσικής τέχνης στη γαλλική πρωτεύουσα.
Ο Γάλλος Υπουργός Εξωτερικών δήλωσε χθες πως Γάλλοι διπλωμάτες εργάζονται προκειμένου να βρουν έναν τρόπο ώστε ο εισαγγελέας του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου να ξεκινήσει έρευνα για εγκλήματα πολέμου που, όπως είπε, διέπραξαν οι συριακές και ρωσικές δυνάμεις στο ανατολικό Χαλέπι.
Διπλωμάτες έχουν πει επίσης πως το Παρίσι ηγείται των συζητήσεων για ενδεχόμενη επιβολή νέων κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Ρωσία ειδικά για τη Συρία, όπου η Μόσχα υποστηρίζει τον Πρόεδρο Μπασάρ αλ-Άσαντ στον πόλεμο που μαίνεται από το 2011. Υπενθυμίζεται ότι, σε έκτακτη σύσκεψη που είχε κάνει ο ΟΗΕ πριν από λίγες εβδομάδες, η Γαλλία είχε ζητήσει να καταδικαστούν ως εγκλήματα πολέμου τα όσα γίνονται στην Συρία, ενώ η Ρωσία είχε ξεκαθαρίσει ότι είναι αδύνατη η ειρήνη στη Συρία τώρα, παρά τις εκκλήσεις του Μπαν Κι Μουν για το αντίθετο.
Νωρίτερα σήμερα, ο Ρώσος πρεσβευτής στη Γαλλία Αλεξάντρ Ορλόφ είχε δηλώσει πως ο Πούτιν εξακολουθεί να θέλει να έλθει στη Γαλλία στις 19 Οκτωβρίου.
«Βέβαια εξακολουθεί να θέλει να έλθει στο Παρίσι», δήλωσε ο Αλεξάντρ Ορλόφ στον ραδιοφωνικό σταθμό Europe 1. «Νομίζω πως ο διάλογος πρέπει να συνεχιστεί και είμαστε εδώ για να μιλάμε ειδικά σε δύσκολες στιγμές».