42 χρόνια μετά τη θυσία τους στον βωμό για την ελευθερία της Κύπρου και την απόκρουση του Τούρκου εισβολέα, τα λείψανα 16 Ελλαδιτών πεσόντων που επέβαιναν την 21η Ιουλίου 1974, στο αεροσκάφος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας ΝΟΡΑΤΛΑΣ ΝΙΚΗ 4, επιστρέφουν στην Ελλάδα.
Η επίσημη τελετή παράδοσης των λειψάνων των 16 ηρωϊκών Ελλαδιτών λοκατζήδων, θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τρίτη 4 Οκτωβρίου, στον Τύμβο της Μακεδονίτισσας, στην παρουσία συγγενών των πεσόντων καταδρομέων και μελών του πληρώματος του ΝΟΡΑΤΛΑΣ ΝΙΚΗ 4.
Στην τελετή, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, θα παραστεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης, ενώ την Ελληνική Κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει ο Υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος, ενώ το τρισάγιο θα τελέσει ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος.
Κατά την τελετή, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα απονέμει για τους 16 πεσόντες στους συγγενείς τους, το Μετάλλιο Εξαίρετης Προσφοράς.
Την ίδια ημέρα τα λείψανα των ηρώων θα μεταφερθούν στην Ελλάδα με αεροσκάφος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας C-130, όπου θα πραγματοποιηθεί άλλη τελετή υποδοχής του στο Αεροδρόμιο Τατοΐου, και στη συνέχεια θα παραδοθούν στους συγγενείς τους για ταφή.
Στους συγγενείς θα παραδοθούν και προσωπικά αντικείμενα των πεσόντων, που είχαν θαφτεί μαζί με το κουφάρι του αεροσκάφους στο σημείο που είχε πέσει στον Τύμβο της Μακεδονίτισσας.
Μεταξύ άλλων έχουν βρεθεί κουμπιά, έγγραφα, σταυροί, ό,τι απέμεινε από τις στολές και άλλα αντικείμενα, τα οποία ταυτοποιήθηκαν με τους νεκρούς.
Το αεροσκάφος Noratlas που κατέπεσε το πρώτο βράδυ της τουρκικής εισβολής στη Κύπρο μετείχε στην επιχείρηση "Νίκη" με την οποία καταδρομείς από την Α’ Μοίρα καταδρομών στο Μάλεμε της Κρήτης μεταφέρθηκαν στη Κύπρο για να ενισχύσουν την άμυνα του νησιού από τον Τούρκο εισβολέα.