Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Άλλη μορφή διαμαρτυρίας επέλεξαν σήμερα οι αγελαδοτρόφοι, συνεχίζοντας την αντίδρασή τους σε τυχόν μείωση του ποσοστού του αιγοπρόβειου γάλακτος στο πρότυπο του χαλουμιού. Μαζεύτηκαν, και σήμερα, στο προεδρικό, αλλά δεν έχυσαν όλο το γάλα από τα βυτία τους.

Χαλούμια και γάλα μοίραζαν στους διερχόμενους οδηγούς οι αιγοπροβατοτρόφοι έξω από το Προεδρικό, όπου βρέθηκαν για Τρίτη συνεχή ημέρα, σε μία συμβολική χειρονομία να κερδίσουν την κοινή γνώμη στο αίτημά τους, γιατί ζητούν εφαρμογή της νομοθεσίας για το ποσοστό αιγοπρόβειου γάλακτος στην παρασκευή του πρότυπου χαλουμιού.

Σύμφωνα με το πρόεδρο της Παγκύπριας Οργάνωσης Αιγοπροβατοτρόφων Παναγιώτη Κωνσταντίνου θα μείνουν έξω από το προεδρικό μέχρι να υπάρξουν αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Αιγοπροβατοτρόφων Πάφου, Ευαγόρα Χρυσάνθου, είκοσι τόνοι γάλακτος παραλήφθηκαν δωρεάν από τυροκομείο.

Όσο γάλα απέμεινε στο βυτιοφόρο οι αιγοπροβατοτρόφοι το έχυσαν στο δρόμο, και αυτό επειδή δεν τους επετράπη να το στείλουν σε κάποιο ίδρυμα. Οι αιγοπροβατοτρόφοι θα διανυκτερεύσουν και απόψε έξω από το προεδρικό μέγαρο.

Οι αιγοπροβατοτρόφοι, εν αναμονή της συνάντησης της Παρασκευής, θα παραμείνουν έξω από το Προεδρικό, ζητώντας τη δέσμευση των γαλακτοβιομηχανιών, ότι θα αρχίσουν να παραλαμβάνουν όλη την παραγωγή αιγοπρόβειου γάλακτος, δήλωσε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Κτηνοτρόφων Πάφου, Ευαγόρας Χρυσάνθου.

Ανακοίνωσε, επίσης, ότι μία ποσότητα χαλούμι σήμερα και μία τεράστια ποσότητα αύριο θα δίνεται έξω από το Προεδρικό, αλλά και σε ιδρύματα.

Οι κτηνοτρόφοι βρίσκονται συγκεντρωμένοι έξω από το Προεδρικό, ζητώντας την εφαρμογή της νομοθετημένης ποσόστωσης 51% αιγοπρόβειο γάλα στην παραγωγή χαλουμιού.

Την ερχόμενη Παρασκευή, στις 14:00, έχει προγραμματισθεί συνάντηση στο Προεδρικό στην οποία θα συμμετέχει ο Υπουργός Εμπορίου Νεοκλής Συλικιώτης, οι αγροτικές οργανώσεις και οι αντιπρόσωποι των κτηνοτρόφων, σε μια προσπάθεια να εξευρεθεί λύση στο πρόβλημα. 

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Κτηνοτρόφων Πάφου είπε πως σήμερα έδωσαν δωρεάν 20 τόνους γάλακτος σε τυροκομεία, να το τυροκομήσουν σε χαλούμι.

''Να πάρουν την μισή ποσότητα στα συγκεκριμένα τυροκομεία και την άλλη μισή ποσότητα θα μας την δώσουν να τη διανέμουμε σε ιδρύματα και στο δρόμο έξω από το Προεδρικό. Κάποια ποσότητα γάλακτος θα χυθεί και σήμερα έξω στο Προεδρικό. Ερχεται και ένα βυτιοφόρο τώρα. Η διανομή θα γίνει γύρω στις 15:00. Μία ποσότητα χαλλούμι σήμερα και μία τεράστια ποσότητα αύριο'', πρόσθεσε. 

Ο κ. Χρυσάνθου είπε ότι θα παραμείνουν έξω από το Προεδρικό μέχρι την επίλυση του προβλήματος.