Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Πολυεθνικές φαρμακοβιομηχανίες αντιμετωπιζουν την Κύπρο με πληρη αδιαφορία και με μοναδικό κριτηριο την μεγιστοποιήση του κέρδους τους. Προσφέρουν φάρμακα σε πολλαπλάσια τιμή, επειδή θεωρούν την Κύπρο μικρή αγορά. 

Δημοσίως κατήγγειλε το γεγονός ο Υπουργός Υγείας, Γιώργος Παμπορίδης, και αναφερόταν ειδικά στα φάρμακα κατά της ηπατίτιδας. 

«Καταγγείλαμε σε επίπεδο ευρωπαϊκό αυτές τις πρακτικές και ελπίζουμε ότι σύντομα θα υπάρχει συλλογική δράση σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να παταχθούν αυτά τα φαινόμενα. Αρκεί να σα πω ότι φάρμακα προσφέρονται στην Κύπρο σε τιμή πολλαπλάσια από άλλες χώρες , υπάρχει φάρμακο συγκεκριμένο το οποίο προσφέρεται στην Αιγυπτο με 99 τοις εκατό έκπτωση και σε μας με μηδενική έκπτωση», τόνισε.

Τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ηπατίτιδας, καταδεικνύουν πως κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους, παγκοσμίως, από τις ιογενείς ηπατίτιδες, ενάμιση εκατομμύριο άνθρωποι. Ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί κατά 123 τοις εκατό μέχρι το 2030. Οι ιογενείς ηπατίτιδες αποτελούν την όγδοη πιο κοινή αιτία θανάτου, αν και υπάρχει αποτελεσματική αντιμετώπισής τους. 

Τον τελευταίο χρόνο σημειώθηκε επανάσταση στη θεραπεία της ηπατιτιδας Γ με νεα φαρμακα, αλλά άγνοια και οικονομική κρίση επιτείνουν το πρόβλημα. 

Ομάδα εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας έχει χορηγήσει ήδη στην πρώτη ομάδα ασθενών τα νέα φάρμακα, με κόστος μισό εκατομμύριο ευρώ. 

 

«Στόχος του συνδέσμου είναι η απαλλαγή των ιογενών ηπατίτιδων από την Κύπρο μέσα από ένα εθνικό σχέδιο απαλλαγής με την ονομασία Ενας κόσμος χωρίς Ηπατίτιδες», είπε. 

Ανησυχία προκαλεί και μελέτη που παρουσίασε το αντιναρκωτικό συμβούλιο, και η οποία κατέδειξε αύξηση των κρουσμάτων ηπατίτιδας Γ ανάμεσα στους χρήστες ναρκωτικών, λόγω της ενδοφλέβιας χρήσης.