Σε ανοιχτή επικοινωνία με τα διάστημα θα είναι από το Σεπτέμβριο η Κύπρος, μετά το μνημόνιο συνεργασίας το οποίο υπεγράφη σήμερα στη Λευκωσία, μεταξύ του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος και του Υπουργείου Επικοινωνιών.
Στις σημαντικές προοπτικές που ανοίγει αυτή η συνεργασία, με ορίζοντα ισχύος τα πέντε χρόνια, αναφέρθηκε ο Υπουργός Επικοινωνιών, Μάριος Δημητριάδης:
"Για την ακρίβεια είμαι πολύ περήφανος για την υπογραφή αυτής της συμφωνίας σήμερα. Πραγματικά θεωρώ ότι είναι ένα επίτευγμα για το Υπουργείο, θεωρώ ότι είναι επίτευγμα και για τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος επίσης, το να περιλάβει την Κύπρο ως μέλος της αυτής της οικογένειας".
Στο εξής η Κύπρος θα μπορεί να συμμετέχει ενεργά στις δραστηριότητες του Οργανισμού Διαστήματος, εκ μέρους του οποίου μίλησε ο επικεφαλής του Τμήματος Διεθνών Σχέσεων, Frederic Nordlund.
Η συμφωνία, στοχεύει να προετοιμάσει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο την Κύπρο για μια πιθανή μελλοντική πλήρη προσχώρηση στον Οργανισμό, ο οποίος σήμερα απαριθμεί 22 πλήρη μέλη.
Παράλληλα, μέσω αυτής της συνεργασίας, θα τεθεί ως στόχος η εκμετάλλευση συνεργειών με τα ευρωπαϊκά προγράμματα Horizon 2020, Copernicus και Galileo/EGNOS, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, ενίσχυσης των ερευνητικών κέντρων στα πανεπιστήμια, βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών, και γενικότερα, ανάδειξης της Κύπρου σε περιφερειακό κέντρο παροχής υπηρεσιών που θα βασίζονται στις διαστημικές τεχνολογίες.