Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Την απελευθέρωση δύο εκ των 8 συνολικά συλληφθέντων δημοσιογράφων, για την υπόθεση Εργκένεκον, αποφάσισε δικαστήριο στην Κωνσταντινούπολη. Για πόλεμο κατά των Μέσων Ενημέρωσης και της ελευθερίας του λόγου, έκαναν λόγο στις πρώτες τους δηλώσεις, οι δύο δημοσιογράφοι.

Ελεύθεροι είναι πάλι από σήμερα, οι γνωστοί Τούρκοι ερευνητές-δημοσιογράφοι Νεντίμ Σενέρ και Αχμέντ Σικ, οι οποίοι συνελήφθησαν πριν από περίπου ένα χρόνο με την κατηγορία της συνομωσίας για ανατροπή της κυβέρνησης της Τουρκίας, της συνεργασίας και παροχής βοήθειας στο δίκτυο Εργκένεκον.

Την απόφαση αποφυλάκισης πήρε δικαστήριο στην Κωνσταντινούπολη, αναφέροντας πως δεν υπάρχει λόγος κράτησης των δύο.

Ωστόσο δεν τους απάλλαξε από τις κατηγορίες, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν ποινή κάθειρξης μέχρι και 15 χρόνια. Στις πρώτες τους δηλώσεις αμέσως μετά την απελευθέρωση τους, οι δύο, έκαναν λόγο για κυβερνητικό πόλεμο, εναντίον της ενημέρωσης και της ελευθερίας του λόγου.

«Προσπάθησαν να με κάνουν να πληρώσω για την έρευνα που τόλμησα να κάνω, σχετικά με την υπόθεση της δολοφονίας του (Αρμενο-τουρκικής καταγωγής δημοσιογράφου), Χραντ Ντινκ. Και θεωρώ ότι αυτός ήταν ο βασικός λόγος της επίθεσης κατά των δημοσιογράφων», είπε ο Νεντίμ Σενέρ, κατηγορούμενος δημοσιογράφος.

Ο επίσης κατηγορούμενος δημοσιογράφος, Αχμέντ Σικ, δήλωσε: «Αυτό που πρέπει να ξέρουν όλοι είναι πως παρά την πίεση που άσκησαν εναντίον μας, παρά τη σκληρότητα που αντιμετωπίσαμε, εμείς θα συνεχίσουμε να μαχόμαστε για τα δίκαια που διεκδικούμε και τα οποία η κυβέρνηση φοβάται.»

Θερμή υποδοχή επιφύλαξαν, πάντως, στους δύο δημοσιογράφους πλήθος κόσμου, συγγενείς και φίλοι.

Παράλληλα το δικαστήριο αποφάσισε την αποφυλάκιση άλλων δύο συγκρατούμενων τους, των οποίων ωστόσο τα στοιχεία δεν γνωστοποιήθηκαν.