Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναμένεται να ολοκληρωθεί η πρώτη φάση των κατασκευαστικών εργασιών για αναστήλωση της ιστορικής Ιεράς Μονής Αποστόλου Αντρέα, στην κατεχόμενη Καρπασία.
Ο Ελληνοκύπριος εργολάβος Πιερής Χατζηπιερής ανέφερε ότι το χρονοδιάγραμμα προνοεί παράδοση του έργου στις 30 Απριλίου, ωστόσο στους αρχικούς σχεδιασμούς δεν περιλαμβανόταν η ανάγκη πλήρους ανακατασκευής του καμπαναριού, που χρονολογείται από το 1867.
Όπως επισήμανε, διαπιστώθηκε ότι κάτω από την επίστρωση τσιμεντοπηλού που τοποθετήθηκε στο καμπαναριό το 1930, υπήρχαν σαθρές πέτρες που δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν:
"Αποξηλώθηκε το καμπαναριό επίπεδο με επίπεδο, αριθμήθηκαν οι πέτρες και απλώθηκαν κατά επίπεδα και τώρα οι τεχνίτες μας ανακατασκευάζουν τα σκαλίσματα, δηλαδή διαμορφώνουν τις πέτρες όπως ήταν πριν, αλλά χρησιμοποιούν πέτρα της Λεμεσού που έχει ελεγχθεί η σκληρότητα της και είναι πολύ καλύτερη από οποιαδήποτε άλλη μπορούσαμε να βρούμε από άλλες περιοχές".
Αρχιτέκτονες, μηχανικοί και τεχνίτες ασχολούνται αυτή τη στιγμή με την συντήρηση των παλαιών κουφωμάτων στις πόρτες και τα παράθυρα της εκκλησίας και με την εγκατάσταση καινούργιων κουφωμάτων, όπου κρίνεται αναγκαίο. Ενώ έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι εργασίες ελαιοχρωματισμού και τοποθέτησης του δαπέδου στο ναό.
"Στην κυρίως εκκλησία έχει μπει το μάρμαρο, είναι ένα πολύ καλό μάρμαρο που ο συνέταιρος ο Τουρκοκύπριος έφερε από την Τουρκία, από την περιοχή του Αφιόν-Καραχισάρ. Είναι ο τύπος Αφιόν, είναι πολύ γνωστός στους εργολάβους ότι έχει πάρα πολύ καλή ποιότητα", είπε ο κ. Χατζηπιερής.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηπιερή, σημαντική πρόοδος έχει επιτευχθεί και σε ότι αφορά στην αντικατάσταση της φθαρμένης ξυλείας στα κελιά των μοναχών, με φυσικά υλικά από τη χερσόνησο της Καρπασίας τα οποία υποβάλλονται σε ειδική επεξεργασία.