Κλίμα απαισιοδοξίας καλλιεργούν τα τελευταία εικοσιτετράωρα κύκλοι της γραμματείας των Ηνωμένων Εθνών. Για πρώτη φορά μάλιστα θέτουν εν αμφιβόλω τη σύγκλιση από τον Γ.Γ Μπαν Γκι Μούν Πολυμερούς Διάσκεψης για το Κυπριακό.
Όπως αναφέρουν η ενδιάμεση έκθεση του Γ.Γρ. η οποία αναμένεται να υποβληθεί στο Σ.Α. περί τα τέλη της εβδομάδας, θα διαπνέεται από αισθήματα απογοήτευσης, καθώς ο Λύν Πάσκο και η ομάδα του θεωρούσαν, με βάση και τις εκτιμήσεις Ντάουνερ, πως « στο Greentree θα μπορούσε να είχε κλείσει τουλάχιστον το κεφάλαιο της διακυβέρνησης.»
Απογοητευτική, σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους είναι και η συνέχεια. Οι συνομιλίες στην Λευκωσία βρίσκονται σε τέλμα, ενώ δεν έχουν ακόμη ανταλλαγεί όλα τα στοιχεία που ζήτησε ο Γενικός Γραμματέας για το περιουσιακό και το εδαφικό.
Ενδεικτικές είναι και οι εκτιμήσεις διπλωμάτη χώρας μέλους του Συμβουλίου Ασφαλείας, ο οποίος δήλωσε στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων πώς «με βάση τα σημερινά δεδομένα, αναμένει ότι η εισήγηση του Αυστραλού διπλωμάτη, για σύγκλιση ή όχι Διεθνούς Διάσκεψης, θα είναι αρνητική.
Φαίνεται δηλαδή να κερδίζει και πάλι έδαφος το σχέδιο βήτα των Η.Ε. για πάγωμα της διαδικασίας στο κυπριακό μέχρι και τις προεδρικές εκλογές, με κλείδωμα όμως παράλληλα των όποιων συγκλίσεων.
Ανάλογες είναι όμως και οι εκτιμήσεις της Τουρκικής πλευράς. Το Σάββατο ο κατοχικός ηγέτης Ντερβίς Έρογλου εξέφρασε την εκτίμηση ότι «ο Αλεξάντερ Ντάουνερ δεν θα εισηγηθεί την σύγκλιση διεθνούς Διάσκεψης, προκειμένου κατά την έκφραση του, να μην διακινδυνέψει τη δική του φήμη». Σε αυτή τη περίπτωση πρόσθεσε η συνομιλίες θα παγώσουν για τουλάχιστον δύο χρόνια, και το ψευδοκράτος θα επικεντρωθεί, στην δημιουργία ενός νέου κατά τον ισχυρισμό του ''συντάγματος''.
Καλού κακού ξεκαθάρισε πάντως πώς για την τουρκοκυπριακή πλευρά η σύνθεση της Πολυμερούς Διάσκεψης θα πρέπει να εξαντληθεί στην συμμετοχή των δύο πλευρών, των ΗΕ, και των τριών εγγυητριών δυνάμεων, Τουρκίας, Ελλάδας και Βρετανίας.
Πενταμερής δηλαδή, υπό τα Ηνωμένα Έθνη.