Επέκταση της στήριξης της ΕΕ προς τον τομέα των κυπριακών εσπεριδοειδών και δέσμευση για μέτρα στήριξης της αγροτικής παραγωγής, λόγω της ανομβρίας, εξασφάλισε από το Συμβούλιο των Υπουργών Γεωργίας της ΕΕ, ο Υπουργός Γεωργίας Νίκος Κουγιάλης, στα πλαίσια της συζήτησης για την άμβλυνση των επιπτώσεων από το ρωσικό εμπάργκο.
Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο κ. Κουγιάλης είπε ότι "μέχρι στιγμής έχουμε καταφέρει να εξασφαλίσουμε στήριξη για τον τομέα των εσπεριδοειδών, για δύο συνεχόμενες χρονιές, το 2014 και το 2015 και τώρα έχουμε εξασφαλίσει επέκταση αυτών των μέτρων, με αποτέλεσμα η Κύπρος να είναι σε θέση σήμερα να μπορεί να απορροφήσει 3 εκατομμύρια ευρώ για στήριξη του τομέα της εσπεριδοκαλλιέργειας."
Ο Υπουργός ανέφερε ότι "εμείς ως Κύπρος, έχουμε αναλύσει την κατάσταση του αγροτικού τομέα στην Κύπρο, έχουμε αναδείξει το πρόβλημα της ανομβρίας το οποίο επηρεάζει πολύ σημαντικά τη δική μας αγορά και το γεωργικό τομέα, έχουμε ζητήσει επιπλέον οικονομική στήριξη".
"Ευελπιστώ", επεσήμανε "ότι μέσα στο νέο πακέτο μέτρων θα περιλαμβάνονται και κάποια μέτρα για την Κύπρο."
Ο Ν.Κουγιάλης έκανε λόγο για μια "πολύ εποικοδομητική συζήτηση γύρω από το θέμα του γεωργικού τομέα της ΕΕ και των αγορών".
"Έχουμε συζητήσει όλα τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από το ρωσικό εμπάργκο και τις ποσοστώσεις που έχουν καταργηθεί στην παραγωγή αγελαδινού γάλακτος", εξήγησε και κατέληξε πως "έχουμε συμφωνήσει ότι χρειάζονται νέα μέτρα υποστήριξης προς τους παραγωγούς και αυτό που αναμένουμε τώρα, είναι η Επιτροπή να παρουσιάσει ένα νέο πακέτο μέτρων, το οποίο να αντιμετωπίζει σφαιρικά όλα τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί".