Πραγματοποιείται από σήμερα η επ’ αόριστον απεργία των νοσηλευτών μελών της ΠΑΣΥΝΟ (Παγκύπριας Συντεχνίας Νοσηλευτών) 'εξαιτίας της άρνησης και της απαξίωσης που επιδεικνύει η επίσημη πλευρά στην ικανοποίηση αιτημάτων τους', όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΠΑΣΥΝΟ.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι οι νοσηλευτές μέλη της ΠΑ.ΣΥ.ΝΟ θα εργαστούν ως προσωπικό ασφαλείας, σε θαλάμους ή τμήματα στα οποία δεν συμπληρώνεται το προσωπικό ασφαλείας από μέλη άλλης συντεχνίας ή ανέντακτους νοσηλευτές.
Ο Υπουργός Υγείας, Γιώργος Παμπορίδης, επισκέφθηκε το πρωί το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, για ενημερωτική συνάντηση με την διεύθυνση του νοσοκομείου και τους προϊσταμένους του νοσηλευτικού προσωπικού, με στόχο να ενημερωθεί για τις λύσεις που έχουν εξευρεθεί για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προκύπτουν λόγω απεργίας, κυρίως σε έκτακτα περιστατικά.
Μετά το πέρας της συνάντησης, ο Υπουργός Υγείας, ανέφερε πως καταβάλλονται προσπάθειες για αντιμετώπιση της κατάστασης, ενώ είπε πως είναι σεβαστό το δικαίωμα της απεργίας, ωστόσο το Υπουργείο θα πρέπει να διασφαλίσει ότι καμία ζωή δεν θα κινδυνεύσει.
Παράλληλα, εξήγγειλε πως σε λίγες μέρες θα ανακοινωθεί από πλευράς Υπουργείο, συγκεκριμένος σχεδιασμός για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, με στόχο την απάμβλυνση του.
Όσο αφορά το κόστος αγοράς υπηρεσιών από τα ιδιωτικά νοσηλευτήρια κατά τις ημέρες των απεργιών, ανέφερε πως αυτό δεν μπορεί να υπολογιστεί καθώς κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πόσα περιστατικά θα χρειαστούν παραπομπή.
Ο εκπρόσωπος Τύπου της ΠΑΣΥΝΟ, Θεόδωρος Πετέλης, είπε πως οι νοσηλευτές ζητούν τα αυτονόητα, ζητούν την ικανοποίηση δίκαιων αιτημάτων, τα οποία έχουμε βάλει στο τραπέζι και συζητούν τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια.
“Παρόλα ταύτα αυτό που βλέπουμε είναι την απόλυτη άρνηση του κράτους να προσέλθει σε ένα εποικοδομητικό διάλογο με θέσεις, με προτάσεις, με σαφείς χρονοδιαγράμματα, για την ικανοποίηση αυτών των αιτημάτων. Το κράτος δυστυχώς μας εξαναγκάζει να προβούμε σε αυτές τις ενέργειες. Το κράτος δυστυχώς είναι αυτό που ταλαιπωρεί σήμερα τους πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το κράτος με την άτεγκτη στάση του είναι αυτό που θέλει να ταλαιπωρήσει τον κόσμο. Το κράτος είναι αυτό που θέλει να αγοράζει υπηρεσίες. Το κράτος είναι αυτό που ζητά να επιβαρύνει τα οικονομικά, τα δημοσιονομικά, το φορολογούμενο πολίτη, απλά για να μην κατέλθει σε ένα εποικοδομητικό διάλογο μαζί με την ΠΑΣΥΝΟ”, είπε.
Όπως ανέφερε ο κ. Πετέλης “σήμερα εντός των Τμημάτων των νοσηλευτηρίων εργάζονται μέλη της Παγκύπριας Συντεχνίας Νοσηλευτών μαζί και με άλλους συναδέλφους, οι οποίοι δεν απεργούν ως προσωπικό ασφαλείας”, προσθέτοντας ότι “μονάδες και Τμήματα, όπως είναι οι εντατικές, το Τμήμα Αιμοκάθαρσης και το Τμήμα Μεσογειακής Αναιμίας θα λειτουργήσουν κανονικά και σε αυτές θα βρίσκονται εκεί μέλη της ΠΑΣΥΝΟ και δεν θα απεργούν”.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Πετέλης είπε ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα και πως χειρίζονται όλα τα επείγοντα περιστατικά όπως πρέπει, με στόχο να μην κινδυνεύσει κανένας.
Ερωτηθείς για την ανοικτή επιστολή που έχει αποστείλει εδώ και δύο μέρες ο Υπουργός Υγείας, ο κ. Πετέλης είπε: “Η ανοικτή επιστολή θεωρούμε ότι έχει έλλειψη σοβαρότητας. Αν ο κ. Υπουργός θέλει πραγματικά να μιλήσει και να συζητήσει με προτάσεις, θέσεις και χρονοδιαγράμματα, για την επίλυση των συγκεκριμένων αιτημάτων που έχουμε θέσει, πρέπει να σταλεί επίσημα επιστολή προς την ΠΑΣΥΝΟ, για να επέλθει επιτέλους ένας σωστός και εποικοδομητικός διάλογος, για λύση των συγκεκριμένων προβλημάτων.”
Υπ. Υγείας: Επηρεασμός των νοσοκομείων ως ένα βαθμό
Ως ένα βαθμό έχει επηρεάσει η απεργία των νοσηλευτών – μελών της Παγκύπριας Συντεχνίας Νοσηλευτών (ΠΑ.ΣΥ.ΝΟ.) τη λειτουργία των δημόσιων νοσηλευτηρίων, σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας.
Τα προβλήματα, σύμφωνα με το Υπουργείο έχουν ελαχιστοποιηθεί λόγω του Στρατηγικού Σχεδιασμού και του προγραμματισμού που έγινε από το Υπουργείο, με την άψογη συνεργασία των Διευθύνσεων των δημόσιων νοσηλευτηρίων.
Κατά την πρώτη ημέρα των απεργιών, σημειώνεται πως οι κρίσιμες Υπηρεσίες, όπως είναι οι Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, οι αιμοκαθάρσεις, οι μεταγγίσεις, οι χημειοθεραπείες, οι ενδοσκοπήσεις και οι τοκετοί λειτούργησαν κανονικά.
Όλα τα επείγοντα περιστατικά, αναφέρεται, είτε αυτά εισήχθησαν μέσω των Τμημάτων Ατυχημάτων και Επειγόντων Περιστατικών (ΤΑΕΠ) είτε ήταν εσωτερικοί ασθενείς, αντιμετωπίσθηκαν άμεσα και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Κατά τη σημερινή ημέρα, αναφέρει η ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας, έγιναν 176 επισκέψεις στα ΤΑΕΠ, 35 εισαγωγές και 11 παιδιά στο Παιδοογκολογικό για ημερήσια φροντίδα και θεραπεία. Διενεργήθηκαν 8 επείγουσες χειρουργικές επεμβάσεις και μέχρι το πρωί προγραμματίζονται να γίνουν άλλες 7, καθώς και 3 τοκετοί.
Μέχρι αργά το απόγευμα έγινε μια παραπομπή στον Ιδιωτικό Τομέα.Το Υπουργείο Υγείας ζητεί συγγνώμη για την ταλαιπωρία των ασθενών.
Η ΠΟΣΠΦ καλεί τους νοσηλευτές να αναλογιστούν τις επιπτώσεις από την απεργία τους
Η Παγκύπρια Ομοσπονδία Συνδέσμων Πασχόντων και Φίλων (ΠΟΣΠΦ) καλεί τους νοσηλευτές να αναλογιστούν το κόστος και τις επιπτώσεις της απεργίας και να προσέλθουν άμεσα σε διάλογο με το Υπουργείο Υγείας, ώστε να λήξει το συντομότερο δυνατό η ταλαιπωρία, όπως αναφέρει, των ασθενών.
Σε ανακοίνωσή της η ΠΟΣΠΦ αναφέρει ότι “οι νοσηλευτές πρέπει να έχουν κατά νου ότι ναι μεν έχουν το δικαίωμα όπως όλοι να απεργήσουν για τα δικαιώματά τους, αυτό θα πρέπει, όμως, να γίνει σε πολιτισμένο πλαίσιο και ήρεμους τόνους μιας και το θέμα της ασφάλειας είναι πρωτίστης σημασίας”.
Η ΠΟΣΠΦ, η οποία εκπροσωπεί δεκάδες χιλιάδες ασθενείς παγκυπρίως, τονίζει ότι επιθυμεί η προσφερόμενη υγεία να είναι ύψιστης ποιότητας και να προσφέρεται από προσωπικό άρτια καταρτισμένο.
“Σε αυτή την περίπτωση”, προσθέτει, “η πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει τα προσόντα τους, ούτως ώστε και αυτοί να έχουν κίνητρο να εργάζονται αλλά και οι ασθενείς να τυγχάνουν της βέλτιστης εξυπηρέτησης και παροχής ιατρικής φροντίδας”.
Προειδοποιεί ακόμη ότι δεν πρόκειται να ανεχθεί οι οποιεσδήποτε διεκδικήσεις γίνονται, "να στοιχίσουν τη ζωή ή την ιατρική περίθαλψη των ασθενών".