Δεν άργησε να δείξει το πραγματικό της πρόσωπο η Τουρκία, ακόμη και για τη συμφωνία για τη νατοική επιχείρηση στο Αιγαίο, η οποία επετεύχθη μετά και από δικό της αίτημα.
Όπως αποκαλύπτουν δημοσιεύματα του ελληνικού τύπου, η Αγκυρα μπλοκάρει τώρα την επιχείρηση, εγείροντας πολλαπλά ζητήματα για το επιχειρησιακό σχέδιο του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, ενώ αρνείται κατηγορηματικά την επαναπροώθηση προσφύγων στα παράλιά της, όρος στον οποίο στηρίχθηκε η όλη συμφωνία.
Ο εκπρόσωπος της γερμανικής Κυβέρνησης Στέφεν Ζάιμπερτ έστειλε σήμερα μήνυμα στην Τουρκία για συνεργασία στο προσφυγικό.
Ο Εκπρόσωπος της Κυβέρνησης Γερμανίας δήλωσε ότι «Δεν υπάρχει απεριόριστος χρόνος. Το Ευρωπαικό Συμβούλιο που θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Μαρτίου, στην παρουσία και του Τούρκου Πρωθυπουργού, θα αξιολογήσει τα ενδιάμεσα αποτελέσματα, ώστε να λάβει αποφάσεις στη βάση τους».
Την ίδια ώρα, η Αυστρία διατηρώντας την εχθρική της στάση απέναντι στην Ελλάδα, συγκαλεί διάσκεψη με τη συμμετοχή όλων των βαλκανικών χωρών για συντονισμό των θέσεών τους στην προσφυγική κρίση και αφήνει εκτός, μόνο την Ελλάδα. Ενώ και η απόφαση των Σκοπίων να μην επιτρέπει την είσοδο Αφγανών στο έδαφός της αλλά και να διενεργεί αυστηρότερους ελέγχους για τους Σύρους και τους Ιρακινούς, δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα και χάος στην Ειδομένη, όπου βρίσκονται εγκλωβισμένοι περίπου 5 χιλιάδες πρόσφυγες.
Ο εκπρόσωπος της Γερμανικής Κυβέρνησης έστειλε σαφές μήνυμα και στα κράτη μέλη της Ε.Ε , κάνοντας σαφές ότι η Ευρώπη θα επέμβει σε περίπτωση που ένα κράτος μέλος κατά μήκος της Βαλκανικής Οδού λάβει μονομερή μέτρα που επηρεάζουν άλλα κράτη.
Ενώ και Μάρτιν Σουλτς έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου.
Ο Μάρτιν Σουλτς είπε ότι «Αν κλείσουν τα σύνορα μεταξύ της ΠΓΔΜ και της Ελλάδας, αν αποκλειστεί η Βαλκανική Οδός, τότε τι θα κάνουν οι άνθρωποι; Η Ελλάδα θα γινόταν πάρκινγκ προσφύγων.»
Πολύ εντονος ήταν στις δηλώσεις του και ο Επίτροπος Μετανάστευσης, Δημήτρης Αβραμόπουλος, σχολιάζοντας τόσο την αυστριακή στάση έναντι της Ελλάδας όσο και τη στάση των Σκοπίων.
Στο μεταξύ, μετά τη Φινλανδία, οι Στρατιώτες του Όντιν, εμφανίστηκαν και στους δρόμους των νορβηγικών πόλεων. Ντυμένοι στα μαύρα, ισχυρίζονται ότι επιτηρούν την τάξη υπό το φόβο της αυξημένης λόγω των προσφύγων εγκληματικότητας . Ενώ , οι συγκεκριμένες ομάδες αυτοάμυνας, ανήκουν στις τάξεις της ακροδεξιάς και εμπλέκονται, σύμφωνα με διεθνή μέσα, σε πολλές επιθέσεις κατά προσφύγων.
«Πάρκινγκ για όλους τους πρόσφυγες» θα γινόταν η Ελλάδα, εάν έκλειναν τα σύνορα με την ΠΓΔΜ και έκλεινε η «Βαλκανική Οδός», προειδοποίησε ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Μάρτιν Σουλτς, τονίζοντας ότι για αυτό είναι αναγκαία η εφαρμογή της ποσόστωσης και της κατανομής των προσφύγων μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Αν κλείσουν τα σύνορα μεταξύ της ΠΓΔΜ και της Ελλάδας, αν αποκλειστεί η Βαλκανική Οδός, τότε τι θα κάνουν οι άνθρωποι; Θα προσπαθήσουν να φθάσουν στην Αλβανία, στην ΠΓΔΜ, στο Μαυροβούνιο, για να περάσουν μέσω της Αδριατικής στην Ιταλία και μετά μέσω του Μπρένερ στην Αυστρία», δήλωσε ο κ. Σουλτς, σε εκπομπή του πρώτου καναλιού της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD και επισήμανε ότι όλα αυτά δεν λύνουν το πρόβλημα. «Αυτό που χρειαζόμαστε είναι μία κατανομή (των προσφύγων) στην Ευρώπη» πρόσθεσε.
Μιλώντας λίγο αργότερα σε εκπομπή του δεύτερου καναλιού της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ZDF, ο κ. Σουλτς απέρριψε την υπόθεση ότι η Ευρώπη καθίσταται εξαρτημένη από την Τουρκία, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα ότι «χρειαζόμαστε την συνεργασία της Τουρκίας», καθώς και ότι το ασταθές εσωτερικό πολιτικό σκηνικό στη χώρα δεν είναι κάτι καινούργιο.
«Η Τουρκία πρέπει να είναι εταίρος μας και - ομολογουμένως - οι δικές μου συνομιλίες με τις τουρκικές αρχές έδειξαν ότι έχουν την βούληση να μας βοηθήσουν» δήλωσε. Επέρριψε μάλιστα την ευθύνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σημειώνοντας ότι το έλλειμμα ήταν κατά κάποιον τρόπο από την πλευρά της ΕΕ, η οποία υπόσχεται χρήματα και μετά δεν τα πληρώνει. «Η αναξιοπιστία είναι τότε και στις δύο πλευρές. Σκεφτείτε τι λαμβάνουμε για τα τρία δισεκατομμύρια προς στην Τουρκία. Χρειαστήκαμε σχεδόν δύο μήνες μέχρι να τα συγκεντρώσουμε».