Ο ESM ενημέρωσε για την απόφασή του μέσω ανάρτησης στο Twitter, ενώ θα ακολουθήσει και σχετική ανακοίνωση.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο ESM, η εκταμίευση θα χρησιμοποιηθεί για την εξυπηρέτηση του χρέους, την χρηματοδότηση του προϋπολογισμού και την συγχρηματοδότηση έργων από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε.
«Με την εκταμίευση του 1 δισ. ευρώ, ο ESM στηρίζει την ελληνική κυβέρνηση στην μεταρρυθμιστική διαδικασία. Οι μεταρρυθμίσεις καλύπτουν ένα μεγάλο πεδίο πολιτικών που είναι απαραίτητες για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας. Όπως για παράδειγμα τα μέτρα για την τόνωση του ανταγωνισμού στον τομέα της ενέργειας, που θα οδηγήσουν χαμηλότερα τις τιμές, καθώς και ο νέος νόμος που θα βοηθήσει τις τράπεζες να διαχειριστούν την έκθεση τους για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια, κάτι που θα απελευθερώσει ρευστότητα και θα τονώσει την οικονομική δραστηριότητα» δήλωσε ο Κλάους Ρέγκλινγκ.
Τόσο ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας Κλάους Ρέγκλινγκ όσο και ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόβσκις επισημαίνουν ότι μετά την εκταμίευση του 1 δις ευρώ, τώρα έχει σειρά η πρώτη αξιολόγηση του τρίτου ελληνικού προγράμματος, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα προς την κυβέρνηση.
Μάλιστα, λίγα 24ωρα πριν έγινε γνωστό ότι οι δανειστές θα ζητήσουν συμπληρωματικό προϋπολογισμό με μέτρα ύψους έως 3 δις για το 2016 και ενώ επίκεινται οι παρεμβάσεις για το Ασφαλιστικό ύψους 1,8 δις, μόνο για την χρονιά που έρχεται , με τους δανειστές να επιμένουν ότι χρειάζεται νέα μείωση στις συντάξεις και την κυβέρνηση να λέει “όχι”.
Εν τω μεταξύ, σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Financial Times χθες ανέφερε πως "ο Αλέξης Τσίπρας πιέζει ώστε το ΔΝΤ να μείνει εκτός του τρίτου προγράμματος διάσωσης της Ελλάδας, ύψους 86 δισ. ευρώ, αφήνοντας την Ευρωζώνη να έχει την πλήρη ευθύνη για την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων". Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα ο Πρωθυπουργός δήλωσε ότι «προβληματίζεται από την μη εποικοδομητική συμπεριφορά του Ταμείου σε δημοσιονομικά και οικονομικά θέματα» και υπέδειξε ότι το ΔΝΤ πρέπει να αφήσει το τρίτο πρόγραμμα διάσωσης της χώρας στην Ευρωζώνη όταν θα κληθεί να αποφασίσει στις αρχές της επόμενης χρονιάς αν θα παραμείνει.
Ρέγκλιγκ: Ελπίζω στη συνέχιση της καλής συνεργασίας με την Ελλάδα
Συνέχιση των μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα, ζητά ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (European Stability Mechanism ESM) Κλάους Ρέγκλιγκ, σε γραπτή ανακοίνωση που εξέδωσε εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου του οργανισμού, μετά την εκταμίευση της δόσης του ενός δις προς την Ελλάδα, μετά την ολοκλήρωση της εφαρμογής των νομοθετικών προαπαιτούμενων που είχαν συμφωνηθεί με την Κομισιόν, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ.
Ο Κλάους Ρέγκλιγκ εξέφρασε την ελπίδα η καλή συνεργασία με την Ελλάδα να συνεχιστεί και ενόψει της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος.
"Οι μεταρρυθμίσεις περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα τομέων πολιτικής για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας. Περιλαμβάνονται μέτρα για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας στον τομέα της ενέργειας, που αναμένεται να μειώσουν τις τιμές, καθώς επίσης και νέα νομοθεσία για να βοηθήσουν τις τράπεζες να διαχειριστούν την έκθεσή τους σε μη εξυπηρετούμενα περιουσιακά στοιχεία, το οποίο θα αποδεσμεύσει τη ρευστότητα και θα τονώσει την οικονομική δραστηριότητα," αναφέρει ο κ. Ρέγκλιγκ στην ανακοίνωσή του.
Ελπίζω, προσθέτει, "να συνεχιστεί η καλή συνεργασία με τους Έλληνες εταίρους, ούτως ώστε η πρώτη αξιολόγηση να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016. Μόνο η επιτυχής ολοκλήρωση της αξιολόγησης θα οδηγήσει στις συζητήσεις για περαιτέρω ελάφρυνση του ελληνικού χρέους, όπως έχει επισημάνει στο παρελθόν το Eurogroup".