Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Με διάφορους τρόπους προσπαθούν Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως και ηγεσία της Αστυνομίας, να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που έχουν προκαλέσει οι περικοπές, και να καλύψουν τις πρόσθετες ανάγκες, τόνισε ο Υπουργός Ιωνάς Νικολάου. 

Και επιβεβαίωσε όσα μετέδωσε χθες το βράδυ ο ΑΝΤ1, για την δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η δύναμη, και την εξάντληση στην οποία βρίσκεται το προσωπικό, λόγω της παρατεταμένης παγοποίησης σε προσλήψεις και των αφυπηρετήσεων: 

"Προσπαθούμε να τις καλύψουμε με διάφορους τρόπους είτε με την απόσπαση από στελέχη της Εθνικής Φρουράς αλλά και με την αποδέσμευση μελών της αστυνομίας από φύσεως μη αστυνομικά καθήκοντα. Δυστυχώς για χρόνια συσσωρεύτηκαν στην Αστυνομία καθήκοντα, τα οποία δεν σχετίζονται τόσο με αστυνομικής φύσεως καθήκοντα. Η Αστυνομία είναι αρμόδια αυτή την στιγμή να ελέγχει από το κάπνισμα μέχρι και την διερεύνηση του πιο σοβαρού εγκλήματος".

Ο δε Αρχηγός της Αστυνομίας, Ζαχαρίας Χρυσοστόμου, ο οποίος επίσης δεν κρύβει την ανησυχία του, προειδοποιεί:

"Δυστυχώς αναμένεται ότι η υφιστάμενη κατάσταση θα επιδεινωθεί καθότι πρώτο έχει επέλθει κόπωση στο προσωπικό να εργάζεται για σχεδόν ένα χρόνο πολύ πέραν του κανονικού ωραρίου και δεύτερο οι απαιτήσεις σε ότι αφορά στην αστυνόμευση και διερεύνηση θα αυξάνονται. Ήδη παρατηρούνται προβλήματα τα οποία εκ των πραγμάτων επιδρούν στην αποτελεσματικότητα του οργανισμού και αυτό ανεξάρτητα από την προσπάθεια που καταβάλουν τα μέλη μας τα οποία οφείλω να πω ότι παρά τις αντίξοες συνθήκες αποδεικνύουν καθημερινά την αφοσίωση τους στην υπηρεσία".

Τα προβλήματα από την υποστελέχωση της Αστυνομίας συζητήθηκαν και στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Άμυνας της Βουλής, κατά την οποία αναλύθηκαν οι λόγοι που επέβαλαν την απόσπαση μελών της Εθνικής Φρουράς στην Αστυνομία, για περίοδο τριών μηνών, προκειμένου να ενισχύσουν τις ομάδες ασφάλειας λόγω τρομοκρατίας. 

Αυτή τη στιγμή στην Αστυνομία υπάρχουν 540 κενές θέσεις και σε αυτές περιλαμβάνονται και εκατό οργανικές θέσεις που καταργήθηκαν πριν από τρία χρόνια. 

Σύμφωνα με τον κ. Ιωνά Νικολάου, "οι πραγματικές ανάγκες επιβάλουν να παραχωρηθούν πρόσθετες θέσεις. Ακόμη και τώρα εάν εγκριθούν οι θέσεις και αρχίσει η διαδικασία χρειάζεται μια μεγάλη χρονική περίοδος για να συμπληρωθούν οι θέσεις σύμφωνα με τους κανονισμούς. Αυτή η περίοδος δεν μπορεί να είναι λιγότερη από έξι με οκτώ μήνες".

Ο Αρχηγός της Αστυνομίας επιβεβαίωσε, εξάλλου, και την πληροφορία ότι, εξαιτίας της κατάστασης, από τις αρχές του χρόνου αναστέλλει τη λειτουργία της η αστυνομική ακαδημία, και μαζί τερματίζεται η μετεκπαίδευση των αστυνομικών:

"Μιλούμε για ένα άνευ προηγουμένου απαιτητικό εργασιακό περιβάλλον έχουμε υποχρέωση να αντιμετωπίσουμε. Είναι γεγονός ότι σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της κατάστασης έχουμε πάρει διάφορα μέτρα μεταξύ των οποίων είναι και η μείωση σε οριακά επίπεδα του γραφειακού μας προσωπικού επίσης αντιμετωπίζουμε μέρος των αναγκών με υπερωριακό καθήκον προσωπικό μας εργάζεται υπερωριακά, ενώ έχουμε αποφασίσει την αναστολή λειτουργίας πράγματι της αστυνομικής ακαδημίας, δηλαδή θα σταματήσουμε να αποσπούμε μέλη μας στην ακαδημία για μετεκπαίδευση και επιμόρφωση σε μία προσπάθεια εξοικονόμησης προσωπικού". 

Σύμφωνα με πρόσθετες πληροφορίες του ΑΝΤ1, από τα 25 μέλη που υπηρετούν σήμερα στην αστυνομική ακαδημία τα 20 θα αποσπαστούν σε άλλες υπηρεσίες όπου υπάρχουν ελλείψεις ενώ τα άλλα πέντε θα παραμείνουν στην ακαδημία για λειτουργικούς λόγους.

 

Η αστυνομική ακαδημία θα αναστείλει τη λειτουργία της αμέσως μετά την εκπαίδευση των 120 μελών της εθνικής φρουράς, τα οποία θα λαμβάνουν μέρος στις επιχειρήσεις για την τρομοκρατία.