Πολιτική φιέστα στήνει η Αγκυρα στις Βρυξέλλες, για το άνοιγμα του διαπραγματευτικού κεφαλαίου «Οικονομική και Νομισματική Πολιτική», μετά από δύο χρόνια απραξίας στις τουρκικές ενταξιακές διαπραγματεύσεις.
Η «Οικονομική και Νομισματική Πολιτική» αποτελεί το δέκατο πέμπτο κεφάλαιο που θα ανοίξει για λογαριασμό της Τουρκίας, από σύνολο τριάντα πέντε διαπραγματευτικών κεφαλαίων. Είχε παγώσει με μονομερή απόφαση της Γαλλίας το 2007, η οποία τελικά ήρε το βέτο της, ενώ δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των κεφαλαίων που έχουν μπει στο ψυγείο λόγω της άρνησης της Αγκυρας να υλοποιήσει τις κυπρογενείς της υποχρεώσεις.
Οπως πληροφορείται ο ΑΝΤΕΝΝΑ, η επανενεργοποίηση της ενταξιακής πορείας της Τουρκίας, οδηγεί την Κυβέρνηση Ερντογάν να στείλει τρεις πολιτειακούς αξιωματούχους στις Βρυξέλλες.
Πρόκειται για τον υπουργό εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου, τον υπουργό ευρωπαϊκών υποθέσεων Βολκάν Μποζκίρ και τον υπουργό οικονομικών Μεχμέτ Τσιμτσέκ, οι οποίοι αναμένεται να συμμετάσχουν στη Διακυβερνητική Διάσκεψη που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα το βράδυ, με τα 28 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης και θα ανάψει το πράσινο φως για το άνοιγμα του κεφαλαίου.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η τριμελής τουρκική υπουργική αποστολή έχει ως στόχο να υπογραμμίσει ότι το κεφάλαιο Οικονομική και Νομισματική Πολιτική είναι μόνο η αφετηρία της επανενεργοποίησης των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Τουρκίας.
Και ότι η Αγκυρα προσβλέπει πλέον στην υλοποίηση της δέσμευσης της Κομισιόν, για ξεπάγωμα τον προσεχή Μάρτιο πέντε κεφαλαίων που μπλοκάρει μονομερώς η Κυπριακή Δημοκρατία.
Αγκυρα και Βρυξέλλες θεωρούν, μάλιστα, ως «τετελεσμένο γεγονός» την προώθηση των πέντε κεφαλαίων, αν και οι αποφάσεις λαμβάνονται με ομοφωνία και συνεπώς η Κυπριακή Δημοκρατία διατηρεί το δικαίωμα άσκησης βέτο στο άνοιγμα των πέντε κεφαλαίων.