Με φωνή που συχνά έσπαγε από συγκίνηση, η Μάγδα Φύσσα, μητέρα του Παύλου Φύσσα ξεκίνησε να καταθέτει στη δίκη της Χρυσής Αυγής, για τη δολοφονία του γιου της. Έκανε συχνές αναφορές στον Γιώργο Ρουπακιά χωρίς όμως να τον ονοματίζει, εξηγώντας στο δικαστήριο ότι «δεν θέλω να τον λέω με το όνομά του, είναι δολοφόνος».
Παράλληλα, υποστήριξε ότι «η αστυνομία και η Χρυσή Αυγή είναι ένα» καθώς και πως «η Χρυσή Αυγή εκπαιδεύει δολοφόνους», ενώ είπε πως «ο Γιάννης Λαγός έδωσε εντολή» για ό,τι έγινε τη μοιραία νύχτα.
«Όσο και να θέλει η απέναντι πλευρά να μην καταθέσω, δεν υπάρχει περίπτωση». Με αυτά τα λόγια η Μάγδα Φύσσα άρχισε να εξιστορεί τι συνέβη τη νύχτα που ο γιος της έπεσε νεκρός.
«Για τη στυγερή δολοφονία του γιου μου θα μιλήσω, για τις 17 Σεπτεμβρίου που είδα τελευταία φορά το παιδί μου. Θα πήγαινε να δει μπάλα. Από εκείνο το απόγευμα δεν το ξαναείδα».
Η κατάθεση της Μάγδας Φύσσα
«Όποια προσπάθεια γίνεται από την άλλη πλευρά να μην καταθέσω δεν θα τους γίνει η χάρη
Έψαχναν κάποιο κατάστημα για να δουν τη μπάλα, είπαμε θα τα πούμε το πρωί επειδή θα έμενα στη κόρη μου. Έμενε μαζί μας ο Παύλος.
Από εκείνο το απόγευμα δεν ξαναμιλήσαμε.
Στις 2 χτυπάει το τηλέφωνο και απαντάει η κόρη μου, καταλαβαίνει ότι έγινε κάτι κακό. Μου λέει: «Δεν είναι κάτι σοβαρό, ο Παύλος χτύπησε. Είναι στο Κρατικό και θέλει να σε δει».
Δεν το πίστεψα. Πίστεψα πως έγινε κάτι πολύ κακό. Τον ρώτησα, αυτό ήταν; Μέχρι εδώ ήταν η ζωή μας;
Μπαίνω στο αμάξι και οδηγεί ο κουνιάδος της κόρης μου άρα είχε γίνει κάτι πολύ κακό. Φτάνουμε στο Κρατικό.
Βλέπω πολύ κόσμο απέξω, συγγενείς φίλους. Μπαίνω τρέχοντας μέσα και βλέπω μπροστά μου δύο γιατρούς. Η γιατρός έκλαιγε.
Δίκη Χρυσής Αυγής - Μητέρα Παύλου Φύσσα
Έκλαιγε αλλά δεν μου έλεγε, άρχισα να τραβάω το παραβάν να δω τι γίνεται. Ο γιατρός μου έδωσε ένα χάπι και μου είπε την αλήθεια. Ο Παύλος έφυγε.
Και είπα πως είναι δυνατόν; Μου είπε ότι τον μαχαίρωσαν στην καρδιά, η Χρυσή Αυγή. Και μου λέει «υπομονή τον έχουν πιάσει». Και ότι η μαχαιριές ήταν επαγγελματικές
Ζήτησα να δω το παιδί μου. 5:30 μιλάγαμε και στις 3 βρήκα το παιδί μου με δύο μαχαιριές στο νεκροθάλαμο.
Το παιδί μου όμως δεν τρόμαξε, απλά κοιμόταν και προσπαθούσα να το ζεστάνω.
Την άλλη μέρα προσπάθησα να μάθω τι έγινε από τη Χρύσα. Δύο ημέρες δύσκολες και μετά μάθαμε από τη Χρύσα τι έγινε.
Ήταν 35 χρονών, γεροδεμένος, έκανε διάφορες δουλειές και ήταν και μουσικός. Δεν ήταν σε κανένα κόμμα. Χρόνια ασχολούνταν με τη μουσική και επαγγελματικά.
Η μουσική του ήταν αντιφασιστική και αντιρατσιστική.
Πρόεδρος: Τον είχε φέρει αυτό ποτέ σε σύγκρουση με κάποιους;
Όχι, δεν μου είχε πει ποτέ κάτι τέτοιο, άλλωστε και να γινόταν τα κατάφερνε με τα λόγια. Ό,τι ξέρω είναι από τη Χρύσα και από ένα παιδί που ήταν μαζί τους, ο Μελαχρινόπουλος.
Πρόεδρος: Εσείς με τι ασχολείστε;
Μ.Φύσσα: ‘Ημουν γαζώτρια, τώρα είμαι άνεργη.
Πρόεδρος: Τι σας είπε η Χρύσα, είχαν σχέση;
Μ.Φύσσα: Ναι δύο χρόνια τα είχαν και έμεναν μαζί αρκετά. Έψαχναν να δουν τον αγώνα και βλέπουν το Κοράλλι και είπαν να κάτσουν εκεί επειδή είχε τραπέζι.
Συνολικά μαζεύτηκαν εκεί εννιά άτομα, ο Μελαχρινόπουλος, Ξυπόλιτος, Μαντάς, η Λίνα, ο Χρήστος Πακιώτης και άλλοι.
Πρώτη φορά πήγαν εκεί, η Χρύσα μου είπε πως δεν υπήρχε διαπληκτισμός στο μαγαζί.
Δίκη Χρυσής Αυγής - Μητέρα Παύλου Φύσσα
Μόλις βγήκαν από το μαγαζί είδαν να έχουν μαζευτεί Π. Μελά και Κεφαλληνίας 20 άτομα με μαύρες μπλούζες παραλλαγές άρβυλα, κρατάγανε ρόπαλα, λοστούς.
Στη γωνία Κεφαλληνίας και Τσαλδάρη υπήρχε αστυνομία, 4 άνδρες της ΔΙΑΣ. Τα παιδιά είδαν από τη μια τους Χρυσαυγίτες και από την άλλη τους ΔΙΑΣ.
Ένας άλλος μεσάζοντας πήγε και είπε στα παιδιά μη φοβάστε θα το κανονίσω εγώ. Ο Παύλος είπε: «Τι να φοβηθώ, είναι η γειτονιά μου».
Αυτός ο μεσάζοντας είπε: «Φίλος είμαι, ειδικός φρουρός, να βοηθήσω θέλω». Ταυτόχρονα πήγαινε και στους Χρυσαυγίτες και στην αστυνομία.
Ξεκινάνε τα παιδιά να φύγουν. Ο ένας έφυγε με ταξί απευθείας. Διασχίζουν την Τσαλδάρη και περνούν απέναντι.
Μαζί με τους 20 που ήταν εκεί άρχισε να έρχεται και το τάγμα εφόδου από τη Νίκαια. Σταμάτησε ένα αυτοκίνητο μπροστά στα παιδιά και τους ρώτησε παιδιά ξέρετε που είναι η Κεφαλληνίας;
Μετά μάθαμε πως αυτός είναι ο δολοφόνος.
Ξεκινάνε τα παιδιά να φύγουν. Ο ένας έφυγε με ταξί απευθείας. Διασχίζουν την Τσαλδάρη και περνούν απέναντι.
Μαζί με τους 20 που ήταν εκεί άρχισε να έρχεται και το τάγμα εφόδου από τη Νίκαια. Σταμάτησε ένα αυτοκίνητο μπροστά στα παιδιά και τους ρώτησε παιδιά ξέρετε που είναι η Κεφαλληνίας;
Μετά μάθαμε πως αυτός είναι ο δολοφόνος .
Ο Παύλος του απάντησε: «Αυτή είναι φίλε μου» και αυτός έστριψε εκεί. Αρχίζει όλο το τσούρμο με το τάγμα συνολικά 50 άτομα να τους πλησιάζει.
Πρόεδρος: Το τάγμα πως το ξέρετε;
Μ.Φύσσα: Το μάθαμε στη πορεία από την δικογραφία και τα στοιχεία.
Πρόεδρος: Συνεχίστε
Μόλις πέρασαν απέναντι και τους πλησίασαν τα άτομα αυτά αρχίζουν να τρέχουν να τους κυνηγάνε. Ο Παύλος είπε, «παιδιά τώρα τρέχουμε».
Αλλά ο ίδιος δεν έτρεξε και τον εγκλώβισαν σε ομάδες των 2-3 ατόμων για να έρθει μετά ο δολοφόνος να τον μαχαιρώσει.
Έρχεται αυτός αντίθετα στην Τσαλδάρη. Είχαν χτυπήσει και άλλα δύο παιδιά πιο πέρα, ο Παύλος ήταν μόνος του. Στο αυτοκίνητο ήταν 4 άτομα, αλλά όταν τον χτύπησε ήταν μόνος του.
Στην Ξάνθου αποβιβάστηκαν οι άλλοι. Εγώ δεν έχω δει το βίντεο, δεν άντεχα. Μου είπαν ότι βγαίνει απ'το αμάξι, και του δίνει δύο μαχαιριές στη καρδιά
Η Χρύσα όλο αυτό το διάστημα πήγε στην αστυνομία στη γωνία και τους τράβαγε να πάνε εκεί, η απάντηση ήταν «δεν μπορούμε να επέμβουμε».
Μετά της είπαν: «Δεν θα γίνει τίποτα, δύο μπουνιές θα παίξουν και φύγουν». Μετά πήγαν 2 από αυτούς αλλά το κακαό είχε γίνει.
Πρόεδρος: Είχε γίνει συμπλοκή μεταξύ τους; Ξέρετε; Βρίστηκαν;
Μ.Φύσσα: Όχι τίποτα τον έιχαν εγκλωβίσει οι άλλοι μέχρι να έρθει ο Ρουπακιάς.
Μ.Φύσσα: Δεν θα τον ξαναπώ με το όνομά του γιατί έιναι δολοφόνος. Τον αγκάλιασε και τους τις έριξε.
Πρόεδρος: Οι άλλοι από τους 50 τι έκαναν τότε;
Πριν γίνει αυτό έβριζαν και ενθάρρυναν το κτήνος να πάει να μαχαιρώσει.
Πρόεδρος: Μπορούσαν να τον αποτρέψουν;
Μ.Φύσσα: Η αστυνομία ήταν χρέος της, οι υπόλοιποι γιατί να το κάνουν;
Πρόεδρος: Από τους εδώ κατηγορούμενους ποίοι ήταν εκεί;
Μ.Φύσσα: Μέσα στο Κοράλλι οι Άγγος, Μιχάλαρος, Τσαλίκης και μετά ενσωματώθηκαν οι δύο τελευταίοι στο τάγμα.
Από τη δικογραφία μετά έμαθα πως έξω ήταν ο Καζαντζόγλου. Τα χτυπήματα ήταν εκπαιδευμένου δολοφόνου, μας το είπε ο γιατρός το πως έγινε.
Και από τη ιατροδικαστική εξέταση. Πέθανε επί τόπου σε 4 λεπτά, πολύ σημαντικά για όσους μείνανε πίσω γιατί υπέδειξε το δολοφόνο του.
Ο δολοφόνος πήγε να φύγει ενώ έφταναν κι άλλοι αστυνομικοί, ο Παύλος σηκώνει τη μπλούζα και λέει «Που πας ρε με μαχαίρωσες και φεύγεις;».
Είχαν ήδη φτάσει και άλλοι αστυνομικοί και περιπολικό. Τον προλαβαίνουν όταν μπήκε στο αμάξι και πέταξε έξω το μαχαίρι.
Η γυναίκα αστυνομικός φώναξε: «Ε, όχι δεν είπαμε και μαχαίρια».
Έτσι μου είπε η Χρύσα.
Πρόεδρος: Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Μ.Φύσσα: Ότι αστυνομία και ΧΑ είναι ένα.
Πρόεδρος: Τον ήξερε τον Ρουπακιά ο γιός σας.
Μ.Φύσσα: Όχι
Πρόεδρος: Για ποιό λόγο να τον χτυπήσει;
Μ.Φύσσα: Επειδή πήρε την εντολή απ΄την οργάνωση και είναι εκπαιδευμένος δολοφόνος. Ο Άγγος έκανε το τηλεφώνημα μέσα από το κοράλλι στον Καζαντζόγλου.
Αυτοί ήταν μέλη στην τοπική οργάνωση. Νίκαιας, ενημερώνουν τον Πατέλη πυρηνάρχη της Νίκαιας αυτός ενημερώνει αμέσως τον Λαγό και με sms λένε στα μέλη μαζευτούν στην τοπική.
Ο δολοφόνος ήταν ταμίας της Νίκαιας, αν δεν πάρουν οκ απ'τον Λαγό δεν κάνουν τίποτα απολύτως.
Πρόεδρος: Όσοι ήταν εκεί ήταν μέλη της οργάνωσης;
Μ. Φύσσα: Βέβαια, δεν κάνουν τίποτα χωρίς εντολή είναι πλέον φανερό.
Πρόεδρος: Για ποιό λόγο ποιό ήταν το κίνητρο;
Μ.Φύσσα: Θέλουν να έχουν την ισχύ και ο,τι αντίθετό πρέπει να τελειώνει».
Νωρίτερα
Η στιγμή που περιμένει επί δύο ολόκληρα χρόνια η μητέρα του Παύλου Φύσσα φθάνει και σήμερα θα ανέβει στο βήμα του μάρτυρα να μιλήσει για το παιδί της.
Η μητέρα του 34χρονου μουσικού θα καταθέσει ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων στη δίκη της Χρυσής Αυγής για να μιλήσει για τον γιο της που έπεσε νεκρός από το μαχαίρι του Γιώργου Ρουπακιά.
Και η Μάγδα Φύσσα όπως και ο πατέρας και η αδελφή του Παύλου Φύσσα, είναι παρούσα σε κάθε συνεδρίαση του δικαστηρίου έχοντας γύρω της σχεδόν πάντα φίλους του γιου της.
Η μητέρα του Παύλου Φύσσα "ενός ελεύθερου ανθρώπου" όπως έχει πει για τον γιο της, λέει πως δεν φοβάται ούτε τις βεβηλώσεις στο μνημείο του παιδιού της, ούτε απειλές και ότι ελπίζει πως θα απονεμηθεί δικαιοσύνη για τη "σχεδιασμένη δολοφονία του Παύλου".
Πολλές φορές στην διάρκεια της δίκης η μητέρα του Παύλου Φύσσα, δεν συγκράτησε την οργή της για ζητήματα που έθεταν οι κατηγορούμενοι στο δικαστήριο, ξεσπώντας σε φωνές. Πολλές φορές με βλέμμα παγωμένο και ψυχρό παρακολουθεί αμίλητη, τη μεταγωγή στην δικαστική αίθουσα του Γιώργου Ρουπακιά.
«Δολοφόνοι του Παύλου είναι του 5,5-6%» είπε αμέσως μετά την κατάθεση του συζύγου της κ. Παναγιώτη Φύσσα, αναφερόμενη στους ψηφοφόρους του κόμματος τους οποίους δεν έχει κρύψει πως θεωρεί συνενόχους για τη δολοφονία του γιου της.
Αμέσως μετά την κατάθεση της μητέρας του μουσικού θα καταθέσει στο δικαστήριο η αδελφή του, Ειρήνη Φύσσα.