Του Νίκου Ρογκάκου από τον ant1.gr
Το μήνυμα από τις Βρυξέλλες είναι ξεκάθαρο… οι δόσεις θα καταβάλλονται μόνο με την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, σύμφωνα με τα όσα υπέγραψε η ελληνική Κυβέρνηση στο 3ο Μνημόνιο.
Ο Ρουφ Στράους, μέλος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης από το οποίο θα χρηματοδοτηθεί το ελληνικό Πρόγραμμα με τα 86 δις ευρώ, ξεκαθάρισε ότι μέχρι την πρώτη αξιολόγηση στα μέσα Οκτωβρίου θα πρέπει να έχουν εφαρμοστεί οι επώδυνες ρυθμίσεις του ασφαλιστικού, οι οποίες θα φέρουν νέες μειώσεις στις συντάξεις, αλλά και να έχουν νομοθετηθεί οι αλλαγές στην αγορά εργασίας.
Ο χρόνος πιέζει και γίνεται επιτακτική η ανάγκη όλοι οι υπουργοί να συγχρονιστούν για να παράξουν έργο το συντομότερο δυνατόν και κυρίως τα οικονομικά υπουργεία τα οποία θα σηκώσουν το βάρος των επώδυνων μέτρων.
Τα σενάρια πάνε και έρχονται για να αντιμετωπιστεί η ασφυξία στην αγορά και να αρχίσει να κινείται η πραγματική οικονομία.
Τον μεγάλο βραχνά των οφειλών του δημοσίου προς τους ιδιώτες σκέφτεται να ξεπεράσει το υπουργείο Οικονομικών με τα ηλεκτρονικά αξιόγραφα, τα οποία θα διακινούνται μέσω τραπεζικού συστήματος και με ισχύ ενός μήνα για να μην θεωρηθούν παράλληλο νόμισμα και φέρουμε και πάλι στο προσκήνιο τον κ. Βαρουφάκη.
Για παράδειγμα εάν το Κράτος χρωστά σε μία επιχείρηση 500.000 ευρώ, θα της δίνει ένα ηλεκτρονικό αξιόγραφο –μέσω e mail- και με αυτό η επιχείρηση θα εξοφλεί έναν προμηθευτή της, ο οποίος βέβαια επιστρέφει το ηλεκτρονικό αξιόγραφο στην εφορία και θα αποπληρώνει τα χρέη του, όπως παραστατικά βλέπουμε στο γράφημά μας.
Έτσι το ηλεκτρονικό αξιόγραφο επιστρέφει μέσα σε 30 ημέρες στο Κράτος και οι επιχειρηματίες παίρνουν την φορολογική τους ενημερότητα και μειώνουν το ληξιπρόθεσμο χρέος τους.