Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Μιλώντας σε εκδήλωση στο Λήδρα Πάλας με αφορμή την Διεθνή Ημέρα Ειρήνης που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Σεπτεμβρίου, κα. Λούντ ευχήθηκε το παράθυρο ευκαιρίας που έχει ανοίξει να οδηγήσει σε διαρκή ειρήνη στο νησί.

Στην εκδήλωση, που περιελάμβανε άναμμα κεριών και τήρηση μονόλεπτης σιγής, παρευρέθηκαν και βετεράνοι του δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, η Διοικητής της ΟΥΝΦΙΚΥΠ είπε ότι πριν από σαράντα ένα χρόνια η νεκρή ζώνη έγινε μέρος της ζωής του νησιού, ωστόσο ποτέ δεν υπήρξε η πρόθεση αυτή να αποτελέσει εμπόδιο μεταξύ των δύο πλευρών αλλά ούτε και να αποθαρρύνει τους Κυπρίους από την ανάγκη για διάλογο και επαφές στην αναζήτηση μιας βιώσιμης και συνολικής λύσης.

Η κα. Λουντ κάλεσε όλους να εντείνουν την δέσμευσή τους για επανένωση και να εμπνευστούν από τα λόγια της νέας γενιάς στην Κύπρο αλλά και από την σοφία των βετεράνων του δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Απευθυνόμενη σε αυτούς είπε ότι Ε/κ και Τ/κ πολέμησαν πλάι-πλάι για να πετύχουν την ειρήνη και αποτελούν παράδειγμα πως οι Κύπριοι μαζί μπορούν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για το γενικότερο καλό.

Έκκληση για κατάπαυση του πυρός

Η 21η του Σεπτέμβρη αποτελεί ευκαιρία για να επαναλάβουμε την αταλάντευτη πίστη μας στη μη χρήση βίας και να απευθύνουμε έκκληση για κατάπαυση του πυρός. Η φετινή Ημέρα Ειρήνης, πρόσθεσε, είναι ιδιαίτερα οδυνηρή με δεδομένη την αναταραχή στην περιοχή μας και ειδικότερα στη Συρία, όπου οι πρόσφυγες αναζητούν ένα καλύτερο αύριο.

Στην εκδήλωση απηύθυνε χαιρετισμό ο ΓΓ του Συνδέσμου Κυπρίων Βετεράνων, ο 92χρονος Νίκος Χριστοδουλίδης ο οποίος σημείωσε πως η Διεθνής Μέρα Ειρήνης είναι μια διαρκής υπενθύμιση για την επίτευξη και διατήρηση της ειρήνης και της ευημερίας στον πλανήτη που σήμερα δοκιμάζεται από συνεχείς πολέμους και συρράξεις. Ιδιαίτερα στη δική μας γειτονιά, είπε, ο στόχος για επίτευξη κατάπαυσης του πυρός συνεχώς αμφισβητείται.

Ο κ. Χριστοδουλίδης είπε ότι νοιώθει τιμή γιατί μαζί Ε/κ και Τ/κ πολέμησαν στον δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο για τα ιδανικά της ειρήνης και της ευημερίας όλων, τονίζοντας ότι οι βετεράνοι δεν θα σταματήσουν να αγωνίζονται ώστε αυτές οι αξίες να επικρατήσουν διεθνώς.

Μηνύματα ειρήνης από τη νεολαία

Εκπρόσωποι νεολαιών από τις δύο κοινότητες έδωσαν το δικό τους μήνυμα για ειρήνη.Η Ελένη Παρτάκκη ανέφερε ότι όλοι οι  άνθρωποι δικαιούνται να ζουν σε συνθήκες ειρήνης και ότι η νέα γενιά έχει το καθήκον να αγωνιστεί ώστε να υπάρξει ειρήνη στην πατρίδα μας.

Ο Ismail Ozgenic δήλωσε ότι οι νέοι έχουν ρόλο να διαδραματίσουν προς την κατεύθυνση της επανένωσης του νησιού ώστε η Κύπρος να καταστεί παράδειγμα για όλο τον κόσμο.