Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Η Σερβία ανακοίνωσε πως, δεν θα δεχθεί την αντίστροφη ροή μεταναστών από την Ουγγαρία, και θα μπορούσε να στείλει στρατό στα σύνορα για να αποτρέψει κάτι τέτοιο.

Ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Πολιτικής Νενάντ Ιβανίσεβιτς, δήλωσε πως αν οι Ούγγροι θέλουν να τους στείλουν πίσω, θα χρειαστεί να τους ξαναστείλουν στην Ελλάδα. Είναι η πρώτη χώρα εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Εμείς, είπε, δεν θα τους δεχθούμε, ακόμα και αν χρειαστεί να στείλει η Σερβία το στρατό της στα σύνορα.

Η Βουδαπέστη έθεσε σε εφαρμογή μια σειρά νόμων τα μεσάνυχτα προς Τρίτη για μεγαλύτερο έλεγχο στα σύνορα στο μέσον της μεταναστευτικής κρίσης, θέτοντας ποινές φυλάκισης για παράνομη είσοδο στη χώρα.

Η νέα νομοθεσία εισαγάγει τριετή φυλάκιση για παράνομη διέλευση συνόρων και μέχρι πέντε χρόνια για καταστροφή συνοριακών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένου και του πρόσφατα ανεγερμένου φράχτη στα σύνορα με την Ουγγαρία. Πολλοί μετανάστες έμπαιναν στη χώρα από τρύπες στον φράχτη.

Η νομοθεσία επίσης θέτει ειδικές διαδικασίες που επιτρέπουν σε μετανάστες να αιτηθούν άσυλο στα σύνορα, για γρηγορότερη διαδικασία. Σήμερα αναμένεται ότι η κυβέρνηση του Ούγγρου πρωθυπουργού Βίκτορ ξρμπαν μπορεί να ανακοινώσει κατάσταση κρίσης, πράγμα το οποίο θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για την αποστολή στρατού στα σύνορα.

Η Ουγγαρία βρίσκεται στο επίκεντρο μιας πρωτοφανούς κρίσης, με περισσότερους από 156.000 παράτυπους μετανάστες να έχουν μπει στη χώρα φέτος. Η πλειοψηφία των προσφύγων που εγκαταλείπουν τις εστίες τους στη Μέση Ανατολή και την Βόρεια Αφρική ταξιδεύουν μέσω της Σερβίας και της Ουγγαρίας με την ελπίδα να πάρουν άσυλο σε πιο πλούσιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι δηλώσεις του Ιβανίσεβιτς αποτελούν την πρώτη δήλωση Σέρβου κυβερνητικού αξιωματούχου για την ετοιμότητα της χώρας να στείλει στρατό στα σύνορα για να αποτρέψει την αντίστροφή ροή μεταναστών.

Η ουγγρική αστυνομία συνέλαβε 16 μετανάστες

Την ίδια ώρα,  ουγγρική αστυνομία συνέλαβε εννέα Σύρους και επτά Αφγανούς μετανάστες με το αιτιολογικό ότι διέσχισαν παράνομα τα σερβοουγγρικά σύνορα.

Η Εκπρόσωπος Τύπου της αστυνομίας δήλωσε ότι οι μετανάστες θεωρήθηκαν ύποπτοι γιατί σήκωσαν το συρματόπλεγμα ώστε να εισέλθουν στην Ουγγαρία, κάτι το οποίο συνιστά έγκλημα σύμφωνα με τους νέους νόμους που τέθηκαν σε ισχύ τα μεσάνυχτα.

Η αστυνομία ανέφερε ότι δεν μπόρεσε να επιβεβαιώσει τις εθνικότητες των μεταναστών, εννέα από τους οποίους ισχυρίστηκαν ότι είναι Σύριοι και επτά Αφγανοί. Η εκπρόσωπος Τύπου πρόσθεσε αργότερα ότι αρχές εξετάζουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι μετανάστες διέσχισαν τα σύνορα, αφού ήταν ασαφές κατά πόσο βρίσκονταν στην Ουγγαρία προηγουμένως.

Οι μετανάστες «δεν πιάστηκαν επ `αυτοφώρω, αλλά αρκετές εκατοντάδες μέτρα από τα σύνορα. Θα πρέπει να διευκρινιστεί πως πέρασαν μέσα, " είπε η εκπρόσωπος της ουγγρικής αστυνομίας.