Οι κατεχόμενες εκκλησίες του Αρχαγγέλου Μιχαήλ σε Χάρτζια και Γιαλούσα, μέχρι το 1974 πανηγύριζαν στις έξι Σεπτεμβρίου, ημέρα κατά την οποία η ορθόδοξη εκκλησία τιμά την ανάμνηση του εν Χώναις θαύματος του Αρχαγγέλου Μιχαήλ.
Βαθύτατα συγκινημένοι, κάτοικοι της κατεχόμενης Χάρτζιας λειτουργήθηκαν στον πανηγυρίζοντα ναό του Αρχαγγέλου Μιχαήλ.
Ήταν η πρώτη φορα που οι κατοχικές αρχές επέτρεψαν στους πρόσφυγες της Χάρτζιας να τελέσουν Θεία Λειτουργία στην εκκλησία.
Ο κοινοτάρχης της Χάρτζιας Ανδρέας Ανδρέου ανέφερε ότι η συγκίνηση ήταν έντονη και τόνισε την ανάγκη αναστήλωσης του ναού, καθώς η στέγη έχει καταρρεύσει.
Στην αγαπημένη τους Γιαλούσα βρέθηκαν εξάλλου σήμερα εκατοντάδες πρόσφυγες Καρπασίτες, και με δάκρυα στα μάτια προσευχήθηκαν για ειρήνη και ευημερία στον τόπο.
Για πρώτη φορά μετά από 41 χρόνια οι κατοχικές αρχές επέτρεψαν να τελεστεί Θεία Λειτουργία στο ναό του Αρχαγγέλου Μιχαήλ.
Της λειτουργίας προέστη ο Επίσκοπος Καρπασίας Χριστοφόρος.