Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Πικρία και απογοήτευση, εξέφρασε σήμερα ο Δήμαρχος της κατεχόμενης Μόρφου Χαράλαμπος Πίττας για τον τρόπο που η αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο υποδέχθηκε την αποστολή του Δήμου Μόρφου, που επισκέφθηκε την Επιτροπή για να επιδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας για την 41η επέτειο κατάληψης της πόλης και του διαμερίσματος Μόρφου από τους Τούρκους εισβολείς και για τη συνεχιζόμενη καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Κύπρο.

Με την άφιξη της αντιπροσωπείας του Δήμου Μόρφου μαζί με την τέως ευρωβουλευτή Αντιγόνη Παπαδοπούλου, στο κτίριο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η πύλη έκλεισε και η αντιπροσωπεία ενημερώθηκε ότι μόνο τρία μέλη μπορούσαν να εισέλθουν και να επιδώσουν το ψήφισμα σε αντιπρόσωπο της Επιτροπής, κάτι το οποίο προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια των Μορφιτών.

Ο κ. Πίττας ζήτησε όπως ο αντιπρόσωπος της Επιτροπής έρθει στην πύλη για να παραλάβει το ψήφισμα. Τελικά ο Λευτέρης Ελευθερίου, Επιτετραμμένος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,

κάλεσε την αντιπροσωπεία στο κτίριο, η οποία ωστόσο παρέμεινε έξω από την είσοδο.

Αυτές είναι οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν, ανέφερε ο Επιτετραμμένος της Επιτροπής ο οποίος είπε ότι μετά που μίλησε με την ασφάλεια, έδωσε εντολή η αντιπροσωπεία να περάσει μέσα στο κτίριο της Αντιπροσωπείας.

Ο κ. Ελευθερίου απολογήθηκε για το συμβάν, λέγοντας “απολογούμαι πραγματικά αυτή τη στιγμή που νιώθετε έτσι γιατί δεν είναι καμία πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να χειριστεί αυτό το πράγμα με αυτόν τον τρόπο”, είπε.

Ο κ. Πίττας είπε ότι είναι η πρώτη φορά εδώ και 16 χρόνια που είναι δήμαρχος που η αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο. Και γι` αυτό εκφράζω αυτήν την απογοήτευση και τη διαμαρτυρία, είπε.

Η τέως ευρωβουλευτής κ. Παπαδοπούλου δήλωσε ότι ποτέ δεν βρήκαμε κλειστό το κάγκελο ή την πόρτα και ποτέ δεν μας ζητήθηκε να μπούμε τρία άτομα. “Και μέσα σε τόση ζέστη, θεωρώ παράλογο να περιμένουμε έξω δέκα λεπτά αν θα μπει τριμελής αντιπροσωπεία ή όχι”.

Ο κ. Ελευθερίου είπε ότι η απόφαση λήφθηκε από την ασφάλεια του κτιρίου και ακολουθήθηκαν διαδικασίες, οδηγώντας την κ. Παπαδοπούλου να ρωτήσει, “από πού κινδυνεύετε; Από μια αντιπροσωπεία προσφύγων 10 ατόμων που συνοδεύονται από δύο αντιπροσώπους κομμάτων, μια τέως ευρωβουλευτή και άτομα που είναι απλά πρόσφυγες;”

“Εδώ και 41 χρόνια πάμε στις πρεσβείες και πράγματι αηδιάζαμε όταν κάποιες πρεσβείες δέχονταν να δώσουμε το ψήφισμα απ` έξω. Μετά από τόσα χρόνια καταφέραμε τουλάχιστον να μας δέχονται στο προαύλιο. Ελπίζω η Ευρωπαϊκή Ενωση και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να μην κλείσουν τώρα και να μας θεωρούν υποδεέστεροι πολίτες”, συμπλήρωσε.

Ο κ. Ελευθερίου παρέλαβε το ψήφισμα της αντιπροσωπείας διαβεβαιώνοντας ότι θα το διαβιβάσει εκεί που πρέπει.

Θα συνεχίσουν τον αγώνα οι Μορφίτες δήλωσε αντιπροσωπεία στον Προεδρεύοντα της Βουλής

Την αποφασιστικότητα του κόσμου της Μόρφου και της ευρύτερης περιοχής να συνεχίσουν τον αγώνα της διεκδίκησης των δικαίων και των δικαιωμάτων τους, καθώς και το αναφαίρετο και αδιαπραγμάτευτο δικαίωμα της επιστροφής στη γη που τους γέννησε, εξέφρασε σήμερα αντιπροσωπεία του Δήμου με αφορμή την 41η επέτειο από την κατάληψη της πόλης από τα τουρκικά στρατεύματα.

Σε δηλώσεις του ο Δήμαρχος της κατεχόμενης πόλης, Χαράλαμπος Πίττας είπε ότι “41 χρόνια, είναι πάρα πολλά, όμως έχουμε αποδείξει ότι η μνήμη δεν ξεθωριάζει. Θα συνεχίσει αυτός ο αγώνας των Μορφιτών μέχρι την ευλογημένη μέρα της επιστροφής”.

Ο κ. Πίττας μιλούσε μετά από την επίδοση αντίγραφου του ψηφίσματος  στον προεδρεύοντα της Βουλής, Αδάμο Αδάμου, από αντιπροσωπεία του Δήμου, αποτελούμενη από μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και από μέλη πολιτιστικών και αθλητικών οργανώσεων και την τέως Ευρωβουλευτή Αντιγόνη Παπαδοπούλου.

“Σήμερα, αυτή την αποφράδα ημέρα, είχαμε την ευκαιρία να συναντηθούμε με τις πρεσβείες των μονίμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ που εδρεύουν στην Κύπρο να επιδώσουμε ένα ψήφισμα διαμαρτυρίας, να τονίσουμε την αποφασιστικότητά μας και τη διεκδίκησή μας των απαράγραπτων δικαιωμάτων μας, αλλά συνάμα να ζητήσουμε από αυτούς, αυτήν την χρονική περίοδο που διεξάγεται ο διάλογος μεταξύ των δύο κοινοτήτων, να χρησιμοποιήσουν όλη την επιρροή τους που μπορούν να έχουν προς την άλλη πλευρά και κυρίως προς την κατοχική Τουρκία να συνεργαστεί με ένα εποικοδομητικό τρόπο για να μπορέσουμε να βρούμε τη λύση του εθνικού μας προβλήματος, να επανενώσουμε τον τόπο και το λαό μας και να σταθούμε εμπόδιο στη διχοτομική πολιτική που ασκεί η Τουρκία όλα αυτά τα χρόνια”, ανέφερε ο κ. Πίττας.

Εξέφρασε την πεποίθηση ότι βρήκαν κατανόηση σε όλες τις συναντήσεις που είχαν και έχει ακουστεί η φωνή των Μορφιτών και ότι στο Προεδρικό Μέγαρο και στη Βουλή επέδωσαν αντίγραφο του ψηφίσματος που επιδόθηκε στις πρεσβείες και τόνισαν στη δική μας πλευρά “τη στήριξη που παρέχουμε στο διάλογο που διεξάγεται σήμερα για να δούμε πού θα οδηγήσει και να δούμε τις θέσεις της Τουρκίας στο εθνικό μας θέμα και δώσαμε το μήνυμα της αποφασιστικότητας της διεκδίκησης λύσης στο εθνικό μας θέμα, ότι εμείς ζητούμε λύση και ότι ο κόσμος της Μόρφου και της ευρύτερης περιοχής συμπαραστέκεται σε αυτήν την μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουμε σήμερα”, κατέληξε.