Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Έχει φτάσει η ώρα να συστρατευτούμε όλοι μαζί, λαός και πολιτική ηγεσία για να στηρίξουμε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας στο δύσκολο έργο της ορθής επίλυσης του Κυπριακού, δήλωσε ο Υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Νίκος Κουγιάλης.

Στον επιμνημόσυνό του λόγο στο ετήσιο μνημόσυνο των ηρωομαρτύρων Τάσου Ισαάκ και Σολωμού Σολωμού, ο κ. Κουγιάλης είπε ότι στους ηρωικούς νεκρούς του αγώνα μας, στον Ισαάκ και το Σολωμό, αλλά και σε όλα τα άλλα άξια τέκνα της πατρίδας, που θυσιάστηκαν στους εθνικούς μας αγώνες δίνουμε την υπόσχεση ότι θα διεκδικήσουμε με υπομονή και επιμονή, με σύνεση αλλά και αποφασιστικότητα, τα δίκαια του κυπριακού λαού και θα συνεχίσουμε τον αγώνα για την απελευθέρωση και επανένωση της πατρίδας μας και την επιστροφή στην αγαπημένη Αμμόχωστο και όλα τα πάτρια εδάφη.

“Μνημονεύουμε φέτος για 19η χρονιά τον Τάσο Ισαάκ και τον Σολωμό Σολωμού. Σύμβολα πια του αγώνα του λαού μας έναντι στην αδικία και την κατοχή. Σύμβολα αυτοθυσίας μα και καθήκοντος. Και κανένα δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο καθήκον από την απελευθέρωση και επανένωση της πατρίδας”, είπε ο Υπουργός.

Αναφερόμενος στο Κυπριακό ανέφερε ότι για την Κυβέρνηση το Κυπριακό ήταν και παραμένει η μεγαλύτερη εθνική πρόκληση και ύψιστη προτεραιότητα, παρά τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες που βιώνει εδώ και σχεδόν τρία  χρόνια η πατρίδα μας.

Σήμερα, είπε,  φαίνεται να δημιουργούνται προϋποθέσεις που μας επιτρέπουν να διαπραγματευτούμε στα πλαίσια μιας διαδικασίας που είναι δυνατόν να οδηγήσει επιτέλους, σε ένα θετικό αποτέλεσμα.

Οπως ανέφερε, ο  Πρόεδρος της Δημοκρατίας και η  Κυβέρνηση εργάζονται συστηματικά ούτως ώστε να εξευρεθεί μια ειρηνική, βιώσιμη και λειτουργική λύση η οποία θα ακυρώνει τα τετελεσμένα της εισβολής, θα τερματίζει την κατοχή και τον εποικισμό,  θα απελευθερώνει την Κύπρο από τα κατοχικά στρατεύματα, θα επανενώνει τον κυπριακό , την οικονομία και τους θεσμούς, με μια κυριαρχία, μια ιθαγένεια και μια διεθνή προσωπικότητα.

“Αγωνιζόμαστε για μια λύση η οποία θα είναι απόλυτα εναρμονισμένη με το Ευρωπαϊκό Κεκτημένο χωρίς παρεκκλίσεις,  θα προνοεί  την αποχώρηση του τουρκικού στρατού και των εποίκων, μια λύση που θα καταργεί τη διαχωριστική γραμμή και θα παρέχει τα δικαιώματα της ελεύθερης διακίνησης, της εγκατάστασης και της ιδιοκτησίας”, ανέφερε.

Σημείωσε ακόμη ότι “ο διάλογος που ξεκίνησε προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς και σύντομα θα έχουμε ενδείξεις για το πού οδεύουμε”.

“Όραμα του Προέδρου Αναστασιάδη, της Κυβέρνησης αλλά και όλων των Κυπρίων  είναι η αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων από την Κύπρο και η απελευθέρωση και επανένωση της πατρίδας μας” κατέληξε.