Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νίκος Αναστασιάδης τόνισε πως δεν θα επιτρέψει να διαστρεβλώνονται τα όσα συμφωνούνται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων γι' αυτό και όταν και εφόσον υπάρχει οτιδήποτε ανακοινώσιμο θα το απευθύνει προς το λαό, θα το γνωρίζει ο λαός, όχι δια μέσω τρίτων, όπως συμβαίνει σήμερα, σημείωσε, με διαστρεβλωμένα τα όσα λαμβάνουν χώρα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, είτε αυτοί είναι η τουρκοκυπριακή πλευρά είτε είναι οι συμμετέχοντες στο Εθνικό Συμβούλιο.
Σε ομιλία του στην αντικατοχική εκδήλωση Μνήμης, Τιμής και Αγώνα Επαρχίας Κερύνειας στον Τύμβο της Μακεδονίτισσας, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης διαβεβαίωσε πως “εκείνο που είναι και το θεωρώ καθήκον μου και χρέος μου είναι να δώσω τον αγώνα της διασφάλισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων”.
Την ίδια ώρα, σημείωσε, θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. “Δεν είναι νοητό όταν ακόμα δεν έχουμε συμφωνήσει το οποιοδήποτε αλλά βρισκόμαστε στο στάδιο του διαλόγου, όταν για πρώτη φορά εμπλέκουμε ενεργά την ΕΕ για να διασφαλίσουμε απ’ άκρου εις άκρον της Κύπρου, το ευρωπαϊκό κεκτημένο, να ακούω από κάποιους να κινδυνολογούν καθημερινά, να εμφανίζονται ωσάν να είναι παρόντες και να γνωρίζουν τι έχει συμφωνηθεί ή τι έχει απορριφθεί ή τι είναι τάχα οι μειωμένες αξιώσεις της ελληνοκυπριακής πλευράς”, πρόσθεσε.
“Θέλω να παρακαλέσω όλους σε ψυχραιμία, θέλω να παρακαλέσω όλους να κάνουν υπομονή, αλλά και θέλω να σας πω ότι δεν θα επιτρέψω να διαστρεβλώνονται τα όσα συμφωνούνται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Γι αυτό και όταν και εφόσον υπάρχει οτιδήποτε ανακοινώσιμο θα το απευθύνω προς το λαό, θα το γνωρίζει ο λαός, όχι δια μέσω τρίτων, όπως συμβαίνει σήμερα, με διαστρεβλωμένα τα όσα λαμβάνουν χώρα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Είτε αυτοί είναι η τουρκοκυπριακή πλευρά είτε είναι οι συμμετέχοντες στο Εθνικό Συμβούλιο”, συμπλήρωσε.
Θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι, συνέχισε. “Μέχρι σήμερα δεν απαντώ, υπομένω και ακούω ειλικρινά με πολλή υπομονή, για να μην υπάρξει ρήξη στο εσωτερικό μας μέτωπο. Γιατί αν δεν υπάρχει ενότητα δεν θα πετύχουμε και στις προσπάθειες που καταβάλλουμε. Όμως, την ίδια ώρα, και δεν επιτρέπεται να ακούω από το πρωί μέχρι το βράδυ από κάποιους να επαναλαμβάνουν τις ανησυχίες τους ή τους κινδύνους που διατρέχουμε. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι διατρέχουμε κινδύνους, αλλά περισσότερους κινδύνους δεν διατρέχουμε από την επίλυση του κυπριακού προβλήματος μέσα στα πλαίσια του ευρωπαϊκού κεκτημένου. Περισσότερους κινδύνους θα διατρέξουμε εάν δεν δώσουμε τη μάχη για να πετύχουμε την απαλλαγή μας από την κατοχή, την επανένωση της πατρίδας μας, τη διασφάλιση του δικαιώματος επιλογής του τόπου διαμονής, της ελεύθερης διακίνησης και εγκατάστασης”, σημείωσε.
Η εκδήλωση άρχισε με τρισάγιο που τέλεσε ο Μητροπολίτης Κερύνειας.Στην εκδήλωση μίλησαν ο Μητροπολίτης Κερύνειας, ο Δήμαρχος Κερύνειας και εκπρόσωποι οργανωμένων συνόλων της Κερύνειας.