Ως μέρα θλιβερής μνήμης χαρακτήρισε τη σημερινή ο πρόεδρος Αναστασιάδης, λέγοντας πως είναι θλιβερό το γεγονός ότι άλλοι πενθούν, και άλλοι γιορτάζουν.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας χαρακτήρισε παρήγορο το γεγονός ότι ο Τουρκοκύπριος ηγέτης αναγνώρισε ότι η τουρκική εισβολή δεν ήταν μια ειρηνευτική επιχείρηση αλλά ένας πόλεμος.
Σε δηλώσεις του μετά την επιμνημόσυνη δέηση υπέρ των πεσόντων αξιωματικών και οπλιτών κατά την τουρκική εισβολή, στο Στρατιωτικό Κοιμητήριο Μακεδονίτισσας, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε ότι με 41 χρόνια απαράδεκτης κατάστασης και κατοχής να συνεχίζονται, δεν έχουμε παρά να εργαστούμε έτσι ώστε να αποκαταστήσουμε τα πράγματα, να επουλώσουμε τις πληγές και να διαγράψουμε τις ουλές.
Κληθείς να σχολιάσει την παράνομη επίσκεψη του Τούρκου Προέδρου στα κατεχόμενα για να παραστεί στους εορτασμούς για την τουρκική εισβολή, ο Πρόεδρος είπε ότι είναι θλιβερό το γεγονός ότι άλλοι πενθούν, και άλλοι γιορτάζουν.
Παρήγορο αποτελεί, σημείωσε, η χθεσινή δήλωση του Τουρκοκύπριου ηγέτη που αναγνωρίζει ότι δεν ήταν μια ειρηνευτική επιχείρηση, αλλά ένας πόλεμος.
Μνήμες 20ης Ιουλίου
Ο κυπριακός Ελληνισμός, με τη συμπλήρωση 41 χρόνων από τη βάρβαρη τουρκική εισβολή, καταδικάζει το έγκλημα, τιμά τους πεσόντες και διατρανώνει την αποφασιστικότητά του να συνεχίσει τον αγώνα για δικαίωση και επανένωση της πατρίδας μας.
Σε όλες σχεδόν τις πόλεις στην ελεύθερη Κύπρο οργανώνονται εκδηλώσεις μνήμης για τους πεσόντες και δεήσεις για τους αγνοούμενους καθώς και αντικατοχικές εκδηλώσεις και πορείες.Στις 5.30 το πρωί, ώρα που άρχισε η εισβολή του Αττίλα, ήχησαν οι σειρήνες.
Στις οκτώ το πρωί, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη και άλλων επισήμων, τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση υπέρ των πεσόντων Αξιωματικών και Οπλιτών κατά την τουρκική εισβολή στο Στρατιωτικό Κοιμητήριο Μακεδονίτισσας.
Στη συνέχεια τελέστηκε στον Ιερό Ναό της Παναγίας Φανερωμένης το επίσημο μνημόσυνο για όσους έπεσαν κατά την τουρκική εισβολή και έγινε παράκληση για την απελευθέρωση του νησιού και για διακρίβωση της τύχης των αγνοουμένων. Παρέστησαν οι πολιτικές, πολιτειακές, στρατιωτικές και θρησκευτικές Αρχές του τόπου.
Εκπρόσωπος: Ευθύνη όλων η ανταπόκριση στην απαίτηση της κοινωνίας για ομοψυχία
Είναι ευθύνη όλων η ανταπόκριση στην απαίτηση της κοινωνίας για συλλογικότητα και ομοψυχία για την επίλυση του Κυπριακού, τόνισε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Νίκος Χριστοδουλίδης.
Μιλώντας μετά την παράκληση για την απελευθέρωση της Κύπρου και τη διακρίβωση της τύχης των αγνοουμένων στην εκκλησία της Παναγίας Φανερωμένης, στην Παλιά Λευκωσία, ο κ. Χριστοδουλίδης ανέφερε ότι το ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ είναι το ισχυρότερο κίνητρο για να παραδειγματιστούμε από τα λάθη του παρελθόντος. Για να προσπαθήσουμε να επουλώσουμε πληγές. Για να εργαστούμε με ενότητα και ομοψυχία, με προσήλωση σε δημοκρατικές και ευρωπαϊκές αρχές για την επανένωση του τόπου και του λαού μας, τον τερματισμό της κατοχής, το τερματισμό της σημερινής απαράδεκτης κατάστασης πραγμάτων.
Διότι, επεσήμανε, ως προς το στόχο της επανένωσης, η ενότητα δεν αποτελεί απλό μέσο αλλά βασική προϋπόθεση». Για αυτό, πρόσθεσε, και η πόλωση, οι κομματικές αντιπαραθέσεις, οι φανατισμοί και άνευ λόγου και ουσίας κριτικές μόνο αρνητικά μπορούν να επηρεάσουν τον κοινό μας αγώνα για επανένωση.
Σημαντική, είπε, είναι η στιγμή και δύσκολο το έργο για επίτευξη μιας συμφωνημένης λύσης που θα επανενώνει τον τόπο, όμως δεδηλωμένη είναι η δέσμευση και το πείσμα του Προέδρου της Δημοκρατίας.Βαδίζουμε με αποφασιστικότητα και όραμα, μεθοδικότητα αλλά και προσοχή, με μοναδικό στόχο την επανένωση της Κύπρου ώστε να καταστεί τόπος ειρηνικός και ασφαλής για το σύνολο του κυπριακού λαού, Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους, διαβεβαίωσε.
Αναφερόμενος στη διαπραγματευτική διαδικασία, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος είπε ότι βρίσκεται στην αρχική της φάση.Για πρώτη ίσως φορά, είπε, βρίσκονται όλα τα θέματα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και συζητούνται με αλληλένδετο τρόπο, αρχή η οποία καταγράφεται στο Κοινό Ανακοινωθέν της 11ης Φεβρουαρίου μετά από δική μας επιμονή.
Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι με πλήρη επίγνωση των δυσκολιών και των προκλήσεων», σημείωσε, προσθέτοντας ότι «τα πάντα κρίνονται εκ του αποτελέσματος και το αποτέλεσμα αυτό θα εξαρτηθεί από τη βούληση όλων των εμπλεκομένων και κυρίως από την βούληση και τις ενέργειες της Άγκυρας.
Σύμφωνα με τον κ. Χριστοδουλίδη, «χωρίς τη θετική συνδρομή της Τουρκίας, που δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σε ρητορική αλλά να αποδεικνύεται και στην πράξη, δεν μπορεί κανείς να πιστεύει ότι οι διαπραγματεύσεις μπορούν να καταλήξουν σε λύση.
Πρέσβης Ελλάδας: Χωρίς να ξεχνάμε την ιστορία, να προχωράμε για κάτι καλύτερο
Πρέπει, χωρίς να ξεχνάμε την ιστορία μας, να προχωράμε για κάτι καλύτερο και ειδικά γι' αυτόν τον τόπο, όλοι μαζί, δήλωσε ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Κύπρο Ηλίας Φωτόπουλος.
Εξερχόμενος από την εκκλησία της Παναγίας Φανερωμένης ο κ. Φωτόπουλος δήλωσε πως σήμερα είναι μέρα συγκίνησης πρώτα απ` όλα, και μέρα η οποία ουσιαστικά πρέπει να μας δίνει μηνύματα για το μέλλον. Πρέπει, πρόσθεσε, χωρίς να ξεχνάμε την ιστορία μας, να προχωράμε για κάτι καλύτερο και ειδικά γι' αυτόν τον τόπο, όλοι μαζί.
Να πασχίζουμε, ανέφερε, για μία λύση η οποία θα είναι πρώτα απ` όλα σταθερή, βιώσιμη λειτουργική στο πλαίσιο των αποφάσεων των Ηνωμένων Εθνών και των κανόνων της ΕΕ.
https://www.youtube.com/watch?v=9fBJYCStiW8
Στις οκτώ και μισή το βράδυ οργανώνεται στο Προεδρικό Μέγαρο εκδήλωση για τις μαύρες επετείους του πραξικοπήματος και της τουρκικής εισβολής με κύριο ομιλητή τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Με την ευκαιρία της σημερινής μαύρης επετείου κόμματα και οργανώσεις εξέδωσαν ανακοινώσεις στις οποίες καταδικάζουν το βάρβαρο έγκλημα σε βάρος της πατρίδας μας και καλούν σε συστράτευση και ομοψυχία για αντιμετώπιση των προκλήσεων.
Ημέρα επαναβεβαίωσης χρέους για τερματισμό της κατοχής η σημερινή επέτειος, δηλώνει ο Πρόεδρος της Βουλής
Hμέρα επαναβεβαίωσης του χρέους για συνέχιση του αγώνα για τερματισμό της τουρκικής κατοχής, χαρακτήρισε τη σημερινή, 41η επέτειο της τουρκικής εισβολής, ο Πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων Γιαννάκης Ομήρου.Σε δήλωσή του μετά τις επιμνημόσυνες δεήσεις για την 41η επέτειο της τουρκικής εισβολής, ο κ. Ομήρου είπε ότι σήμερα είναι ημέρα μνήμης και τιμής για όσους έδωσαν τη ζωή τους για την απόκρουση της τουρκικής εισβολής. Αλλά, πρόσθεσε, και ημέρα επαναβεβαίωσης του χρέους για συνέχιση του αγώνα για τερματισμό της τουρκικής κατοχής και για μια λύση που θα διασφαλίζει την ενότητα κράτους, λαού, θεσμών και οικονομίας και αποκαθιστά τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες στη βάση του Διεθνούς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου.