Πρόοδο και θέληση για σημαντικές μεταρρυθμίσεις διαπιστώνουν οι Ευρωπαίοι Εταίροι, αλλά και οι εκπρόσωποι των θεσμών, μετά την κατάθεση των προτάσεων της Ελληνικής κυβέρνησης για τους όρους του νέου προγράμματος στήριξης.Η πρώτη θετική αντίδραση ήρθε από το Παρίσι, διά του Προέδρου Φρανσουά Ολλάντ.
«Οι Έλληνες έδειξαν την αποφασιστικότητά τους να παραμείνουν στην Ευρωζώνη, καθώς το πρόγραμμα που παρουσιάζουν είναι σοβαρό και αξιόπιστο και δεδομένου ότι το καταθέτουν στην ελληνική Βουλή, κάτι που δείχνει δύναμη, δέσμευση και πραγματικό κουράγιο», είπε ο Γάλλος πρόεδρος.
Εξίσου θερμή στάση τήρησε και η Ρώμη. «Το μεγάλο θέμα της Ευρώπης δεν τελειώνει το Σάββατο ή την Κυριακή με συμφωνία για την Ελλάδα, αλλά θα συνεχιστεί μέχρι να βρεθεί το θάρρος για να λεχθεί ότι χρειάζεται μια επιπλέον συζήτηση για την ανάπτυξη και όχι για τη λιτότητα, για τις αξίες και όχι για το χρήμα», είπε ο πρωθυπουργός της Ιταλίας.
Επιφυλακτική εμφανίζονται οι Γερμανοιί Αξιωματούχοι. Αποφεύγουν σχόλια για την ουσία των προτάσεων, τηρώντας στάση αναμονής μέχρι και το αυριανό Eurogroup επαναλαμβάνοντας πως η Γερμανία δεν αποδέχεται κούρεμα χρέους.
«Η καγκελάριος εξέφρασε - και όχι για πρώτη φορά - την πεποίθηση της γερμανικής κυβέρνησης ότι ένα κούρεμα με την έννοια της μείωσης του χρέους, θα είναι μια ποιοτική αλλαγή στη νομισματική ένωση και, ως εκ τούτου, η Γερμανία δεν θα συμφωνήσει με αυτό», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της Γερμανίας.
Με το βλέμμα στο Eurogroup του Σαββάτου στο σύνολό τους οι Ευρωπαίοι ηγέτες σχολίασαν πως αυτή είναι μια ευκαιρία συμφωνίας που πρέπει να αξιοποιηθεί. Την Δευτέρα και Τρίτη η συμφωνία που θα επιτευχθεί θα πρέπει να ψηφισθεί από τα κοινοβούλια σε Γερμανία, Αυστρία , Ολλανδία , Εσθονία, Σλοβακία και Φινλανδία.
Την ελληνική πρόταση συζήτησαν στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης, το μεσημέρι, ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι, ο πρόεδρος του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, ο επικεφαλής του ESM Κλάους Ρέγκλινγκ και η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ.