Σήμερα συχεχίστηκε η συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, παρουσία του Υπουργού Παιδείας Κώστα Καδή, ενώ αύριο αναμένεται ότι θα κλείσει και το θέμα που αφορά τις μεταβατικές περιόδους.
Σε δηλώσεις στη Βουλή μετά το πέρας της συνεδρίας, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι διεξήχθη μια πραγματικά εποικοδομητική συζήτηση και δήλωσε αισιόδοξος ότι κατά την αυριανή συνεδρίαση θα ολοκληρωθεί μέσα στο ίδιο πνεύμα η εξέταση του νομοσχεδίου για να οδηγηθεί στην Ολομέλεια την ερχόμενη Πέμπτη για ψήφιση.
Σε ερώτηση εάν υπήρξε κατάληξη σε ό,τι αφορά τα αιτήματα των συμβασιούχων και των αντικαταστατών δασκάλων που διαμαρτύρονται, ο Υπουργός είπε πως δεν έχουν καταλήξει σε τελικές ρυθμίσεις και ότι τα θέματα αυτά θα εξεταστούν στην αυριανή συνεδρίαση.
Οι διαφοροποιήσεις
Σύμφωνα με τον προεδρεύοντα της Επιτροπής Παιδείας, βουλευτή ΔΗΣΥ, Ανδρέα Θεμιστοκλέους στο νομοσχέδιο έχουν γίνει διαφοροποιήσεις σε ό,τι αφορά τη μοριοδότηση διαφόρων παραμέτρων, όπως και τη γραπτή εξέταση.
Συγκεκριμένα η πρώτη διαφοροποίηση έχει να κάνει με τη μοριοδότηση των πέντε παραμέτρων που αφορούν τα τυπικά προσόντα των εκπαιδευτικών και η δεύτερη τη δομή της γραπτής εξέτασης. Έχει αναβαθμιστεί η γραπτή εξέταση, έχουν εισαχθεί ακόμα δύο παράμετροι, η πάρα πολύ καλή χρήση της ελληνικής γλώσσας και μια δεύτερη παράμετρος που αφορά αυτό που ονομάζουν οι ειδικοί, ψυχομετρικές παράμετροι, εξήγησε.
Η βουλευτής ΔΗΚΟ Αθηνά Κυριακίδου ανέφερε πως ένα χρονίζον θέμα που ταλανίζει την παιδεία οδεύει προς το τέλος του και πως απομένουν κάποιες εκκρεμότητες που αφορούν τη λήξη της μεταβατικής περιόδου.
Διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή
Το μεσημέρι δάσκαλοι, μέλη της ΠΟΕΔ, πραγματοποίησαν εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή με αφορμή την εξέταση του νομοσχεδίου από την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας.Οι συγκεντρωθέντες υποστήριξαν ότι εάν το νομοσχέδιο υπερψηφιστεί, συμβασιούχοι και αντικαταστάτες εκπαιδευτικοί θα σταλούν στην ανεργία.
«Δώστε λύσεις και όχι απολύσεις» και «όχι στο σχέδιο της καταστροφής» ήταν μερικά από τα συνθήματα που φώναξαν.
Σε γραπτή τοποθέτησή της που υπέβαλε στην Επιτροπή Παιδείας, η συνδικαλιστική οργάνωση των δασκάλων, ΠΟΕΔ, εξηγεί ότι οι νόμιμοι τρόποι για εξαίρεση των επηρεαζόμενων μελών της από τις πρόνοιες του προτεινόμενου νέου συστήματος διορισμών δεν μπορεί να είναι άλλοι από την έναρξη της εφαρμογής του σε κατοπινή ημερομηνία, τέτοια που να επιτρέψει να τύχουν, προηγουμένως, μόνιμου διορισμού όσοι υπηρετούν σήμερα σε έκτακτη βάση, και την επέκταση του μεταβατικού σταδίου για όσο διάστημα θα χρειαζόταν για να μονιμοποιηθούν, στη διάρκειά του, όλοι οι επηρεαζόμενοι.