Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Το ΑΚΕΛ συμπαρατάσσεται με το ελληνικό λαό και την ελληνική κυβέρνηση, στην μάχη ενάντια στην οικονομική ελίτ της Ευρώπης και τις πολιτικές λιτότητας, δήλωσε ο γενικός γραμματέας του Κόμματος Αντρος Κυπριανού. 

Σε ομιλία του κατά την διάρκεια εκδήλωσης αλληλεγγύης, που πραγματοποιήθηκε, το πρωί έξω από το Σπίτι της Ευρώπης στη Λευκωσία, ο κ. Κυπριανού, κατηγόρησε τους Ευρωπαίους ότι απειλούν και εκβιάζουν τον ελληνικό λαό και ενεργούν με τρόπο αντίθετο με τα δημοκρατικά ιδεώδη, την αλληλεγγύη και τον αλληλοσεβασμό, μεταξύ των λαών της ευρώπης. 

Ο πρόεδρος της Βουλής Γιαννάκης Ομήρου, ανέφερε ότι η ετυμηγορία του ελληνικού λαού, όποια και αν είναι πρέπει να γίνει απολύτως σεβαστή. 

"Ο ελληνικός λαός θα πάρει κυρίαρχα την απόφαση του στο αυριανό δημοψήφισμα χωρίς έξωθεν παρεμβάσεις, προτροπές ή νουθεσίες. Ευχή μας, η γρήγορη έξοδος από την κρίση και η επιστροφή στην ανάπτυξη , την ευημερία και την κοινωνική συνοχή. Μια ισχυρή Ελλάδα είναι απόλυτα αναγκαία για την Κύπρο", είπε ο κ. Ομήρου.

Στον αγώνα για τερματισμό της τουρκικής κατοχής και επίτευξη λύσης στη βάση των αρχών του διεθνούς και του Ευρωπαϊκού δικαίου, η συμπαράταξη του μητροπολιτικού Ελληνισμού, είναι απαραίτητη προϋπόθεση κατέληξε ο πρόεδρος της Βουλής.

Νωρίτερα σήμερα.

Αλληλεγγύη και στήριξη προς τον Ελληνικό λαό και την ελληνική κυβέρνηση εξέφρασαν σήμερα διαδηλωτές που συγκεντρώθηκαν έξω από το Σπίτι της Ευρώπης στη Λευκωσία, αποδοκιμάζοντας ταυτόχρονα τις πολιτικές λιτότητας της ΕΕ και του ΔΝΤ.

«Αντίσταση στις πολιτικές λιτότητας ΕΕ και ΔΝΤ», «Σεβασμός στη λαϊκή κυριαρχία» και «Αλληλεγγύη στον ελληνικό λαό» έγραφαν κάποια από τα πανό που κρατούσαν οι διαδηλωτές, μαζί με ελληνικές και κυπριακές σημαίες.

Στην εκδήλωση που διοργάνωσαν το ΑΚΕΛ και το Κίνημα ενάντια στις εκποιήσεις και η οποία περιελάμβανε μουσικό πρόγραμμα, με ερμηνείες του Κούλλη Θεοδώρου, και απαγγελίες ποιημάτων, μεταξύ άλλων, του Μπρέχτ, παρευρέθηκαν ο ΓΓ του ΑΚΕΛ, βουλευτές, ευρωβουλευτές και στελέχη του κόμματος, συνδικαλιστές και απλοί πολίτες.

Μιλώντας στην εκδήλωση ο Άντρος Κυπριανού καταδίκασε την «προκλητική, απαράδεχτη και αντιδημοκρατική», όπως τη χαρακτήρισε, στάση των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης έναντι της Ελλάδας και του ελληνικού λαού.

Τους τελευταίους μήνες, είπε, γίναμε μάρτυρες του πραγματικού προσώπου των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και έκανε λόγο για ωμές παρεμβάσεις στο εσωτερικό χωρών, που παραβιάζουν την κυριαρχία ανεξάρτητων κρατών, απειλές και εκβιασμούς που καμιά σχέση δεν έχουν με τη δημοκρατία και τον αλληλοσεβασμό, επιλογές με αποκλειστικά ιδεολογικά κριτήρια, που είναι ό,τι πιο δογματικό στο σύγχρονο κόσμο.

Σε ότι αφορά δε την περιβόητη αλληλεγγύη των εταίρων αυτή χάθηκε από προσώπου γης, πρόσθεσε.

«Κύριος στόχος είναι η επιβολή της ιδεολογίας τους, φιμώνοντας ή απαξιώνοντας την όποια διαφορετική φωνή. Είναι η επιβολή του νεοφιλελεύθερου συντηρητικού καπιταλιστικού μοντέλου ως της μόνης επιλογής» είπε ο ΓΓ του ΑΚΕΛ.

«Εμείς δε γονατίζουμε. Δε θα σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο κόσμο για τους πολλούς και όχι τους λίγους και «εκλεκτούς». Τους λέμε ότι οι εξελίξεις στην Κύπρο, την Ελλάδα και αλλού δεν ήταν νομοτέλεια. Δρομολογήθηκαν από τις δικές τους πολιτικές επιλογές και κτίστηκαν πάνω σε έξωθεν παρεμβάσεις, ψέματα και διαστρεβλώσεις. Είναι πολύ καλά γνωστός ο ρόλος των οίκων αξιολόγησης, των ΜΜΕ, αλλά και το πόσο εύκολα αλλάζει το κλίμα ανάλογα με το ποιός είναι στην εξουσία» σημείωσε.

Ο κ. Κυπριανού είπε ότι ο κύριος λόγος για τον οποίο η ελληνική κυβέρνηση δεν δεχόταν τις προτάσεις του Eurogroup, ήταν γιατί με αυτές το δημόσιο χρέος της χώρας δεν θα ήταν βιώσιμο και οι εκτιμήσεις του ΔΝΤ για το δημόσιο χρέος της Ελλάδας που δόθηκαν στη δημοσιότητα, αποκάλυψαν πόσο δίκαιο είχε η ελληνική κυβέρνηση.

Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ αναφέρθηκε στην ελληνική πραγματικότητα, όπως διαμορφώθηκε με τις πολιτικές που εφαρμόζονται από το 2009, κάνοντας αναφορά στο ενάμιση εκατομμύριο ανέργους, στη μεγέθυνση του χάσματος μεταξύ των πλουσιότερων και των φτωχότερων, στο ότι το 51% των νέων συμβάσεων εργασίας που υπογράφονται αφορούν τη μερική απασχόληση, στις χιλιάδες νέους εργαζόμενους που δουλεύουν με σπαστό ωράριο για 4 ώρες αμειβόμενοι με 180 ευρώ το μήνα και στην αύξηση της παιδικής φτώχειας σε θεαματικά επίπεδα, καθώς και των αυτοκτονιών.

Ο ΓΓ του ΑΚΕΛ κατηγόρησε την κυπριακή κυβέρνηση και μερίδα μέσων ενημέρωσης ότι «πλάσαραν» και στην Κύπρο «το ηρεμιστικό χάπι του «θαύματος». Θαύμα, με τους άνεργους να έχουν ξεπεράσει τις 70 χιλιάδες και το ποσοστό ανεργίας να ξεπερνά το 16%. Θαύμα με τους άνεργους νέους να είναι στο 35% την ώρα που αρκετοί από αυτούς επιλέγουν να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό για να βρουν δουλειά. Θαύμα με τους μισθούς και τις συντάξεις να έχουν μειωθεί πάνω από 30%. Θαύμα με τη φτώχεια να πλησιάζει το 29% και το βιοτικό επίπεδο των συνταξιούχων να έχει μειωθεί πέραν του 30%» είπε.

Ανέφερε ότι τα Μνημόνια θα τελειώσουν, όμως με τις πολιτικές της η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ανοίγει το δρόμο για νέες θύελλες που θα πλήξουν τους λαούς, αναφέροντας ως παραδείγματα την τραπεζική ένωση και τη νέα εμπορική και εταιρική σχέση μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ, στόχος της οποίας, όπως είπε, δεν είναι άλλος από τη δραστική συμπίεση των εργασιακών δικαιωμάτων, τη χαλάρωση των κανονισμών στους τομείς του περιβάλλοντος και της ασφάλειας τροφίμων και την απελευθέρωση της αγοράς υπηρεσιών όπως η υγεία, η παιδεία, και το νερό.

«Η διεθνής οικονομική κρίση ξεμασκάρεψε τον καπιταλισμό. Έκανε ακόμα πιο εμφανή τα εγκλήματα του ιμπεριαλισμού.  Αυτό ακριβώς φόβισε το μεγάλο κεφάλαιο που ρίχνει στη μάχη τεράστιες δυνάμεις, πολιτικές και οικονομικές για να χειραγωγήσει, να τρομοκρατήσει και να διαμορφώσει συνειδήσεις» είπε ο κ. Κυπριανού.

Καταλήγοντας ανέφερε ότι «στεκόμαστε αλληλέγγυοι με τον ελληνικό λαό που αγωνίστηκε και μάτωσε στα τόσα χρόνια της ιστορίας του, στις μάχες στο μέτωπο, στις απεργίες, στις πορείες, στους δρόμους και στα οδοφράγματα για ένα καλύτερο μέλλον».